به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۵۹۲۶۶
افزایش قیمت پرتقال صادراتی

صادرات مرکبات همچنان پابرجاست

گروه اقتصادی: نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: تعهدات صادرکنندگان در حوزه مرکبات به کشورهای CIS و روسیه عملی می‌شود اما به دلیل کاهش سردرختی‌ها قیمت پرتقال صادراتی افزایش می‌یابد.
امیر عابدی  گفت:‌ صادرکنندگان محصولات کشاورزی به خصوص مرکبات باید از میزان تولید و قیمت مطمئن باشند که بتوانند برای صادرات برنامه‌ریزی کنند. وی افزود: کمبود سردرختی‌های باغات مرکبات شمال نسبت به سال گذشته باعث شده که برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای CIS و روسیه با مشکل مواجه شود اما مصرف‌کنندگان این کشورها به دلیل کیفیت مرکبات ایران، استقبال خوبی از این محصولات می‌کنند.

عابدی اظهار کرد: رقبای ما در منطقه مثل مصر و پاکستان برای تولید مرکبات از شیوه‌های تکنولوژی جدید و صنایع پیشرفته استفاده می‌کنند البته سیستم کشاورزی آن‌ها سیستم اراضی یکپارچه است که باعث می‌شود صادرکنندگان از عقبه خود مطمئن باشند. نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی باید به نحوی از کشاورزی مراقبت کند که از وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه اراضی باغات شمال کشور پتانسیل بالایی برای طراحی صادرات محوری دارند وزارت کشاورزی باید استراتژی بلندمدت در کشت مرکبات تهیه کند که بالا بودن سن باغات، مشکلات نگهداری، بسته بندی و همچنین سیستم برندینگ مرکبات ایران تهیه و تدوین شود.
مرجع : ایسنا