به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۵۷۴۵۱

شکار گنجشک، تفریح شبانه جوانان آستارا!

گروه جامعه: شکار گنجشک‌های خوابیده به تفریح شبانه جوانان آستارا تبدیل شده است.
شکار گنجشک، تفریح شبانه جوانان آستارا!
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: متآسفانه شکار پرندگان، آن هم شبانه و هنگام خواب آنها بر شاخه درختان حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها توسط برخی نوجوانان و جوانان شهر آستارا بسیار نگران کننده شده است. شهروز قلی نژاد با بیان اینکه گنجشک، یاکریم و چکاوک برخلاف حیوانات موزی، از پرندگان همزیست با جوامع بشری هستند، ادامه داد: علاوه بر در نظر گرفتن این موضوع، اینگونه شکار از هر حیث، به خصوص از لحاظ عرف، اخلاق و شرع، مجاز نیست. هیچکدام از اعمال شکار در شب و هنگام خواب پرندگان، با استفاده از آلات غیرمجاز و ذبح غیر شرعی مجاز نیست. این رفتار همیشه مورد نکوهش، اعتراض، به درد آمدن روح و عذاب وجدان بسیاری از شهروندان به خصوص طبیعت دوستان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پرندگان علاوه بر آوازخوانی در جهت ایجاد آرامش روحی شهرنشین‌ها، در کمک به گرده‌افشانی درختان و گل‌های طبیعت و فضای سبز، کنترل آفت و حشرات از طریق تغذیه لارو، تخم و خود حشرات موثرند. وی خطاب به خانواده‌ها هشدار داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در راستای برخورد با این رفتار ناپسند، علاوه بر تشدید گشت‌های خود در مناطق مختلف شهر و شکارگاه‌ها جهت برخورد جدی با متخلفین و معرفی به مراجع قانونی، آلات شکار آنها را ضبط خواهند کرد.

رئیس اداره محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه تهدید امنیت شهروندان و سلب آسایش آنها جرم محسوب می‌شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه افراد که حامل آلات شکار هستند، اطلاع رسانی کنند و از مأموران نیروی انتظامی درخواست کرد برای مقابله با این رفتار ناشایست همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند. شهرستان آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است. این شهرستان به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و بی نظیر ساحلی، جلگه‌ای و کوهستانی از قبیل پناهگاه حیات وحش لوندویل، پارک جنگلی بی بی یانلو، تالاب استیل، تالاب آق و سواحل دریای خزر یکی از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان و حیوانات مختلف است.
مرجع : ایسنا