به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۵۷۸۹۶
آرمان در یک نگاه

وزیربهداشت: غذا و هوا را سیاسی نکنید

گروه سیاسی: روزنامه آرمان روز پنج شنبه به بازتاب عنوان‌های تا آخر ایستادم و مقامات ایران و 1+5 برای توافق مصمم هستیم پرداخت.
وزیربهداشت: غذا و هوا را سیاسی نکنید
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تا آخر ایستادم، اختصاص داد و نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با اندیشه پویا ناگفته‌هایی از دوران احمدی نژاد را مطرح کرد و گفت: اولین نفری بودم که مخالفت کردم و تا آخر ایستادم. وی گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ثابت شد آنچه مردم اراده کنند، می‌شود. عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: در 8سال دولت‌های نهم و دهم شرایط نه برای من بلکه برای بسیاری سخت بود، چون 2 دوره رییس جمهوری و چند دوره در مجلس بودم و با جزییات مسایل و ساختار آشنا بودم، می‌دیدم بنایی که با زحمت، فداکاری و خون جوانان بنا شده چگونه دارد می‌ریزد. کسانی آمده بودند که شاید با حسن نیت ولی سوء مدیریت داشتند همه چیز را خراب می‌کردند.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان مقامات ایران و 1+5 برای توافق مصمم هستیم، نوشت: از تهران تا آن سوی اقیانوس آرام، از مجمع تشخیص مصلحت نظام در کاخ مرمر تا ساختمان وزارت امورخارجه آمریکا در واشنگتن، از رییس مجلس ایران تا جان کری وزیر امورخارجه ایالات متحده، همگی از فرصتی تاریخی می‌گویند که نباید از دست برود و به نکته‌ای اشاره می‌کنند که نباید به فراموشی سپرده شود: توافق هسته‌ای امکان پذیر و دردسترس است.

این روزنامه با انتخاب عنوان افزایش وام مسکن به 50 میلیون تومان، نوشت که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، گفت: دیروز هیات وزیران برای اعطای وام مسکن به اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان مصوبه‌ای را تصویب کرد. وی افزود: به مدت 5 تا 6 سال هرساله 300هزار مورد و جمعا 1800هزار واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه این واحدهای مسکونی برای زوج‌های جوان و گروه‌های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار با اولویت درنظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری این اقدام انجام می‌شود.

غذا و هوا را سیاسی نکنید، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت ضمن اعلام تعیین فهرست فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی آسیب رسان سلامت در عین حال گفت: بحث غذا و هوا باید به صورتی علمی و جدی پیگیری شود و نباید اجازه داد که این مبحث به نگاه‌های سیاسی آلوده شود. وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه محیط زیست و همچنین سلامت افزود: اگر دولت قدم‌های موثری در حوزه هوا برداشته و بنزین را به بنزین مرغوب‌تری تبدیل کرده باید از آن تشکر کرد. این چنین اقدامات در شرایطی که دولت به شدت نیازمند منابع مالی است در خور تقدیر است.