به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۵۸۵۶۵
آرمان در یک نگاه

وزیراطلاعات: جاسوسان در بوشهر دستگیر شدند

گروه سیاسی: ماجرای افشای یک موضوع محرمانه! و خداحافظ بزرگ قوم سرخط خبرهای روزنامه آرمان در روز چهارشنبه است.
وزیراطلاعات: جاسوسان در بوشهر دستگیر شدند
این روزنامه در تیتر یک به خبر ماجرای افشای یک موضوع محرمانه! پرداخت و نوشت: در حالی که مذاکرات در پیچ نهایی و تند خود قرار دارد، افشای گفت وگوی سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی توسط یکی از منتقدین پرو پاقرص مذاکرات یعنی جواد کریمی قدوسی سوال برانگیز شده است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته است: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد با وجود اینکه آمریکا در مذاکرات نیویورک و وین قبول نمی‌کرد ایران بیش از هزار و 300 سانتریفیوژ روشن داشته باشد اما در مذاکرات اخیر پذیرفت که ایران چهار هزار سانتریفیوژ روشن داشته باشد.

این سخنان در حالی اعلام عمومی می‌شود که عراقچی در گفت وگو های علنی خود صحت و سقم پیشنهادات پیرامون غنی سازی را که در رسانه‌های داخلی و بین المللی اعلام می‌شود، همواره تکذیب کرده و بدیهی است در فضای فعلی که کنگره و لابی‌های صهیونیستی فشار عمده‌ای را روی دولت اوباما وارد می‌کنند تا درباره پذیرش غنی سازی کمترین انعطاف ممکن را داشته باشد، افشای این خبر دست تندروها را برای فشار بر دولت اوباما و مذاکره کنندگان غربی بیشتر می‌کند. انتشار رسانه‌ای بیابد، چنین خبری را آن هم در این برهه حساس انعکاس داده است.

روزنامه آرمان با بازتاب عنوان خداحافظ بزرگ قوم، نوشت: همه آخرین بار پیرمرد را در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم ایشان دیده بودند. با لباسی سپید و عصایی در دست. به این ترتیب دست سرنوشت وفات او را با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پیوند زد. او که زندگی‌اش با زندگی بنیانگذار انقلاب گره خورده بود، بیش از چهار ماه با بیماری دست و پنجه نرم کرد اما در نهایت به دیار باقی شتافت و دوستداران انقلاب در سوگش گریستند.

جاسوسان در بوشهر دستگیر شدند، تیتر دیگر این روزنامه است. حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در بوشهر گفت: در استان بوشهر با هوشیاری عزیزان اطلاعاتی تحرکات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه رصد و عناصری که می‌خواستند برای بیگانگان کار تجسسی انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شدند.

روزنامه آرمان با انعکاس موضوع ضرب الاجل روحانی برای اعلام بورسیه‌های غیرقانونی، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه بعضی‌ها گفته بودند وزیر علوم نباید به بورسیه‌ها دست بزند، اضافه کرد: کار ناقص وزیر دانشمند قبلی آقای دکتر فرجی دانا را توسط سرپرست محترم وزارت علوم، جناب آقای دکتر نجفی به زودی تکمیل خواهیم کرد و من امیدوارم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها به اطلاع همه ملت ایران برسد. وی تصریح کرد: در بررسی بورسیه‌ها گاه به افرادی می‌رسیم که انتصاب هایشان با اخلاق و با استعداد و کار و تلاش و کوشش نبوده است که باید به این نقطه برسیم، اما می‌دانیم که مشکلات را باید قدم به قدم از پیش پا برداریم.

این روزنامه با مطرح کردن خبر حمایت قاطع ایران از دولت جدید عراق، می‌نویسد: حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری امنیت، رفاه، اقتدار و عزت عراق به عنوان کشوری مهم در منطقه را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حایز اهمیت ارزیابی کردند. مقام معظم رهبری عصر دیروز در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه، ضمن اعلام حمایت قاطع ایران از دولت جدید عراق، گفتند: وضعیت فعلی منطقه و از جمله عراق، نتیجه سیاست‌های غیرمسوولانه قدرت‌های فرامرزی و برخی کشورهای منطقه در سوریه است و ما معتقدیم ملت و دولت عراق و بخصوص جوانان این کشور توانایی فایق آمدن بر تروریست‌ها و برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور بیگانگان نیست.