به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۵۸۱۷۴
يعني اسيدپاشي به زنان بدحجاب اشکالي ندارد؟

هوای اسیدی اصفهان؛ تمام شیشه‌ها بالاست

گروه جامعه: حادثه اسیدپاشی به تنی چند از زنان بی‌دفاع اصفهان، درحالی توجه عموم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد که این حادثه نه اولین اسیدپاشی در جامعه بوده و نه آخرین آن خواهد بود؛ آخرین نخواهد بود چرا که از شواهد و قرائن پیداست که سوزاندن و متلاشی کردن چشم و چهره شهروندان، ظاهرا و به دلیل عدم برخورد قاطع با مجرمان این نوع جرایم، چه از سوی قربانیان و چه از سوی مجریان قانون، عرصه بی‌صاحب تصور شده است!
هوای اسیدی اصفهان؛ تمام شیشه‌ها بالاست
این نوع حوادث با وجود تکرار، هرگز از مدار ذهن مخاطبان و محور توجه آنها خارج نخواهد شد؛ چرا که امنیت و مهم‌تر از آن «احساس امنیت»، باارزش‌ترین کالایی است که هم از سوی دین اسلام مجازاتی سخت برای مخلان امنیت و آسایش جامعه تدبیر شده است و هم مردمان یک جامعه، امنیت را از نان شب‌شان واجب‌تر می‌دانند.

با وجود تلاش پلیس برای دستگیری مجرمان و ربودن خواب از دید آنانی که در کمین امنیت به طرق گوناگون نشسته‌اند و با اذعان به این که چنین جرایمی در هر جامعه‌ای احتمال وقوع دارند، حادثه اسیدپاشی به زنان در اصفهان را البته باید از منظری مهم نگریست و خواستار پاسخگویی به افکار عمومی شد. فرد یا افرادی با همدستی یکدیگر با انگیزه‌ای که هنوز نامشخص است و خبری از اطلاع‌رسانی دقیق در این باره نیست و تنها شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برخورد راکبان موتورسیکلت با بدحجاب‌ها مطرح بوده است، به چهره تعدادی از زنان اسید می‌پاشند؛ زنانی که نقش مادری در یک خانواده را هم داشته‌اند و بدین ترتیب به خاک سیاه نشسته‌اند! نه فقط زنان که فرزندان، پدران، برادران و همسران آنها از وقوع اولین حادثه که نزدیک به یک ماه پیش خبر آن در شبکه‌های اجتماعی چرخید و تایید مقامات انتظامی را هم به دنبال داشت، تا کنون بار این درد تلخ و سنگین را به دوش می‌کشند.

این حادثه از آن رو با شایعات نیز همراه بوده که بر خلاف حوادث پیشین که مجرمان با انگیزه‌های شخصی و به دنبال یک خصومت با قربانیان اقدام به این جرم کرده‌اند، دارای قربانیانی چند است که سلسله‌وار هدف اسیدپاشی مجرمان قرار گرفته‌اند. با این وصف برای اقناع افکار عمومی انتظار می‌رود که مسوولان و بویژه پلیس تنها به اعلام سربسته کشف سرنخ‌هایی از ماجرا بدون هیچ توضیح بیشتر و اطمینان‌بخشی به شهروندان اصفهان بسنده نکند! اولا سرعت لازم را برای دستگیری مجرمان این جنایت فراموش‌ناشدنی به کار گیرند و ثانیا دستگاه‌های مسوول و بویژه مجلس به عنوان قانون‌گذار و قوه قضاییه تدابیری اتخاذ کنند تا مجرمان بعدی که با هدف و انگیزه‌ اسیدپاشی، آن را جرمی آسان و دم دست تصور کرده‌اند، بساط این گونه اقدامات شنیع خود را از همین حالا برچینند.

دلخراش بودن حادثه اسیدپاشی به زنان در اصفهان آن قدر هویداست که نیازی به تاکید و تایید ندارد، اما باید دید عملکرد مسوولان و یا همان نماینده‌هایی که برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره و مبارزه با بدحجابی رگ غیرت‌شان جنبیده و در پیشنهادی شگفت‌آور، به دنبال باز کردن پای مدیران مجتمع‌های مسکونی به معرکه مجرم‌یابی و معرفی آنها هستند، پس از رخداد این حادثه چقدر حساس شده‌اند؟!

درد زنان قربانی اسیدپاشی در اصفهان دردی است که صرفا با شنیدن و متاثر شدن از دهشتناکی حادثه، نمی‌توان آن را مشق کرد؛ از درد سوختگی و بیم از دست دادن نابینایی و مصیبت‌های درمان و هزینه‌های آنها و پیگیری‌های انتظامی‌ و قضایی‌شان بگیرید تا امیدها و آروزهای همه سر باخته! اگرعزمی برای برخورد هست، لازم است تا قربانیان تازه‌تری به جمع آنها در حادثه‌ بعدی و شهری دیگر اضافه نشده است، فکر جدی‌تر برای مجازات عاملان کرد.

