به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۵۸۳۹۹
بیش از صد نفر از تروریست‌های داعش را كشت

شهرت «رهانا» زن مبارز کرد در دنیای اینترنت

گروه بين‌الملل: "رهانا" زن جوان کرد سوري كه در دفاع از شهر کوبانی موفق به کشتن بیش از ۱۰۰ تن از تروریست‌های "داعش" شده است حالا به قهرمان شبکه‌های اجتماعی در اینترنت تبدیل شده است.
شهرت «رهانا» زن مبارز کرد در دنیای اینترنت
نام "رهانا" برای نخستین بار در توییتی آمده بود که در تاریخ ۱۳ اکتبر منتشر شد و در دم هزاران بار به اشتراک گذاشته شد. در این توییت عکس زن جوانی دیده می‌شود که با اسلحه‌ای در دست راست و لبخندی بر لب، انگشتان دست چپ خود را به علامت V "پیروزی" نشان می‌دهد. زیر تصویر این زن نوشته شده: «رهانا بیش از صد نفر از تروریست‌های داعش را در کوبانی کشته و به خاطر شجاعت خود به شهرت رسیده است.»

بدین خاطر شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان "قهرمان" یاد می‌کنند. اندک زمانی پس از انتشار عکس "رهانا" در شبکه‌های اجتماعی اینترنت، برخی منابع گزارش داد‌ند که "رهانا" به دست نیروهای "دولت اسلامی" به قتل رسیده است. عکسی نیز در این رابطه منتشر شد که گویا "رهانا" را در حالی که سرش قطع شده، نشان می‌دهد. اخبار راجع به مرگ "رهانا" و نیز شمار افرادی که او کشته است را هیچ منبع مستقلی تایید نکرده است. چندین زن کرد به خاطر شهامت و عزم نیرومند در مقابله با شبه‌نظامیان "داعش" شهرت یافته‌اند. این زنان متعلق به سازمان "یگان‌های مدافع خلق" (ی‌پ‌گ) هستند که در سوریه مبارزه می‌کند. زنان رزمنده‌ی این سازمان به ویژه پس از آنکه یکی از آنان با حمله‌ای انتحاری موجب کشته شدن چند تن از تروريستها شد، به شهرت رسیدند.

"دیلر گنجمیز" زنی ۲۰ ساله و مادر دو کودک بود. او با بستن ماده منفجره به خود و دویدن به میان شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" ۲۳ تن از آنان را با خود به کام مرگ کشاند. جنبش مقاومت کرد در جنگ مرگ و زندگی که در کوبانی در جریان است، وابسته به مبارزه زنان کرد است. برآورد می‌شود که شمار رزمندگان زن کرد در سوریه که در یگان‌های ویژه زنان سازمان شبه‌نظامی کردی "ی‌پ‌گ" مبارزه می‌کنند، بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر است. نام این گروه‌های ویژه "یگان‌های مدافع خلق زنان" (ی‌پ‌جی) است.
مرجع : دويچه وله