به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۵۸۰۶۰
ابتکار در یک نگاه

همیشه پای ناصر خسرو در میان است

گروه سیاسی: پیشنهادهای جدید در چمدان دیپلمات‌ها و مسابقه با پرچم همگرایی مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
همیشه پای ناصر خسرو در میان است
این روزنامه عنوان پیشنهادهای جدید در چمدان دیپلمات‌ها را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: وین 8 پس از سه روز دیپلمات‌ها را با پیشنهادهای جدید راهی پایتخت‌ها کرد تا به این ترتیب تیم ظریف پیشنهادهای جدید آمریکا را به تهران بیاورد. پس از آنکه دیپلمات‌ها قلعه مذاکرات را ترک کردند؛ منابع خبری از پیشنهادهای جدید آمریکا به ایران خبر دادند. 2 طرف پس از ترک هشتمین میز مذاکره اعلام کردند به پیشرفت‌هایی در این زمینه رسیدند اما برای دستیابی به توافق نهایی تا اواخر ماه نوامبر هنوز کار زیادی باقی مانده است. به هرحال واکنش‌های مثبت 2 طرف از آمادگی مذاکره کنندگان برای دست یابی به توافق نهایی تا قبل از پایان ضرب الاجل 24 نوامبر حکایت دارد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع مسابقه با پرچم همگرایی، نوشت: در هفته‌های اخیر، وحدت و همگرایی 2 کلمه محبوب ادبیات سیاسی داخلی ایران شده اند. در شرایطی که اصولگرایان پس از تجربه شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، نداشتن همگرایان و گزینه واحد را یکی از دلایل اصلی موفق نشدن خود می‌دانند و به دنبال رفع این معضل در انتخابات آتی هستند، اصلاح طلبان نیز پس از چشیدن طعم شیرین موفقیت در حمایت از یک کاندیدای اعتدالی، اکنون قصد دارند با تکیه بر وحدت میان گروه‌های مختلف اصلاح طلب، تجربه‌ای نو از موفقیت در عرصه سیاسی را رقم بزنند.

این روزنامه با انعکاس عنوان آمادگی‌ها و ذخایر قدرت را در غزه افزایش دهید، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه، با اظهار خرسندی فراوان از پیروزی غزه مقاوم در جنگ 51 روزه و اظهار عجز رژیم صهیونیستی در برابر مردمی محاصره شده، این پیروزی بزرگ را مصداق وعده نصرت الهی و بشارت دهنده تحقق پیروزی‌های بزرگتر خواندند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی و مردم ایران به پیروزی و ایستادگی شما افتخار کردند و امیدواریم سلسله پیروزی‌های مقاومت تا پیروزی نهایی ادامه یابد. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بعید نبودن احتمال تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی، یادآور شدند: جریان مقاومت باید روز بروز بر آمادگی‌های خود بیفزاید و ذخایر قدرت را در داخل غزه افزایش دهد. رهبر انقلاب اسلامی در بیان راهبرد دوم، برنامه ریزی برای همراه شدن بخش ساحل غربی فلسطین در رویارویی با رژیم اشغالگر را یک پروژه اساسی برشمردند و تاکید کردند: جنگ با رژیم صهیونیستی، یک جنگِ سرنوشت است که باید تکلیف را نهایی کند و باید کاری کرد که دشمن همان نگرانیهایی را که از ناحیه غزه دارد، از طرف ساحل غربی نیز احساس کند.

همیشه پای ناصر خسرو در میان است، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در ایران امروز، شایع ترین ماده مخدر صنعتی، متامفتامین یا شیشه است. شیشه در همه جای دنیا به عنوان مخدری با درجه تخریب بالا شناخته می‌شود اما در ایران به جز عوارض جسمی و روانی برای مصرف کننده، رد پای این ماده در ماجراهایی چون جنون، از کار افتادن سیستم عصبی معتاد و گاهی پرونده‌های قتل دیده می‌شود. آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر طی 5 ماهه اول سال جاری یک هزار و 188 نفر گزارش شده است. درصد بالایی از این مرگ و میرها به خاطر مصرف مواد مخدر صنعتی هستند.

این روزنامه با انتخاب موضوع رازهای شیخ ناظر، نوشت: آیت الله احمد جنتی چهره سیاسی جذابی است. فارغ از نقش آفرینی در مبارزات پیش از انقلاب و سمت‌هایی که پس از انقلاب اسلامی داشته است، حضور وی در جمع امامان جمعه تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته دبیری شورای نگهبان، بر اثرگذاری وی در فضای سیاسی ایران صحه می‌گذارد. وی با حاضر شدن در برنامه شناسنامه، با ارایه شرحی از زندگی خود، درباره موضوعات دیگری از جمله ادامه فعالیت در سن 88 سالگی، اختلاف نظرهایش با فرزند خود علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتفاقات سال 88 سخن گفت.