به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۵۷۷۸۷
دلسردی نیروی کار و کارفرما یکی دیگر از علت هاست

4 عامل کاهش رونق اقتصادی و افزایش بیکاری

گره اقتصادی: یک فعال کارگری واردات بی رویه کالای خارجی، بی‌توجهی به تولید داخلی، نبود روحیه کار و فرهنگ کارآفرینی و عدم شناسایی بازار کار را چهار عامل موثر بر کاهش رونق اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد.
4 عامل کاهش رونق اقتصادی و افزایش بیکاری
عبدالله مختاری گفت: اگر بخواهیم رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور اتفاق بیفتد باید چند مساله را مدنظر قرار بدهیم و اولین عامل اهمیت دادن به تولید داخل و کاهش واردات بی رویه است که به اشتغال کشور کمک می‌کند. وی ادامه داد: واردات بی رویه اجناس خارجی چه از مبادی قانونی و چه از طریق قاچاق باعث می‌شود توجه به تولید داخل کمتر شود، به دنبال وفور کالای خارجی در بازار در حقیقت مردم را به خرید جنس خارجی تشویق کرده‌ایم و در نتیجه از ارزش و اهمیت تولید داخل کاسته‌ایم.

مختاری افزود: دلسردی نیروی کار و کارفرما از دیگر علل کاهش رونق اقتصادی است زیرا واردات کالا و عدم توجه به تولید داخل، کارگر و کارفرما را به لحاظ سرمایه‌گذاری و اهمیت به کیفیت تولید بی‌انگیزه می‌کند. به گفته این فعال کارگری هنگامی که مصرف کننده گرایشی به خرید کالای داخلی و به اصطلاح تولید ملی ندارد کم کم کاهش تولید اتفاق می‌افتد و با کاهش تولید، نه کارفرما انگیزه‌ای در سرمایه‌گذاری بیشتر دارد و نه نیروی کار به کیفیت کار اهمیت می‌دهد و همه این عوامل زنجیره‌های به هم پیوسته و مرتبطی هستند که باید با هم دید.

وی درعین حال شناسایی بازار کار را یکی از اساسی‌ترین اقدامات دولت ذکر کرد و گفت: موفقیت در ایجاد شغل زمانی حاصل می‌شود که سلیقه‌های مصرف کننده به روز شناسایی و بازار مصرف به خوبی مدیریت شود. مختاری با مهم دانستن طرز برخورد و رفتار با کارگر و کارفرما، اظهار کرد: برخورد دولت با کارفرما و کارفرما با کارگر باید به گونه‌ای باشد که همه انگیزه‌مند شوند و با دلسوزی و تعهد بیشتر کار کنند و در این مسیر روحیه کار و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی باید از دولتمردان شروع شود تا مردم الگو بگیرند و به آن عمل کنند.
مرجع : ایسنا