به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۵۷۳۴۶
در كتاب "جنگ‌های ارزشمند"

افشاى راز دفن جسد بن لادن توسط پانتا

گروه بين الملل: لئون پانتا، رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و وزارت دفاع این کشور در کتاب اخیر خود با عنوان "جنگ های ارزشمند" نوشته است اسامه بن لادن رهبر القاعده که اول ماه می 2011 در ابیت آباد پاکستان کشته شد، درحالی در داخل دریا انداخته شد که به بدن او زنجیرهایی با وزن بیش از 136 کیلوگرم پیچیده شده بود.
افشاى راز دفن جسد بن لادن توسط پانتا
پانتا که تا فوریه سال گذشته سمت وزیر دفاع آمریکا را داشت، در این کتاب که فروش آن از روز چهارشنبه در کتاب فروشی‌ها آغاز شد، همچنین نوشت که جسد بن لادن که از پاکستان با ناو هواپیمابر "يو اس اس كارل وینسون" آمریکا برای انداختن در داخل بحرالعرب آورده شده بود، بر اساس سنت های اسلامی با کفن سفید پوشانده شده و برای وی نماز میت خوانده شد، سپس در داخل یک کیسه مشکی سنگین که به ماده آن اشاره نشده، گذاشته شده است.

پانتا در کتاب 498 صفحه‌ای خود که با قیمت 36 دلار برای فروش در بازار آمریکا عرضه شده است، آورده است که جسد بن لادن درحالی به داخل آب انداخته شده است که به وی زنجیرهای آهنی پیچیده شده بود. پانتا در ادامه می‌افزاید: وزن سنگین جسد بن لادن، باعث شد که هنگام انداخته شدن به داخل آب، میز سفیدی که جسد روی آن قرار داده شده بود، نیز به داخل آب کشیده شود و به همراه جسد به داخل آب بیافتد که جسد به علت سنگین بودن به ته آب رفت ولی میز به علت سبک بودن به روی آب آمد.

وی نوشته است که علت پیچیده شدن زنجیر به دور جسد بن لادن برای اطمینان از این بوده است که جسد وی تا عمق آب فرو رود و بالا نیاید. رئیس سابق سیای آمریکا دراین کتاب نگفته است که آیا ماده ساخته شده از کیسه ای که جسد بن لادن در آن قرار داده شد، به اندازه‌ای محکم بوده است تا حیوانات دریایی مانند کوسه نتوانند آنرا پاره کنند یا خیر.
مرجع : العربيه