به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۷۵۸۹
قطع عضو؛ درد مضاعف دیابتی‌ها

جای خالی بیمه‌ها در آموزش‌های دیابت

گروه سلامت: رییس انجمن دیابت ایران قطع عضو را از عوارض شایع دیابت دانست و گفت: 15 از درصد دیابتی‌ها مبتلا به زخم پای دیابتی می‌شوند.
جای خالی بیمه‌ها در آموزش‌های دیابت
دکتر اسدالله رجب گفت: بیش از 10 درصد جمعیت کشور یعنی بالغ بر هفت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و بیش از 30 درصد از جمعیت ایران در شهرهای بزرگ یا دیابت دارند یا در معرض ابتلا به دیابت هستند. وی با بیان اینکه یکی از عوارض شایع دیابت قطع عضو است، گفت: 15 از درصد دیابتی‌ها مبتلا به زخم پای دیابتی شده که حدود 14 تا 20 درصد از آنها نیز دچار قطع عضو می‌شوند. رجب در همین مورد ادامه داد: هزینه‌های مربوط به زخم پای دیابت تحت پوشش بیمه بوده و بیمه هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت می‌کند.

وی با اساسی دانستن نقش آموزش مستمر در پیشگیری از دیابت گفت: برای پیشگیری از دیابت باید از عواملی که منجر به این بیماری می‌شود، جلوگیری کرد و تغییر رفتار داد که لازمه این تغییر رفتار، آموزش مستمر به افراد جامعه است. رجب عواملی مانند مصرف سیگار،‌ چاقی مفرط، فشار خون و ... را از جمله عوامل ابتلا به دیابت و جلوگیری از آنها را در کاهش ابتلا به این بیماری موثر دانست. وی در پایان تاکید کرد: بیمه‌ها باید علاوه بر بحث دارو و درمان، به بحث آموزش، پیشگیری و تهیه وسایل و ابزار مورد نیاز بیماران دیابتی توجه کرده و هزینه‌های آن را پرداخت کنند.
مرجع : ایسنا