از سویی دیگر نباید پنداشت اطلاع‌رسانی در خصوص ابعاد ماجرا و انگیزه مجرم یا مجرمان این حادثه نتیجه‌اش بر هم خوردن آرامش و امنیت است؛ آرامش و امنیت، هم بصری و درک شدنی است و قوه عاقله مردم جامعه ما نیز قادر به فهم این موضوع هست که با وقوع یک حادثه،‌ کل امنیت یک شهر زیر سوال نمی‌رود اما نکته مهم این جاست که چرا عده‌ای به این حد گستاخی رسیده‌اند که ارتکاب این جرایم را آسان پنداشته‌اند؟ این سوالی است که اگر پاسخی درست برای آن بیابیم، آستانه جرایم در کشور را کاهش خواهیم داد. پس به جای آن که نگران برهم خوردن آرامش روانی مردم به خاطر اطلاع‌رسانی حادثه باشید، فکری برای تاخت و تاز مجرمانی کنید که برای ارتکاب جرمشان حتی لحظه‌ای به عاقبت کار نمی‌اندیشند و اساسا دلیلی هم برای این عاقبت‌اندیشی نمی‌یابند!

بازتاب حادثه در اصفهان
آنچه در زیر می‌خوانید نظرات تعدادی از زنان اصفهانی در مورد حوادث اخیر است که بدون هیچ تغییری در متن و یا گفت‌وگوی مصاحبه شوندگان و تنها با کمی ویراش آورده شده است تا شاید بخشی از فضای روانی زنان شهری را نشان دهد که در هفته‌های اخیر شاهد جناینی ناجوانمردانه بر علیه هم نوعان‌شان بوده‌اند.

یک ناشناس: " تمام شیشه‌های ماشین بالاست؛ اما به هر حال سعی می‌کنم این روزها کمتر از خانه بیرون بروم." ناشناس: " به عنوان یک زن اصفهانی با صدای عبور هر موتور سواری اعصابم به هم می‌ریزد و بعد از این‌که موتور از کنارم عبور کرد تصویر قربانیان اسید پاشی در ذهنم تداعی می‌شود. هرچند قبل از این باتوجه به تجربه دزدیده شدن کیفم؛ از صدای موتور هراس داشتم. این یعنی عدم امنیت در جامعه."

هانیه: " پیش از این یک پیامک از شماره ناشناسی در یافت کردم که در آن هشدار داده بود اگر حجاب‌تان را رعایت نکنید به شما اسید پاشی می‌شود. اگر اسید پاشی‌ها مربوط به مسئله حجاب است چرا مقامات بالاتر دراین خصوص اظهارنظر نمی‌کنند؟ آیا هر شخصی متولی امر حجاب است؟"

روزنامه نگار: "با این‌که جای تحسین دارد که ایسنا اولین خبرگزاری‌ای است که جرات کرده این موضوع را رسانه‌ای کند، اما در تمام اخبار به شدت تاکید شده خانم‌هایی که به صورت‌شان اسید پاشیده شده از خانواده‌های مذهبی و با آبرو و باحجاب بوده‌اند ... پس اسیدپاشی حق‌شان نبوده است ... انگار کسانی که بی‌حجاب‌اند، بی‌آبرو و بی‌خانواده‌اند و حالا اگر به آن‌ها اسید می‌پاشیدند جای تعجب نبود! گاهی رسانه‌ها فرهنگ مسلط مردسالار را باز تولید می‌کنند! نکته بد دیگر این‌که پوشش این خبرها (البته عدم پوشش هم مسلماً چاره ساز نیست) هدف چنین رفتارهای غیرانسانی که ایجاد ترس و وحشت است را محقق می‌کند."

شبنم:" کاش زودتر عاملان اسیدپاشی را دستگیر کنند. برای هرکار خارج از خانه‌ای یا آژانس می‌گیرم یا تاکسی دربست می‌کنم."

ناشناس: "هر روز شایعات در خصوص این موضوع بیشتر می‌شود. یک روز صحبت از چهار قربانی است و روز دیگر 15 قربانی. چرا صدا و سیما در این خصوص توضیح نمی‌دهد؟ متاسفانه زنان این روزها امنیت ندارند."

گلی:"واقعا این کار چه معنی دارد؟ شادی را از یک خانواده می‌گیرند و همه اعضای خانواده را درگیر یک حادثه تلخ می‌کنند."

آمنه:" دیشب تا صبح خواب دیدم به من اسید پاشی شده است. خرید و فروش اسید باید ممنوع شود."

ناشناس:" صبح تا الان صد بار خواستم به شوهرم بگویم، نمی‌خواهم ایران زندگی کنم؛ چون فقط رانندگی که نیست، بالاخره باید ماشین را پارک کنیم و پیاده بشویم، حالا از کجا معلوم به پیاده‌ها هم اسید نپاشند؟"

فیروزه: " چند روز گذشته قید بیرون رفتن از خانه را زدم. امروز باید صنف‌مان هم می‌رفتم که از ترسم نرفتم."

صبا:" به همه کسانی که می‌شناسم گفتم شیشه‌های ماشین‌شان را پایین نیاورند. می‌گویند حتی احتمال دارد به مردان هم اسیدپاشی شود."

ناشناس:" بعد از این مصاحبه‌ها را خواندم حتی جرات نکردم تا پاساژ ... بروم و یک رنگ مو بخرم."

ناشناس:" امروز پسرم آزمون داشت. ساعت هفت صبح از خونه بیرون زدیم سر میدان ... چند تا مأمور بود که به ماشین‌های مشکوک ایست می‌دادند. به یکی از مامورها گفتم این موضوع اسیدپاشی واقعیت دارد؟ چکار کنیم؟ گفت به خاطر همین موضوع بازرسی می‌کنیم، چند مورد همین اطراف داشتیم و هدفشان هم دزدی جواهر و گوشی بوده است."

