به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۵۷۲۲۶
اطلاعات در یک نگاه

چشم انداز بهتر مذاکرات در حال ظهور است

گروه سیاسی: چشم انداز بهتری از مذاکرات هسته‌ای در حال ظهور است، سرکوب تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات داعش در کوبانی 18 کشته برجا گذاشت و دستور رئیس جمهوری برای پاکسازی شهرها از معتادان و متکدیان عنوان‌های مهمی که در روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه منتشر شد.
چشم انداز بهتر مذاکرات در حال ظهور است
این روزنامه تیتر یک را به عنوان چشم انداز بهتری از مذاکرات هسته‌ای در حال ظهور است، اختصاص داد و نوشت: پس از آنکه هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه حل جامع هسته‌ای در نیویورک پایان یافت قرار شد که مذاکرات در این باره به زودی از سر گرفته شود که به این منظور شهر وین هفته آینده میزبان رایزنی‌های دوجانبه هیأت مذاکره کننده ایرانی با هیأت آمریکایی است. دراین باره مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تائیدمذاکرات دوجانبه و چند جانبه بین ایران و اعضای 1+5 در وین درباره این که آیا اظهارات رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه ایران و گروه 1+5 در مواضع اصولی اتفاق نظر دارند، با اظهارات پیشین وی مبنی بر کند بودن روند مذاکرات هسته ای در نیویورک پارادوکس و تناقضی وجود دارد، گفت: ما و تناقضی در این مورد نمی‌بینیم.

روزنامه اطلاعات با انعکاس موضوع سرکوب تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات داعش در کوبانی 18 کشته برجا گذاشت، می‌نویسد: تظاهرات ضد داعش در 30 شهر ترکیه به درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی کشیده شد و در این درگیریها 15 تن کشته و دهها تن زخمی شدند. همزمان در شش شهر کردنشین ترکیه حالت فوق العاده اعلام شده است. شدیدترین درگیریها در شهر دیاربکر رخ داد که هشت کشته داشت. در این تظاهرات گسترده که بیشتر در شهرهای کردنشین و استانبول برگزار شد، گروههایی از تظاهرکنندگان نقاب دار با نیروهای انتظامی درگیر شده و بانکها و اموال دولتی را تخریب کردند.

این روزنامه با درج عنوان دستور رییس جمهوری برای پاکسازی شهرها از معتادان و متکدیان، نوشت: رئیس جمهوری با بیان این که مشاهده پدیده تکدیگری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست، دستور پاکسازی شهرها از این معضلات را صادر کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه دیروزهیات دولت، با تشکر از تلاش وزارت کشور، شورای امنیت کشور و دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت کشور باوجود نا امنی‌های رایج در کشورهای پیرامون، ارتقای سطح امنیت را لازمه تحقق اهداف دولت رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و آرامش اجتماعی دانست. رییس دولت یازدهم که به دنبال ارائه گزارش وزارت کشور درباره وضع امنیتی کشور به هیات وزیران سخن می‌گفت، اظهار داشت: مشاهده پدیده تکدیگری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست.

زنگنه: جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران اسفند اعلام می‌شود، تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است، وزیر نفت در مورد توافق نهایی با گروه 1+5 برای رفع فشارها روی برنامه هسته‌ای ایران تا 24 نوامبر(سوم آذر) و برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش فارس، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه با روزنامه یورومی شیمبون ژاپن ادامه داد: ایران جزئیات جدید قراردادهای نفتی را در جلسه 22 و 23 فوریه (3 و 4 اسفند) در لندن به شرکت‌های خارجی اعلام می‌کند. در قراردادهای جدید، پرداختی پیمانکاران بر اساس میزان افزایش تولید است و قراردادها طولانی مدت می‌شوند.زنگنه گفت: برای شرکت‌های ژاپنی مهم است که مذاکرات خود رادر زمینه توسعه میادین نفت و گاز با ایران قبل از برداشته شدن تحریم‌ها آغاز کنند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان برنامه افزایش عرضه و کاهش هزینه انتقال ارز، نوشت: حفظ انعطاف در سیاست‌های پولی در جهت مهار تورم و تخصیص کارآمدتر منابع اعتباری بانک‌ها، افزایش توان تسهیلات دهی شبکه بانکی و همکاری سایر نهادهای ذی ربط نظیر قوه قضائیه و مجلس از مهمترین رویکردهای بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های پولی، اعتباری، نظارتی و ارزی به شمار می‌روند. رئیس کل بانک مرکزی در نشست مشترک مجلس و دولت، ضمن اعلام این مطلب ،مهمترین رویکردهای بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های پولی، اعتباری، نظارتی و ارزی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر ولی اله سیف ضمن تشریح رویکردهای سیاستی بانک مرکزی درسال گذشته،از شرایط تورمی ، نوسانات بازار ارز، رکود عمیق اقتصادی و... به عنوان وضع ویژه نیمه اول سال 92 نام برد و گفت: نرخ تورم بالا و شتابان، رکود عمیق اقتصادی، تلاطم در بازار ارز و رفتار سوداگرانه در این بازار از وجوه بارز اقتصاد کشور در این دوره به حساب می‌آید. مجموعه این شرایط، پیش بینی تحولات آتی اقتصاد را به ویژه برای فعالیت‌های مولد دشوار و ریسک‌های تصمیم گیری را به شدت افزایش داده بود.