به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۷۲۲۵
آرمان در یک نگاه

خاتمی : دیروز گذشت فردا آغازی دیگر است

گروه سیاسی: روزنامه آرمان روز پنجشنبه عنوان‌های مذاکرات ایران-آمریکا با میدان داری اشتون و خاتمی : دیروز گذشت فردا آغازی دیگر است را برای انتشار در صفحه نخست برگزید.
خاتمی : دیروز گذشت فردا آغازی دیگر است
این روزنامه تیتر یک را به عنوان مذاکرات ایران-آمریکا با میدان داری اشتون اختصاص داد و نوشت: خبرگزاری آسوشیتد پرس بود که خبر دیدار سه جانبه میان ظریف، کری و اشتون را در هفته آینده رسانه‌ای کرده و عنوان داشت که قرار است این سه در وین یکبار دیگر به مذاکره بنشینند. بالاخره روز گذشته مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در کنفرانس هفتگی خبری با اصحاب رسانه ضمن تایید رسمی این خبر اعلام داشت: تا قبل از پایان هفته آینده مذاکرات دوجانبه و چند جانبه بین ایران و اعضای 1+5 در وین برگزار می‌شود. زمان دقیق مذاکرات سه جانبه نیز از سوی منابع رسمی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده اعلام شده و بنابه گفته دیپلمات‌ها قرار است پیش از این دیدار سه جانبه نیز معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا روز سه شنبه دیدار کنند. تاکنون چند دور مذاکرات دو جانبه و سه جانبه میان مقامات آمریکایی و ایرانی طی چند ماه گذشته درروند مذاکرات هسته‌ای رخ داده اما این برای اولین بار است که پیش از آغاز مذاکرات و به عنوان پیش درآمد این دو قطب با میدان داری کاترین اشتون به مذاکره رودررو می‌پردازند.

خاتمی: دیروز گذشت فردا آغازی دیگر است، تیتر دیگر روزنامه آرمان است، مهربانی، همزیستی و باهم بودن ویژگی فرهنگ ایرانی است. این جمله را مردی بیان کرد که در آستانه 72 سالگی قرار دارد و زاده شهری کویری است. فضای سیاسی ایران با او مهربان نبود اما خود مهربانی را ترویج کرد و آن هنگامه که رقیب، حامیانش را مورد هجمه سنگین قرار داده بود یادآوری می‌کرد صبوری و تعامل از پایه‌های اصلاحات است. فرهنگ شیعی و اسلام به گونه‌ای که در ایران رواج یافته و آمیختگی با روح ایرانی، یک چهره آرام، صبور، متحمل و در عین حال پایدار ایجاد کرده است. این هم جمله دیگر مرد کویری اما دریادل به نام سیدمحمد خاتمی است و به نظر می‌رسد در این جمله خود را تعریف کرده باشد.

این روزنامه با درج عنوان نوبخت: بی‌تفاوت نیستیم، نوشت: دیروز پس از جلسه هیات دولت محمدباقر نوبخت در قامت سخنگو، پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد و درباره نامه علی مطهری نماینده مجلس که رئیس جمهور را تهدید به سوال در مورد موضوع مطرح شده در آن نامه کرده بود، گفت: آقای مطهری نماینده‌ای محترم، شجاع، متدین و صریح اللهجه هستند و براساس آنچه وظیفه قانونی خود است، اظهارنظر می‌کند اما قطعا همه اطلاعات پیش ایشان نیست. دولت در پاره‌ای موارد که ضروری نمی‌داند، موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند. وی در نشست خبری دیروز خود تاکید کرد: دولت قطعا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و ما بر خود فرض می‌دانیم تعهداتی که جناب آقای رئیس جمهور فرمودند را انجام دهیم.

روزنامه آرمان با بازتاب عنوان طرح مجلس برای تفحص از زندان‌ها، نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس از طرح جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وضعیت زندان‌ها خبر داد. مجتبی رحماندوست در نطق میان دستور خود گفت: خوشبختانه تعدادی از نمایندگان با امضای طرح تقاضای تحقیق و تفحص، متقاضی بررسی وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف و اردوگاه‌های محل نگهداری محکومان مختلف، محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه درمان معتادان و بررسی نحوه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان و محکومان شدند.