سپیده:" جرات نداریم موقع رانندگی شیشه‌های ماشین را یک لحظه پایین بیاریم. ولی چه فایده آدم باز هم می‌ترسد از خانه خارج شود."

با مواد اسیدی و قربانی چه کنیم؟
به هر روی این حادثه تلخ و شکننده روی داده است اما در حاشیه این تلخی‌ها باید به مردم نیز آگاهی درباره تاثیر مواد اسیدی و نحوه مقابله با آن داد:

مواد شیمیایی ممکن است اسیدی یا قلیایی باشند. سوختگی با این مواد می‌تواند از نوع شدیدترین سوختگی‌ها باشد که تا عمق زیادی در بدن نفوذ می‌کند. پس از تماس با چنین موادی لباس‌های آلوده را درآورید و بلافاصله محل سوختگی را با آب زیاد حداقل به مدت 20 دقیقه شستشو دهید. برای خنثی کردن ماده شیمیایی از ماده شیمیایی دیگری استفاده نکنید و محل آسیب‌دیده را صرفاً با آب زیاد شستشو دهید.

در صورت آلوده شدن چشم با مواد شیمیایی، بهترین کار، شستشو با آب فراوان است. دقت کنید در هنگام شستشو، آب مصرف‌شده از جانب بیرونی چشم خارج شود تا چشم مقابل را آلوده نکند. در ادامه مصدوم را سریعاً به بیمارستان منتقل کنید.

گفت‌وگوی با پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان
پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی استان اصفهان از سردرگمی در سیر درمان و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌های انتظامی در روند پرونده دخترش خبر داد. پدر این قربانی  درخصوص پیگیری مراحل درمان دخترش گفت: در اولین روز این حادثه که فکر می‌کنم نهم مهرماه بود دخترم در بیمارستان اصفهان بستری شد. با توجه به سوختگی شدید از ناحیه صورت، دست چپ و ران‌ها قرار بود عمل‌هایی لازم روی دخترم انجام شود که با نظر من قرار شد این عمل‌ها در تهران انجام شود. اولین عمل انجام شد، اما برای من اول بینایی و بعد زیبایی دخترم اهمیت دارد.

او با گلایه از سردرگمی پزشک‌ها برای درمان چشم‌های دخترش، ادامه داد: ابتدا قرار بود در اصفهان چشم‌های دخترم بخیه بشود که بعد از مخالفت من، ما را به بیمارستان لبافی‌نژاد ارجاع دادند که در آنجا اعلام کردند اصلا نیاز به بخیه کردن نبوده و اگر این کار انجام می‌شد دخترم بینایی خود را از دست می‌داد.

در حال حاضر هم بیمارستان چشم پزشکی، بیماران سوختگی را بستری نمی‌کند و بیمارستان سوختگی هم که دخترم را بستری کرده است اعلام می‌کند در قبال چشم‌ها مسئولیتی نداریم و این کار را بلد نیستیم. با توجه به اینکه چشم‌ها باید هر پنج ساعت یک بار با آب شست‌وشو شود و در آن قطره ریخته شود این کار برعهده خودمان افتاده است و این شست‌وشو را انجام می‌دهیم. وی افزود: سه عمل دیگر باید روی دخترم انجام شود تا قسمت‌های سوخته را مدام لایه لایه بردارند.

این پدر در پاسخ به این سوال که شایعاتی درخصوص بدحجاب بودن چهار قربانی پرونده اسیدپاشی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: دخترم حجاب غیرمتعارف نداشته و معمولی و به مانند بقیه بوده تا حدی که پیش از این در جامعه حضور داشت، دانشگاه و جاهای مختلف می‌رفت و مشکلی به وجود نیامده بود. این پدر ادامه داد: در پیگیری پرونده با یکی دیگر از خانواده‌های قربانیان آشنا شدیم که براساس گفته‌های آنها مراحل پرونده آنها دقیقا شبیه پرونده و اتفاقات مربوط به دختر من بود.

وی با اشاره به اینکه این اسیدپاشی در بعدازظهر یک روز چهارشنبه در خیابان بزرگمهر اصفهان که یک جای تقریبا شلوغ است، رخ داده، گفت: تقاضا دارم صداوسیما برنامه‌ای درخصوص آموزش کمک‌های اولیه در این حوادث درست کند. اطلاعات مردم در مورد این حوادث بسیار پایین است، به طوری که در مورد دختر من به جای ریختن آب بر روی او، در همان ماشینی که پر از اسید بوده گذاشته شده و به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

پدر این قربانی اسیدپاشی در مورد هزینه‌های درمان دخترش گفت: تاکنون تمامی هزینه‌ها را خودم پرداخت کرده‌ام و طی این 18 روز مداوم پشت در بیمارستان‌های تهران یا در ماشین خوابیده‌ام و یا در خیابان پرسه زده‌ام و هیچ مقام و سازمانی برای پیگیری مشکل با من تماسی نداشته است و پلیس آگاهی اصفهان هم که من با آنها تماس گرفتم، گفتند خبر جدیدی نشده است.
مرجع : ایسنا

