به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۸
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۵۹۱۴۹
عبدالحسين مختاباد خبر داد:

واریز میلیاردهاتومان به حساب یک‌عضو شورا

گروه جامعه: در جلسه امروز شورای شهر تهران قرار است شهردار تهران در مورد اراضی حسن‌آباد (بوستان مادر) توضیح دهد.
هزار و دویست‌و سی‌و نهمین جلسه شورای چهارم شهر تهران امروز با تأخیر حدود نیم ساعته آغاز شد. قرار است در این جلسه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز برای ارائه گزارش اراضی حسن‌آباد منطقه پنج تهران (موسوم به بوستان مادر) در جلسه حضور یابد. همچنین در جلسه امروز (سه‌شنبه) اعضا قرار است یک‌فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی شش نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب دو در واحدهای تابعه شهرداری تهران و همچنین بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تدوین برنامه‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی بررسی کنند. در این جلسه که دکتر چمران به دلیل حضور در جلسه‌ای غیبت دارد وجلسه علنی به ریاست طلایی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

واریز میلیاردها تومان پول به حساب یکی از اعضا شورا
مختاباد نیز پس از تاخیر نیم ساعته‌اش در صحن علنی شورا در اولین تذکر پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: چندی پیش استاد داوود رشیدی نامه‌ای به دکتر قالیباف در مورد وضعیت یک تماشاخانه نوشت که امیدواریم این نامه جواب داده شود و این تماشاخانه تبدیل به موزه تئاتر شهر تهران شود.

وی در تذکر دوم افزود: تذکر من در مورد یکی از اعضای شورای شهر است، چراکه براساس یک تصمیم غلط این فرد چند میلیارد تومان پول به حساب خود واریز کرده که این قضیه نادرست است، چطور ممکن است یک نماینده عضو شورای شهر که حق امضا نیز دارد، میلیاردها تومان پول را خرج کند.

وی با بیان اینکه پول‌هایی برای کمک به بنگاه‌های خیریه و... در اختیار اعضا قرارداده می‌شود، گفت: اما این چند میلیارد تومان پول در حساب نماینده ننگ شورا است و باید پاسخگو باشد، چراکه بهره بانکی این پول نزدیک به صد میلیون تومان است و از شما تقاضای رسیدگی دارم در غیراینصورت از سازمان بازرسی کل کشور درخواست رسیدگی خواهم داشت. چمران با ارائه توضیحاتی عنوان کرد که به این موضوع رسیدگی می‌شود.

عدم ملاقات مسئولان با مصدومان پارک ارم

همچنین مرتضی طلایی با اشاره به حادثه شهربازی ارم و مجروح شدن سه زن، گفت: در روز گذشته به دیدار یکی از این مجروحان رفتم، اما مشخص شد که از 12 خردادماه تاکنون هیچ یک از مسئولان ذی‌ربط به عیادت آنها نرفته و بیمه‌های ایران، آسیا و... نیز به وی خسارتی نداده‌اند که درخواست می‌شود مردم برای درمان این دختر وارد شوند. وی همچنین گفت: شورای شهر تنها متعلق به شهر تهران نیست و درخواست می‌کنیم عنوان شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش تغییر نام دهد. طلایی با اشاره به حضور گسترده دستفروشان در مترو گفت: به این موضوع رسیدگی کنید و همچنین بسیاری از حاشیه‌های بزرگراه‌ها فاقد سند است که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.
مرجع : ایسنا