به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۵۷۵۴۵

انتقال آب کارون ازنظر علمی قابل​قبول نیست

گروه جامعه: دبیر علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون ضمن اعلام مخالفت با انتقال آب کارون به فلات مرکزی، گفت: امکان توسعه کشاورزی و صنعت در خوزستان بیش از سایر نقاط کشور وجود دارد.
انتقال آب کارون ازنظر علمی قابل​قبول نیست
هوشنگ حسونی‌زاده عنوان‌ کرد: ما با هرگونه انتقال آب برای مصارف غیرشرب مخالفیم زیرا ظرفیت تولید در بخش‌های مختلف استان بیش از سایر نقاط کشور است و بنابراین ضرورتی برای انتقال آب وجود ندارد. وی افزود: انتقال آب کارون برای احیای رودخانه‌های دیگر از نظر اقتصادی صرفه‌ای برای کشور ندارد و اگر انجام شود، هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت زیرا هم‌اکنون طرح‌های بزرگی مانند طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، با هزینه‌های فراوان در استان در حال انجام است که به آب نیاز دارد.

معاون سازمان آب و برق خوزستان بیان‌ کرد: انتقال آب کارون علاوه بر ضربه‌های اقتصادی بر مسائل دیگر مانند کیفیت آب شرب تاثیر منفی خواهد گذاشت. حسونی‌زاده تصریح‌ کرد: آب مازادی در رودخانه کارون وجود ندارد و برنامه‌ریزی برای انتقال آن از نظر علمی برای ما قابل قبول نیست. وی اظهار کرد: آب موجود در رودخانه کارون باید برای طرح‌های بزرگ کشاورزی منطقه و توسعه صنایع جانبی مربوط به آن برنامه‌ریزی شود زیرا می‌تواند توسعه‌ای به مراتب بیش از مناطق دیگر کشور و هزینه کمتر به همراه داشته باشد.
مرجع : ایسنا