ناشناش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۸
تفکرطالبانی وداعش بایدمحوشود!!1 (256613)
بافقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۴
تفکر هر چی که هسته یک تفکر قدرتمند است.
فردی که اسید پاشیده از اراذل و اوباش نیست زیرا اراذل و اوباش زورگیری می کنند نه اسید پاشی. قربانیان هم خصومت شخصی با کسی نداشتند پس قضیه ........ (256696)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۳۴
بافقی ,کاملا موافقم شگفت از اینکه اگر فردی حرفی بزنه ک اونا بدشون بیاد فوری انگ اخلال در امنیت ملی و 1000تا اتهام دیگه تو پروندشونه لابد این کار امنیت کشورو بخطر نمیندازه!!!!!!! (256780)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۲
اینا چرا مجانی این کارارو میکنن برن عراق و سوریه داعش بابت اینکارا پاداش خوبی بهشون میده لااقل این دنیارو داشته باشند. (256794)
ﻟﺒﻮ ﻓﺮﻭﺵ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۲:۵۶
ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮐﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﻤﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﻫﯿﭻ ﺟﻨﺎﯾﺘﮑﺎﺭﯼ ﻣﺠﺎﻧﯽ ﮐﺎﺭ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻦ کنه (256860)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۷
داعش پیش این سفیهان بی عقل احمق پادشاست!!!!.......... (256700)
میلاد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۸
من نظر زیر را در سایت الف گذاشتم و منتشر شد ولی اینجا انتشار نیافت برای خواندن نظر من درباره ی این حوادث و ربط آن به بدحجابی به این آدرس مراجعه کنید :
http://www.alef.ir/vdcd5k0xfyt0o56.2a2y.html?245771 fdbk2435812
به نظرم اسید پاشی صد درصد مربوط به حجابه. (256740)
بهاران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۰۳
يعني واقعاً چند تا آدم ضد مذهب نمي تونن اين كارو بكنن و بندازن گردن مذهب و كامنت نويساي گاگول اين سايت را گول بزنن ؟ (256768)
سوسن
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۷
به نظرم بی مذهبا نمی تونند این کار را انجام داده باشند.اگر اونا اینکار را انجام داده بودند تا به الان هزار بار اعدام شده بودند.بی مذهبا مخالف حجاب اند.اگر قرار بود از این شیوه استفاده کنند به افراد چادری اسید می پاشیدند ولی در بین قربانیان فرد چادری نبود........... (256813)
جواد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۰:۰۲
بهتره تلاش نکنیم این افراد را وابسته به فلان کشور و یا سازمان اطلاعاتی نشان دهیم.زیرا دیگر هیچ کس این حرفها را باور نمی کند. . . .
وابسته به فلان سروریس امنیتی و فلان شخص و ... کارایی ندارد. (256824)
........
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۲
کوروش کبیر داریوش و...... کجایید که ببینید سرزمینتون به چه روزی افتاده؟مردمان سرزمینتون روی هموطنانشان اسید میپاشند اسییییییییییید (256808)
omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۹
خدا مسببان این کارها را به درک واصل کند (256614)
لی لی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۲
الهی امین (256680)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۶
به خدا که جهنم براشون کوچیکه.آخه چه فکری میکنند مثل داعشی که میگفت قبل از اذان منو به کوشید تا با پیامبر سر یک سفره باشم وای بر ما.وای برما (256797)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۰
مسولان باید خجالت بکشن البته روشون که خیلی زیاده به کجا داریم میریم تو این مملکت هر کی ساز خودشو میزنه امام زمان ما شرمندتیم (256615)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۳
مادر وخواهر من حق دارند از خونه بیرون بروند.پیاده روی کنند شاد باشند..به خرید بروند.و....ایجاد امنیت برای ایشان وظیفه کیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!آیا نباید برای کسانی که باعث رعب ووحشت مردم میشوند و باعث ترس اضطراب مردم وبه خصوص خانم های جامعه میشوند نهایت مجازات را در نظر گرفت؟؟؟؟؟؟اینکه من به مادر وخواهرم بگویم حق بیرون رفتن از خانه را ندارید حق الناس نیست؟؟؟؟؟؟آیا انها حق پیاده روی ندارند؟؟؟حق لذت بردن از از طبیعت را ندارند؟؟؟؟حق لذت بردن از رانندگی و.....ندارند؟؟؟ (256616)
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۲۲
مسببين أسيد پاشي ميخواهند زنان كنج خانه باشند. مثل عربستان زنان حق رانندگي نداشته باشند. (256789)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۴
من یک بسیجی هستم.اول اینکه سایت بهار!این اتفاقات ناهنجار را با قضیه برخورد بابدحجابی گره نزنید!چه اینکه روح اصلاح بدحجابی یکی از دلایلش همین تامین امنیت اجتماعی است. دوم اینکه پدیده اسید پاشی مصداق یکی از جرائم اجتماعی ومخرب وهم میتوانداز مصادیق منکر وافساد فی الارض باشد. مرتکبین چنین اعمال غیر شرعی وغیر انسانی هم مجرم هستندوهم مستحق مجازات در خور وجود پلیدشان میباشند. (256617)
جواد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۴۲
شرع هزار و یک تفسیر دارد (256708)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۲:۱۱
اقا جواد شما دین شناس هستید!؟یااینکه عالم به شرع وتفاسیر هزار ویک ان!؟کدام تفسیر از شرع مقدس به شما اجازه اسید پاشیدن تو صورت مردم را میدهد!؟ کدام تفسیر!؟ درسته که امروز بی بند باری گریبان زندگی اکثر مارا گرفته که از نمونه های بارز ان وضعیت حجاب زنان ودختران بسیاری از ما است که از مرز هشدار هم گذشته است. اما اسید پاشی درد دیگری است که اتفاقا ان هم حاصل بی دینی مرتکبان ان است. (256851)
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۵
اسیدپاشی یک حرکت وحشیانه و غیر انسانی است وتنها راه جلوگیری از تکرار اینگونه رفتارها؛ اعدام عاملان این جنایتها در ملا عام است. (256620)
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۵
تو که درخواست اعدام این افراد را داری چه فرقی با آنها داری؟
خشونت را با خشونت جواب نمی دهند. (256715)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۳
اگر کسی چنین رفتاری با خواهر ومادر خودت داشته باشه نظرت چیه؟!!! (256811)
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۵۰
اولا به تو بگم خواهر و مادر من خیلی بدحجاب هستند و من هم مخالف حجاب اجباری هستم.
اما اگر این اتفاق برای خواهر و مادر من بیفته مخالف اعدام یا قصاص اون فرد هستم.
یعنی از خشونت بدم میاد.
درک این سخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (256868)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۰
اگه چهارتاشون رو اعدام کنند دیگه اون جنایت اتفاق نمیوفته یا نهایتا بسیار کمتر میشه ، مطمین باشید (256729)
عدم خشونت
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۴۰
ما مخالف خشونت هستیم.چه کسانی قرار است این افراد را اعدام کنند؟
مردم ما فوری جو زده می شوند و حکم اعدام صادر می کنند.
تفکرات این افراد خراب است و تا زمانی که پشتشان به جاهای قدرتمند گرم است دست از این کار بر نمی دارند.تنها راه این است که این افراد را ایزوله کنیم.یعنی با گرفتن قدرت از آنها ،آنها را به دیوانه خانه بفرستیم.
این موضوع،قضیه ی دوتا زورگیر جوان نیست که فوری اعدام شدند.اینا دستشان به جاهای خاصی بنده (256751)
مینا
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۳۲
ما از اعدام خسته شده ایم. (256745)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۲
واقعا اونایی که منفی میدن چی فکر میکنن؟؟؟؟ متاسفم براتون اگر برای خودتون هم اتفاق می افتاد بازم منفی میدادین؟؟ (256802)
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۴۷
کسانی که منفی دادند مخالف خشونت هستند و ربطی نداره برای خودشان اتفاق بیفتد یا نه. (256867)
قاسمي بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۶
لعنت خدا بر افراطي ها (256623)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۳۲
از سایت بهار خواهشمندم بدون دلیل چنین اعمالی را به قشر مذهبی نسبت ندهد.
شما در خود متن آورده اید که عامل این جنایت هنوز مشخص نیست!
این نوع تیتر زدن باعث ایجاد نظرات تندی علیه بخشی از جامعه میشود در حالی که هیچ شاهدی برای این اتهام نیست (256778)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۵
یعنی تو این مملکت فقط از گروه های خاصی حمایت میشود؟ (256624)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۷
هپی ها 2 ساعته دستگیر شدن....
این ها هنوز شناسایی نشدن؟؟؟؟ (256625)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۰۷
