به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۵۷۹۷۹
پول گرفتن از بازیکنان جوان "اپیدمی" شده است

فوتبال پایه به «خواب خرگوشی» رفته است

گروه ورزشی: سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید و مربی اسبق تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران معتقد است که پول گرفتن از بازیکنان جوان در رده پایه تبدیل به یک اپیدمی شده است و جای تاسف دارد که در این آشفته بازار، هر کس به دنبال منافع و سهم‌خواهی خودش است.
فوتبال پایه به «خواب خرگوشی» رفته است
حسین فرکی و در پاسخ به عملکرد ضعیف و زنجیره‌ای ناموفق تیم‌های پایه در رقابت‌های مختلف گفت: نباید فراموش کنیم که تیم‌های دیگر از ما بهتر عمل کردند و ما را از خواب خرگوشی بیدار کردند تا شاید مسئولان توجه بیشتری به این رده بکنند. وی با اشاره به اینکه اعتقادم بر این است که در بحث فوتبال پایه ایران در سطح باشگاه‌ها عملکرد خوبی نداشته‌ایم، اظهار کرد: بعضا هر مسئول و گروهی که در راس باشگاه‌ها قرار می‌گیرند توجه ویژه‌شان به تیم‌های بزرگسال و نتیجه‌گیری است و این موضوع چند سالی است که در فوتبال ما ادامه دارد. هرچند حساب چند باشگاه از جمله فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، نفت تهران و بعضا پیکان از سایر باشگاه‌ها جدا است و عملکرد بهتری از نظر ساختاری در رده پایه دارند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید ادامه داد: حتی اکثر باشگاه‌ها در لیگ دسته اول و دوم فوتبال ایران هم به دنبال نتیجه‌گیری تیم‌های بزرگسال هستند در حالی که معمولا رسم بر این است که تیم‌هایی که در دسته‌های پایین‌تر قرار دارند به جوانان و رده‌های پایه توجه بیشتری می‌کنند. سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تاکید بر اینکه همه باید در مورد اتفاقی که برای تیم‌های ملی پایه ایران افتاده است خود را مقصر بدانند، گفت: باید بدانیم که روش خوبی انتخاب نکرده‌ایم و باید روش خود را در این خصوص تغییر دهیم.

فرکی درباره نقش فدراسیون هم در کسب نتایج ضعیف تمامی تیم‌های پایه ایران در رقابت‌های اخیر، بیان کرد: فدراسیون و سازمان لیگ باید سیاست گذاری‌هایشان را تغییر دهند، همان‌طور که سازمان لیگ بودجه‌ای را برای تیم‌های بزرگسال در نظرگرفته‌است، باید باشگا‌ها را هم موظف کند که بودجه‌ای را برای تیم‌های پایه در نظر بگیرند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه پول گرفتن از بازیکنان جوان در فوتبال ایران تبدیل به "اپیدمی" شده است، گفت: برخی از بازیکنان پایه در فوتبال ایران پول می‌دهند تا عضو یک تیم شوند یا به نوعی از آن‌ها پول گرفته می‌شود تا آن‌ها را به عضویت درآورند. تا زمانی که چنین سیستمی وجود دارد نباید انتظار داشته باشیم که موفق ظاهر شویم و به همین دلیل است که در فوتبال پایه درجا می‌زنیم و بازگشت به عقب داریم.

مربی سابق تیم ملی، افزود: چگونه بازیکنان و خانواده‌هایشان به چنین افرادی مراجعه می‌کنند و راه ورود خود را به فوتبال اینگونه می‌بینند. فدراسیون باید الزامات و قوانین خاصی را ایجاد کند تا با چنین پدیده‌ای که با آن مواجه شده‌ایم مقابله کرده و آن را ریشه‌کن کنیم.
مرجع : ایسنا