به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۸
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۵۸۷۸۳

رونمايي از يك محدوديت‌نو؛«ممنوع‌الخطابه‌»!

گروه سياسي: در جلسه اخير انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد، از سخنراني يك نماينده سابق اصلاح‌طلب مجلس ممانعت به عمل آمد!
در اين باره يك فعال سياسي-فرهنگي گچساران به خبرنگار ما گفت: بر اساس اعلام قبلی و تاریخ تعیین شده جهت برگزاری دومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد در دوم آبانماه 1393 در شهرستان گچساران از یک هفته قبل و در تاریخ 26مهرماه طی نامه رسمی از فرمانداری گچساران برای صدور مجوز برگزاری کنگره و نیز مجوز سخنرانی محمد کیانوش راد (نماينده اصلاح‌طلب اهواز در مجلس ششم) درخواست بعمل آمد و آخر وقت اداری روز چهارشنبه 30 مهرماه فرمانداری اعلام نمود که اجازه برگزاری کنگره را ندارید و در صورتی که اقدام به برگزاری نمائید، درب باشگاه فرهنگیان (محل تشکیل کنگره) را قفل خواهند زد!

وي افزود: پس از پیگیری‌هایی که انجام گرفت سرانجام مجوز صادر شد ولی برای سخنرانی آقای کیانوش راد مجوز ندادند و اعلام کردند که وی «ممنوع الخطابه» است! یکی از مسئولین نيز گفته است که مرا برده اند و تحت فشار قرار داده که چرا سالن را در اختیار این افراد قرار داده‌اید و ایشان هم در جواب گفته‌، در این مرکز، حزب موتلفه مرتب جلسه برگزار مي‌کند و مراسم عقد و عروسی در این مجتمع برگزار مي‌شود، چرا نباید یک جمع و تشکل فرهنگی شناخته شده که در ارتباط با آموزش و پرورش است جلسات خود را برگزار نماید؟

وي با طرح اين سئوال از مسئولان شهر پرسيد: چرا پس از حدود 10 سال که یک تشکل اصلاح طلب و آنهم با صبغه فرهنگی مي‌خواهد کنگره قانونی خود را برگزار کند کارشکنی مي‌کنید و علیرغم مجوزهای قانونی و اساسنامه انجمن اسلامی معلمان که ممهور به مهر وزارت کشور است در صدور مجوز بهانه گیری مي‌کنید؟ چرا و بر چه اساسی از سخنرانی آقای کیانوش راد جلوگیری کردید و بر اساس کدام حکم ایشان را ممنوع اعلام کردید؟ چرا وقتی رئیس جمهور تاکید دارند که باید از فضای امنیتی فاصله گرفته شود، شما فضای سیاسی را تنگتر و بسته تر و فضای امنیتی را گسترش مي‌دهید‌؟

وي در خاتمه اظهار داشت: در آخر همانطور که در بند 7 قطعنامه انجمن آمده توجه به این نکته ضروری است که بهتر است ریاست محترم جمهوری عنایت ویژه ایی داشته باشند و انجمن خواستار " زدودن عناصر شناخته شده و بجامانده از دولت قبل در مصادر امور و تغییر و تعویض کارگزاران و افرادی که در نهایت فرصت طلبی علیرغم رای مردم در پستهای حساس و کلیدی علیه سیاستهای داخلی و خارجی دولت محترم سنگ اندازی نموده و به کارشکنی‌هاي پیدا و پنهان مبادرت مي‌ورزند "