خدا کنه هر چه زودتر عوامل انها پیدا ومجازات شوند/اما اقا حبیب مقایسه بین هپی و اینها اشتبا ه است زیرا رد گیری انها از طریق عکس و صدا و فیلم شان و ارتباطات اینترنتی راحت است .ولی در خصوص اینها شاید سخت تر باشد و شایدهم اینگونه اقدامات از جمله ی تحرکات دشمنان ایرن برای ا ایجاد تفرقه بین مردم عزیز کشورمان باشد/ (256689)
ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۰
این حرفهایی که می زنی مزخرف است.
دوره ی ارتباط دادن این کارها به دشمنان گذشته است.
دوره ی اعترافات تلویزیونی گذشته است.
عصر،عصر توافق بر قوانین انسانی و حقوق بشری و اتحاد برای فردایی بهتر است. (256730)
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۱۲
اینا همون داعشیا هستن.
باید دستگیر شوند و به اشد مجازات محکوم شوند تا دیگر کسی به خودش اجازه دخالت و (فضولی) در کار دیگران نداشته باشند. هرچند بسیار بعید است چون اینها پشتشان به جای محکمی وصل است وگرنه جرات چنین کاری نداشتند. (256626)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۲۶
اینکار از طرف هر کسی و هر جناحی باشه محکومه و یک عمل غیر انسانی است و اگه واقعاً اینجا مملکت اسلامی و قانون قصاص داریم باید این افراد رو هرچه سریعتر دستگیر و همان کاری رو که با این زنان بیجاره کردن سرشون بیارید والا آدم از کار این ملت مونده یه زوز میگه بهشت زیر پای مادران یه روز میرن اسید می پاشن صورتشون ؟ واقعاً به کجا میریم خدا داناست (256628)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۰
همین الان سایت انصار را بخونید ببینید توهین ها را علیه زنان و دختران به نتیجه میرسید (256629)
سجاد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۱
شرع هزاران تفسیر مخلف دارد
هر کس بر اساس اعتقاد خود تفسیر می کند یکی زبانی امر به معروف می کند و دیگری اسید.
باید از دید انسانی به قضایا بنگریم.
اسیدپاشان با تکیه بر اسلام،اسید می پاشند.همانطور که داعش اینکار را انجام می دهد. (256630)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۵
هوای افراطی ایران؛ تمام امیدها بی فرداست. (256632)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۳۸
یا خدا...
چه خبر شده اینا که روی داعشو سفید کردن با این کارا (256633)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۳۶
آخه به چه حقی دارید این کا رو به گروهی نسبت میدید!؟
خواهش میکنم احساسی برخورد نکنید! (256781)
عزیز
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۸
ما احساسی نیستم.شما خیلی بی منطق و تعصبی هستی. (256814)
سعید1
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۴۱
این پدر محترم بداند که پیگیری ها نتیجه ای نخواهد داشت.به ایشان قول می دهم.بیهوده منتظر دستگیری نباشند و به درمان فرزند بینوایشان بپردازند.تازه دستگیر هم بشوند خبری نخواهد شد.هزار راه فرار برای این افراد وجود دارد. ........به وکلا فشار خواهند آورد که زیادی تند نروند.اگر اراده ای بود نیازی به پیگیری ایشان نبود چون اسید پاشی جرم عمومی است.دادستان مکلف به پیگیری است.خیابانها پر است از دوربین های مدار بسته.همان دقایق اولیه جانیان مشخص شده اند.گمان نمی کنم بیش از این نیاز ... (256635)
ا
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۴۶
مردم پا پس نکشند هر گاه اسید پاشان را در خیابان دیدند تا می خورند بزنندشان. (256636)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۴۸
واقعا جای تاسف است که خانواده قربانیان مجبور هستند از ترس پیگیری نشدن پرونده شان و حتی مجرم شناخته نشدن بگوید دخترنمان بسیار با حجاب و مذهبی بودند... (256637)
ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۵۰
کسانی که آرامش و امنیت رو از جامعه محروم می کنند باید به اشد مجازات محکوم شوند .چه کسانی که در ماجرای وحشیانه اسید پاشی دخالت داشند چه کسانی که در راس فتنه 88 حضور داشتند. (256638)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۱:۰۱
خداتوروشفا بده،ازهرفرصتی برای کاسبی فتنه استفاده میکنی (256837)
حسین ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۵۵
فرق داعش باماچیست اینها هم ازداعش هستند خدا به دادما برسد (256639)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۲:۵۷
این آدمایی که این کارو انجام دادن از پست ترین حیوانات هم پست تر هستند.
باید اسید پاش هارو با اسید بسوزونن قصاص رو در مورد این موارد اجرا کنید. (256640)
چرا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۰
شمشیر برهنه در دستان دیوانگان...
این رفتارهای داعش گونه سبب دین گریزی جوانان میشود و شکاف و تفرقه در جامعه را افزایش میدهد. (256642)
یی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۹
خداوند عاملان این کار را در دنیا به همین درد مبتلا کند. مسولان باید به طور جدی پیگیر این امر باشند. (256645)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۹
عکس تزیینی است یادرارتباط بادخترخانم آسیب دیده مطلب میباشد؟ (256646)
فریاد از دست نامردان
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۲۰
اگر میزدن و میکشتن من انقدر ناراحت نمیشدم ولی الان چند روزه که از ناراحتی بغض گلومو میگیره . اسید باعث میشه اینده و زندگی یه دختر و تباه بشه و یک عمر با عذاب زندگی کنه اگر کشته بشه حداقل انقدر زجر نمیکشه . من به این نامردانی که پست تر از انگل هستند میگم اگر مردید مردونه این عمل حقیرانه رو که انجام دادید سر جاتون میموندید و فرار نمیکردید ما قول میدادیم شما رو تحویل پلیس نمیدادیم و خودمون باهاتون تصفیه حساب میکردیم (بهار عزیز خواهش میکنم منتشر کنید دیروز هم یک کامنت گذاشتم که نمیدانم چرا منتشر نکر (256647)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۲۰
1- متاسفانه مملکت دچار بی قانونی.... است و هر کس و ناکسی به خودش اجازه می ده به بهانه های حکومت پسند به مردم حمله کرده و عقده گشایی کند و ترسی از مجازات هم نداشته باشد.
2- پس از یک سال که من در این سایت نظر می گذارم و همه منتشر شده است متاسفانه سه نظر اخیرم در مورد اسید پاشی منتشر نشده ، عدم انتشار نظرات مردم ، نظام را از درک صحیح اوضاع محروم کرده و تصمیم گیری را مشکل. امیدوارم این نظر منتشر شود (256648)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۲۲
مشکل ماهواره و بد حجابی مهمتره و اصلا امنیت عمومی مهم نیست. مهم اینکه کسی ماهواره تماشا نکنه! تو این جامعه فقط مهم ماهواره و بد حجابی است ولا غیر (256649)
مهدی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۳۳
واقعاً برای اصفهانی ها متأسفم که طی یک سال گذشته در نزدیکی قرارگاه فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان یک فقره سرقت مسلحانه و یک فقره اسیدپاشی رخ داده است . واقعاً که (256651)
فروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۳۹
فقط میتونم بگم وای
:-(:-( (256652)
ه. د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۴۲
امیدوارم خدا هرکس این کار رو میکنه لعنت کنه. این آدما براشون زندان و این جور مجازاتها کمه. باید روزی 10 بارروشون اسید بریزن (256653)
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۴۶
ممکن است این اقدامات به قصد ایجاد تفرقه و رعب و وحشت در جامعه،‌مانند آنچه در عراق رخ می‌دهد انجام شده باشد.
آخر به نظر بسیار بعید می‌‌آید که هر خشکه مقدسی، ولو نادان هم نتواند درک کند که این عمل اگر برای نوعی به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر باشد مسلما اثر عکس دارد.
من نمی‌توانم احتمال دهم که مجریان این امر از اثرات وحشتناک وقوع آن در جامعه بی‌اطلاع بوده‌باشند. (256654)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۰۵
جهل و داعش برادرند. هر دو قساوت قلب دارند! (256720)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۱:۰۴
هنوز نمیدونی چه خبره،بخدا من دیگه به خودمم اعتماد ندارم (256838)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۴۹
بهر چند روزه این خبرو شنیدم قلبم به درد اومده به خدا .اخه یه انسان چقدر میتونه پست باشه .پناه بر خدا. (256655)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۵۶
اقدام عيله امنيت كشور است و بانيان بايد در ملا عام اعدام شوند.دستگاه هاي امنيتي و انتظامي مي بايست به قيد فوريت افرادي كه در اين ماجرا دخيل هستند را دستگير و به مردم معرفي كند (256658)
منیره
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۳
این اتفاق فاجعه است فاجعه ، آخه یعنی چی ؟؟؟؟؟ چرا برخوردی صورت نمیگیره ، ما از این جنایت مگه کثیف تر هم داریم ؟؟؟؟؟

از ماموران نیروی انتظامی میخواهیم همونطور که هپی ها رو در شش ساعت گرفتند برای گرفتن این جنایتکاران هم اقدام کنند (256659)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۶
خانم عزیز: هپی ها جنایتکار بودند نمیدونم چرا اعدامشون نکردند ولی برادران امر به معروف وظیفه شرعی خودشون را انجام دادند.
تکلیف دینی می دونی چیه؟ خب نمیدونی دیگه! هر کاری میتونی بکنی حتی اختلاس هزارمیلیاردی به شرط اینکه حجابت را رعایت کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!! (256683)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۴
وقتی اون هایی که حمله کردن مقبره آرتور پوپ تو اصفهان کاری نکردید همون ها پر رو تر شدن ازین کارا میکنن . . . (256660)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۱۷
من با آدمهايي كه اينكارا رو ميكنن كاري ندارم چون از بي لياقتي نمي دونم كيه اما درست كردن يه كمپين براي اعزام اين خواهر هامون به كشورهاي خارجي براي درمان واجبه . (256662)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۶
عزیزم حرف شما متین! ولی عایا اون خواهرمون ک صورتش داغون شده حالاهر چقدرم پول خرج کنه همون صورت قبلیشو بدست میاره؟ مشکلاتو باید از ریشه اصلاح کرد. وقتی عاملان این اتفاقو تیربارون کردن حساب دست همه ی داعشی ها میاد ک اینجوری نباید امر به معروف کنن! (256716)
نگار
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۲
خدایا خودت به داد ما برس...
گناه ما چیه؟ما امنیت میخوایم این حق زنان سرزمین من نیست،ما هم از سرزمین مادری سهم داریم و سهممان احساس وحشت است هنگام خروج از منزل
مسئولین کشور من کجایند؟به خدا هزار یک موضوع مهمتر از موی سر زنان وجود دارد.چرا همه سکوت کرده این؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 (256663)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۲
خبر فففففففففففففوري
گروه داعش جهت ارتقا سطح محبوبيت خود اعلام كرد هيچ رابطه اي با اسيدپاشان اصفهان ندارد (256664)
د ا ع ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۰۷
این داعش بدتر از اون داعش است. (256721)
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۳۲
همش دروغه مردم رو چرا میترسونید!هدفتون چیه؟؟؟ (256666)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۴
هع! ببین با کیا شدیم ۷۵ میلیون! (256713)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۸
هدفمون اینه که نزاریم شما و همدستانت به هدفتون برسید و اسید پاشی کنید (256741)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۳۲
واقعا ایران دیگه جای زندگی نیست.
یک عده ........... نفهم افتادن توی خیابان و هر غلطی می خواهند می کنند و............ (256667)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۴۶
قسم یاد میکنم ک تابحال خودم وزنان ایران را اینقدر تنها وبی پناه ندیده بودم هیچکس صدای حق کشی وپایمال کردن حق حیات بشری را ک خدای بزرگ ب همه بندگانش بدون در نظر گرفتن اعتقاداتشان عطا کرده نمیشنود انگار گوشها کر واست لبها خاموش! مدعی العموم کجاست !؟ (256673)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۴۶
قتلهاي محفلي كرمان را به ياد داريد؟ با عاملين آن جنايتها چه كردند؟؟ مطمئناُ اين بار هم همان آش است و همان كاسه !!! (256674)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۴۹
با اینکه خودم تو یه خونواده مذهبی بزرگ شدم و خودم و خونوادم معتقد به حجابیم ولی بخدا قسم اگه ببینم یکی تو خیابون داره با بدرفتاری و خشونت به یه خانم امر به معروف و نهی از منکر میکنه میرم تو روش می ایستم و جلوشو میگیرم.آخه این چه مدلشه.اونایی که میگفتن باید مردمو بزور برد بهشت,اونا بیان الان پاسخ بدن.با اسید پاشی میخواین مردمو ببرین بهشت؟ (256676)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۰
نفرین خدا بر اسیدپاشان بی منطق یعنی خدا و رسولش بچنین کاری راضیند؟ تا کی فراقانونی بودن برخی؟! (256677)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۱
کاش ایران بدنیا نیامده بودم تا چنین روزهایی رو ببینم!! وقتی معلم احترام ومنزلت ندارد و جامعه الوده گناه و تهمت وتوهین شده! (256679)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۱۲
سلام به کبک عزیز که منکر همه چیز شد...
مطمئن باش چشم هم راه رسیدن به بصیرته نه فقط حرف مفت...
دوستمون خوب نوشت:"" هپی ها 2 ساعته دستگبر شدن ولی اینا نه هنوز""""

