کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسگر نظارت بر شلیک سلاحهای پلیس

ایسنا , 7 آبان 1393 ساعت 10:15

گروه فناوری: یک شرکت آمریکایی حسگری ارائه داده که بر سلاح‌های پلیس نظارت کرده و مانع از شلیک نابجای آن‌ها می‌شود.


هر بار که افسران پلیس ماشه اسلحه را می‌کشند، موقعیتی گیج‌کننده است که در آن تصمیمات ثانیه‌ای مرگ و زندگی را تعیین می‌کنند. در تلاش برای کاهش‌دادن بخشی از این سردرگمی، شرکت فناوری‌های یاردآرم (Yardarm Technologies) در کالیفرنیا حسگر بی‌سیمی تولید کرده که امکان رهگیری سلاح و نظارت بر آن را با استفاده از بسته‌ الکترونیکی موجود در دسته اسلحه می‌دهد. این سامانه نخستین حسگر بی‌سیم جهان برای سلاح لقب گرفته و نه تنها جهت اعمال قانون بلکه برای شرکت‌های امنیتی خصوصی و نظامی طراحی شده است.

شرکت‌ سازنده مدعی است هدف از ارائه این فناوری نه تنها ارتقای ایمنی افسران حین انجام وظیفه بلکه ایجاد حس اعتماد عمومی به این موضوع است که سلاح‌ها با مسئولیت‌پذیری کامل به کار می‌روند. این حسگر که توسط القا شارژ می‌شود، در دسته سلاح جاسازی می‌شود و شامل میکروکنترلر قابل‌برنامه‌ریزی، مغناطیس‌سنج، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ است و تمامی آن‌ها در داخل فرستنده بلوتوثی کار گذاشته شده‌اند که ابزار را با گوشی هوشمند کاربر جفت می‌کند. این گوشی خود به «ابر یاردآرم» (Yardarm Cloud) متصل می‌شود یعنی جایی که سیگنال پیش از ارسال به مقام ارشد کاربر یا مرکز فرماندهی سازمان رمزگشایی می‌شود.

این حسگر با سیستم‌های موجود یکپارچه شده و به مراکز «مخابره به کمک رایانه‌» (CAD)، مراکز جنایی زمان واقعی، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا لپ تاپ‌ها متصل می‌شود. هدف از ارائه چنین سامانه‌ای ارسال هشدارهای زمان واقعی هر وقت که اتفاقی با دخالت سلاح افسر پلیس رخ می‌دهد، گزارش شده است. این ابزار به مرکز فرماندهی امکان می‌دهد بداند سلاح چه هنگام جلد چرمی‌اش را ترک می‌کند، کجا قرار دارد، کی شلیک می‌شود و این که چه زمانی افسر پلیس را ترک می‌کند. این حسگر می‌تواند جهت‌های شلیک سلاح را نیز ضبط کند و مدارک لازم برای بازرسی‌های صحنه جنایت را ارائه دهد.

گفته می‌شود فناوری مزبور آزمایشات میدانی‌اش را سال جاری کامل خواهد کرد و آزمایش‌های نهایی‌اش را اوایل سال آینده میلادی از سر خواهد گذراند. هنوز بهایی برای آن اعلام نشده است.






کد مطلب: 59250

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/59250/حسگر-نظارت-شلیک-سلاحهای-پلیس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir