به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۵۷۳۴۷
ائتلاف با "پایداری" به لحاظ شکلی و محتوایی دارای ایراد است

مدعیان‌وحدت به حافظه تاریخی‌خود رجوع کنند

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که ائتلاف اصولگریان با جبهه پایداری در انتخابات مجلس آینده هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ محتوایی دارای ایراداتی است.
مدعیان‌وحدت به حافظه تاریخی‌خود رجوع کنند
حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز،  درباره اظهار نظر برخی فعالان اصولگرا مبنی بر تلاش برای رسیدن به ائتلاف با جبهه پایداری برای انتخابات مجلس آینده گفت: متاسفانه ادبیات سیاسی ما دچار یک نوع سردرگمی در باب استفاده از واژه های سیاسی شده است و واژه های سیاسی را در جای درستی استفاده نمی کنند از جمله این واژه ها استفاده از واژه ائتلاف است که برخی دوستان اصولگرا استفاده می کنند. وی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست 5 نوع فعالیت وجود دارد گفت: یکی از این فعالیت ها رقابت های سیاسی است که متناسب با شرایط احزاب و گروه های سیاسی این رقابت را تنظیم می کند.

کنعانی مقدم ادامه داد: فعالیت دیگر هماهنگی بین حزبی است در برخی موضوعات میان چند حزب و گروه یک نوع هماهنگی شکل می گیرد تا اقدام هماهنگی را مثلا در باب خاصی با یکدیگر اتخاذ کنند. وی افزود: یک فعالیت دیگر در عرصه سیاست اتحاد است که برخی احزاب با یکدیگر جبهه مشترک متحدی را تشکیل می دهند در مقابل رقیب فکری و سیاسی خود. یک نوع فعالیت دیگر هم توافق است که که مثلا در تشکیل دولت ها چنین توافقی شکل می گیرد و چون اکثریت آرا کسب نشده است دولت توافقی تشکیل می دهند.

دبیرکل حزب سبز تصریح کرد: اما فعالیت دیگر ائتلاف است که این نوع فعالیت هم معمولا برای تشکیل دولت ها با هدف در کنار هم قرار گرفتن عقاید و نظرات مختلف تشکیل می شود. بنابراین هر کدام از این واژه ها در جای خود دارای تعاریف مشخصی است و باید دید که آیا این واژه ها در جای درستی استفاده می شود یا خیر. اینکه دوستان مدعی اند که به دنبال ائتلاف با جبهه پایداری در انتخابات مجلس آینده هستند منظور و مرادشان از ائتلاف چیست و با چه هدفی قرار است چنین ائتلافی ایجاد شود.

کنعانی مقدم در ادامه گفت: بنابراین به غیر از اینکه به لحاظ شکلی ائتلاف اصولگرایان با جبهه پایداری دارای ایراد است، به لحاظ محتوایی هم ایرادات جدی نسبت به آن وارد است به خصوص با اقداماتی که توسط آقای تقوی صورت می گیرد. وی افزود: آقای تقوی که تلاش دارد یک نوع اتحاد و همگرایی را میان اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده ایجاد کنند، در جلسات هفته های گذشته با آقای مصباح یزدی که گویا هنوز هم ادامه دارد تلاش داشته اند که جبهه پایداری را به محور جریان اصولگرایان در انتخابات آینده تبدیل کند که به این اقدام هم ایراد محتوایی جدی وارد است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دوستانی که به دنبال ائتلاف و یا فهرست مشترک با جبهه پایداری هستند بهتر است به حافظه تاریخی خود رجوع کنند و شاید به یاد بیاورند که در انتخابات مجلس گذشته چه جریانی تلاش های آیت الله مهدوی کنی برای ایجاد اتحاد میان اصولگرایان را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: آیا قرار است بار دیگر با همان جریانی که در انتخابات مجلس گذشته تلاش برای اتحاد میان اصولگرایان را ناکام گذاشت چنین ائتلافی شکل بگیرد. یعنی قرار نیست هیچ درسی از گذشته گرفته شود. کنعانی مقدم با بیان اینکه جریان اصولگرایی باید تکلیف خود را با آینده سیاسی جبهه پایداری از یک سو از سوی دیگر محمود احمدی نژاد مشخص کند گفت: اگر قرار باشد که تلاش جبهه پایداری معطوف به بازگرداندن محمود احمدی نژاد به عرصه سیاست باشد که شواهد و قرائن همین را نشان می دهد ائتلاف، همکاری هماهنگی و یا هر تعریف دیگری میان اصولگرایان و جبهه پایداری از هم اکنون محکوم به شکست است.
مرجع : فرارو