امنیت ملی ؟؟؟؟؟
مسئولش کیه؟؟؟؟؟....... (256691)
داعشیون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۶
استاندار اصفهان باید به خاطر این بی توجهی استعفا بدهد (256698)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۱۶
عمرا . این جماعت استعفا تو کارشون نیست . همه اصفهان هم که خراب بشه عمرا استعفا بده (256726)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۷
دکتر بهمن کشاورز، حقوق‌دان ایرانی و رییس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران:حوادث تلخ اصفهان ثمره افراطی‌گری است......یعنی ایشون اولین ادله حقوق رو که اول باید مجرم پیدا شه،بعد ازش بازجوئی شه،بعد اثبات شه ،رو بیخیال شده.کاسب اسید هم پیدا شد که از این اب گل الود برای اثبات خوب بودن خودشون ماهی بگیرند.......... (256699)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۳۲
زیباکلام.وقتي در آن بيان مي‌كنم كه جناب آقاي مطهري آيا رسالت نبي اكرم(ص) به جز ابلاغ دعوت و باور به خداي ناديده، اين هم بود كه مردم را به زور به بهشت ببرد....تاریخ بخون بعدحرف بزن استاد.پیامبر به گروهی از اسرا خندیدند.اسیری گفت ازجوانمردی توبعیداست که به رنج ما بخندی.فرمودبه این خندیدم که باید با شمشیرشمارابه بهشت ببرم.پیامبرماان همه جنگیدکه مردم را به زور به بهشت ببرد.همانطورکه پدری به زورفرزندنادانش رابه مدرسه میفرستدتااینده اش تامین شود.راستی فتنه88چرابه زورمردم رو راهی بهشت دموکراسی خودمیکرد (256704)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۲۶
هموطن اصلا تو باغي (256777)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۱:۰۹
توکلا با این اعصاب داغونت چطورزندگی میکنی (256840)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۴
مسببان اصلي اين جنايات كساني هستند كه اين افراطي ها را تهييج مي كنندتا زماني كه از تريبون هاي مختلف عليه زنان بد حجاب سخنان تحريك كننده گفته شود بايد منتظر جنين جناياتي نيز باشيم هشدار كه صداي پاي داعش مي أيد (256714)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۰۵
الان اگر میرفتیم رو پشت بوم با یه آهنگ حرکات موضون می کردیم سه شماره دستگیر و در اوین بودیم اما طرف اسید پاشی می کنه راست راست راه میره. (256719)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۰۹
چرا علت رو میبرید سمت بی حجابی؟ (256722)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۱۳
آدم دلش به درد میاد وقتی این جنایات رو میبینه و بد تر از همه اینکه خانواده های این عزیزان ستم دیده هم دستشون به جایی بند نیست .

