به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۵۸۲۹۶
اعتماد در یک نگاه

​کسي تمدیدمذاکرات هسته​اي را نمی‌خواهد

گروه سیاسی: ماموریت انتخاباتی وزرای خاتمی و هیچ کس تمدید مذاکرات را نمی‌خواهد مهمترین عنوان‌هایی که در روزنامه اعتماد روز دوشنبه مشاهده می‌شود.
​کسي تمدیدمذاکرات هسته​اي را نمی‌خواهد
این روزنامه تیتر یک را به خبر ماموریت انتخاباتی وزرای خاتمی، اختصاص داد و نوشت: اصلاح طلبان نخستین گام عملیاتی را برای انتخابات دهم برداشته‌اند. تشکیل کمیته راهبردی انتخابات و انتخاب موسوی لاری و صفدر حسینی برای ساماندهی این تشکیلات نشان می‌دهد که اصلاحات لااقل یک قدم جلوتر از اصولگرایان حرکت می‌کند. آنها که در انتخابات 92 وحدت و اجماع این جریان فکری را به رخ رقبای اصولگرای شان کشیدند حالا پیش دستی کرده و یک سال زودتر نخستین اقدام برای انتخابات مجلس دهم را با محوریت شورای مشورتی سید محمد خاتمی عملی کرده‌اند. راهی که اصلاح طلبان خواهند رفت یقینا روزهای سخت‌تر و دشوارتری را پیش روی اصولگرایان قرار خواهد داد.

روزنامه اعتماد با بازتاب موضوع هیچ کس تمدید مذاکرات را نمی‌خواهد، آورد: سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان درباره احتمال تمدید مذاکرات بعد از سوم آذر، گفت: هیچ یک از طرف‌های مذاکره کننده علاقه مند به تمدید مذاکرات نیستند. همه مصمم هستند تا قبل از موعد مقرر به توافق دست پیدا کنیم از این رو تمدید در دستور کار هیچ یک از طرف‌ها نیست.

از وعده‌های تازه دولتی تا گلایه‌های صادراتی، تیتر دیگر این روزنامه است. آنچه کمی جو مراسم روز ملی صادرات را برای صادرکنندگان متمایز کرد ابراز بی پرده برخی گلایه‌ها از برخی تصمیمات و سیاست‌های دولتی بود که از سوی صادر کنندگان ممتاز عنوان شد و با تشویق‌های مکرر حاضران نشان داد این مسایل دغدغه ذهنی تمام صادرکنندگان است. موضوعی که در پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری نیز مشهود بود، اظهاراتی که موجب شد تا محمد نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در صحبت‌های خود به آنها اشاره کرده و بابت بیان آنها از صادر کنندگان تشکر کند.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن عنوان مجلس به لایحه بودجه‌ای دولت رای نداد، نوشت: محمد باقر نوبخت هر چه تلاش کرد نتوانست نظر نمایندگان را درباره کلیات لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر گرداند. خیلی‌ها پیش تر از این تصمیم خود را گرفته بودند. نمایندگان مختلفی در گفت وگو با اعتماد از تاثیر اختلافات بین کمیسیون‌ها و همین طور اختلافات سیاسی در رای نهایی نمایندگان به این لایحه خبر دادند. نمایندگان با 104 رای موافق، 94 مخالف و 10 ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه یاد شده مخالفت کردند.

این روزنامه با انعکاس خبر شروع توفانی ایران با 19 مدال طلا، نقره و برنز، نوشت: کاروان ایران در نخستین روز رسمی از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، چهار مدال نقره و 2 برنز دیگر به جمع مدال‌های خود اضافه کرد تا در کل 19 مدال به دست آورده باشد. محسن کاییدی در پرتاب نیزه کلاس F33-34 نایب قهرمان شد. حسن دهقانی در ماده پرتاب وزنه، کلاس F20 مدال نقره را کسب کرد. اعظم خدایاری در ماده پرتاب دیسک زنان، در کلاس F57 به مدال نقره رسید و شاهین ایزدیار در شنا ماده 50 متر کرال سینه، کلاس S10 مدال نقره را بر گردن آویخت. همچنین فاطمه منتظری در پرتاب دیسک زنان، کلاس F57 به مدال برنز رسید و محمد حسین کریمی در شنا ماده 50 متر کرال سینه، در کلاس S13 مدال برنز را برای ایران به دست آورد.