به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۸۸۱۲

چه​کسانی​بر کرسی اتحادیه ناشران می‌نشینند؟

گروه فرهنگ و ادب: دوشنبه، پنجم آبان‌ماه، روز برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان است. اما انتشار فهرست کاندیداهای این انتخابات که بیشتر شامل ناشران آموزشی می‌شود، با نگرانی و انتقاد گروهی از ناشران همراه است.
چه​کسانی​بر کرسی اتحادیه ناشران می‌نشینند؟
فهرست 16 نفره ناشران شرکت‌کننده در انتخابات هیأت‌مدیره ناشران و کتاب‌فروشان به این شرح است:
محمود آموزگار، مرتضی احمدی آخوندی، مسعود پایدار داریان، محمدرضا توکل صدیق، فرهاد تیمورزاده نجار، علی ثابت، مرتضی جوادی، هومان حسن‌پور، زهره حسین‌آزادگان، یحیی دهقانی، افسر صفائیان، مهدی عمرانلو، محمدمهدی فخری‌زاده، فتح‌اله فروغی دهکردی، محمدحسن محمدی و ناصر نقی‌زاده هنجنی.

از این افراد، مسعود پایدار داریان از انتشارات کتاب‌های دانشگاهی، فرهاد تیمورزاده نجار از انتشارات تیمورزاده، مرتضی جوادی از نشر بهیاد، یحیی دهقانی از نشر مبتکران، افسر صفائیان از نشر فائق، فتح‌الله فروغی دهکردی از نشر شورا، محمدحسن محمودی از نشر مهاجر و ناصر نقی‌زاده هنجنی از نشر کتاب فرهنگ کاندیدا شده‌اند که ناشران دانشگاهی، آموزشی و کمک‌آموزشی هستند.

نامزد شدن این تعداد از ناشران آموزشی از آنجا که این ناشران با توجه به شکل کار خود، مطالباتی متفاوت با ناشران عمومی دارند، مورد انتقاد برخی از ناشران قرار گرفته است. اما باید منتظر ماند و دید که آیا این انتخابات با استقبال ناشران و کتاب‌فروشان مواجه می‌شود یا نه، و در پایان نام چه کسانی به عنوان اعضای اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران منتشر خواهد شد.

انتخابات شورا بنا بر اعلام اتحادیه، روز دوشنبه ساعت 9:30 تا 16 در خیابان فخر رازی، نرسیده به خیابان جمهوری، نبش کوچه ماستری فراهانی شرقی، شماره 11 برگزار می‌شود. اعضای اتحادیه می‌توانند با ارایه اصل کارت ملی و اصل یا تصویر پروانه کسب اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در این انتخابات شرکت کنند.
مرجع : ایسنا