خدایا خودت به داد مردم کشورم برس خدایا (256724)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۳
سلام ،
اگر احیانا،شوهر یا برادر این دختر مصیبت زده اصفهانی،انچنان عصبی و دیوانه شود
که برای انتقام گیری ،این کار را با دختر من انجام دهد ،که از قضا خیلی محجبه است و مسیر کار تا منزل را از مقنعه استفاده میکند، انوقت ما چه خاکی باید بر سرمان کنیم ؟ انوقت چه باید کرد با حوادثی از این دست؟ (256735)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۴۱
دنیا را ایبولا و داعش تهدید می کنه ما را اسید پاشی! (256752)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۵۹
...به نظر من کاملا سازماندهی شده و از پیش برنامه ریزی شده بود...... (256784)
خانم محجبه
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۱
کار دشمنان هستش

میخوان اسم دین رو بد و حشتناک جلوه بدن

کی خدا گفته اسیدپاشی کنید؟

لعنت بر دشمنان اسلام (256801)
...او
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۹
قلبم پر از اسید شد از درد (256806)
فضول باشی
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۰:۰۵
اسید پاشی در اصفهان من رو به یاد جنایتهای سعید حنایی در مشهد می اندازه.ضمنا این جنایت در واقع انتقال پیام به همه مردمه (256825)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۱:۵۶
منتظر شنیدن پیام تشکر ابوبکر بغدادی از عامل این جنایات هستم! (256848)
مريم
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۲:۳۰
گروهي كه happy soung را خوندند در عرض چند ساعت پيدا كردن و انداختن زندان ولي در اين مواردچون اهميتي نداره (256856)
جستجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۵۸
خیلی مقایسه مسخره ای بود
اونها رو که من هم میتونستم با یه جستجو تو اینترنت و خیابونهای بالاشهر پیدا کنم (256872)
سرشیفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۱۸
تو مملکتی که چندی پیش بعضیها جرأت کردن این موضوع رو مطرح کنند که : "برای افرادی که به زنان بدحجاب هتک حرمت و تجاوز می کنند باید جریمه سبک تری در نظر گرفت !!!" انتظاری بیش از این نمی ره........ (256863)