به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۹۴۶۶

گوگل آشکارساز سرطان می‌سازد

گروه فناوری: گوگل از پروژه‌ای جاه‌طلبانه برای خلق نانوذراتی پرده برداشت که به داخل خون تزریق می‌شوند و علائم اولیه سرطان را آشکار می‌کنند.
گوگل آشکارساز سرطان می‌سازد
گوگل امیدوار است این نانوذرات امکان تشخیص سرطان، بیماری‌های قلبی و دیگر شرایط را ممکن کنند و بیماران مبتلا، بسیار زودتر از زمان حال درمان شوند. فناوری ابداعی در آزمایشگاه X گوگل در حال تولید است، یعنی جایی که مطالعه بر روی لنزهای تماسی هوشمند جهت نظارت بر دیابت و نوعی سیستم ویژه برای رفع رعشه‌های بیماران نیز در حال انجام است. بنا بر اعلام این شرکت، طی 30 سال گذشته، بخش اعظم پیشرفت‌های انجام‌شده در میزان بقای سرطان‌ به خاطر امکان شناسایی زودرس بوده با این حال برای بسیاری از بیماری‌ها هنوز شیوه تشخیصی مناسب در ابتدایی‌ترین مراحل وجود ندارد.

مقامات گوگل اعلام کردند: سرطان لوزالمعده بسیار گریزپاست و فقط سه درصد از موارد در مراحل نخست شناسایی می‌شوند. همچنین تعدادی از تومورهای سرطان ریه به حدی بدخیم هستند که حتی بیمارانی که غربالگری سالانه سرطان ریه را از سر می‌گذرانند، به کام مرگ می‌برد. چنین موضوعی به این دلیل رخ می‌دهد که تومورهای سرطان ریه در کمتر از 12 ماه به طور مرگباری رشد می‌کنند.

دانشمندان گوگل امیدوارند سیگنال‌های شیمیایی را که سلول‌ها هنگام بیمارشدن‌شان مخابره می‌کنند، مهار کنند. این شرکت به دنبال کنکاش این موضوع است که آیا وجود نانوذرات در جریان خون و ابزار پوشیدنی مجهز به حسگرهای ویژه می‌تواند به پزشکان در تشخیص بیماری‌های نوظهور در بدن کمک کند یا خیر.

گوگل نانوذرات جدید را به گونه‌ای طراحی می‌کند که به سلول‌های موردهدف متصل می‌شوند و آن‌ها را به صورت غیرتهاجمی شناسایی و شمارش می‌کنند. دانشمندان امیدوارند در کمتر از 10 سال بتوانند از این شیوه ابداعی بهره ببرند.
مرجع : ایسنا