به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۵۹۵۲۷
ديدارهاي پاياني هفته سيزدهم ليگ برتر؛

استقلال1صبا1؛ تساوي شاگردان‌امير و صمد

گروه ورزشي: استقلال با گل دقيقه 72 سجاد شهباززاده از صباي قم پيش افتاد؛ ولي ايوب کلانتري در دقيقه 77 بازي را به تساوي کشاند. استقلال با اين تساوي نتوانست به پله دوم جدول بازگردد. به گزارش "ورزش سه"، تيم هاي استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرايي کرده‌اند. در نهایت دو تیم با تقسیم امتیازات از زمین خارج شدند.
استقلال1صبا1؛ تساوي شاگردان‌امير و صمد
هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت 16:35،ورزشگاه: آزادی،تماشاچی:18000نفر
داور: تورج حق وردی، کمک ها:محمدرضا منصوری،حسن یوسفی
اخطار: میلاد فخرالدینی 17 از استقلال
گل: شهباززاده 72 برای استقلال، ایوب کلانتری 77 برای صبا

استقلال: محسن فروزان، مگویان، محمدرضا خرسندنیا(45 آندرانیک تیموریان)، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی(58 رمضانی)، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، جاسم کرار، محمد قاضی و سجاد شهباززاده سرمربی: امیر قلعه نویی

صبا: مهرداد طهماسبی، مسعود حق‌جو، پیروز قربانی، وحید علی‌آبادی، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، ایوب کلانتری، احمد حسن زاده(90 هادی شکوری)، جلال‌الدین علی‌محمدی و مارکو اوره‌لیو آیوبل(83 مهدیزاده) سرمربی: صمد مرفاوی

شرح گل:
یک - صفر (استقلال): محمد قاضی در دقیقه 72 از گوشه سمت چپ صاحب توپ شد و به جاسم کرار پاس داد. هافبک عراقی استقلال هم با پاسی زیبا شهباززاده را داخل محوطه جریمه صاحب فرصت کرد که شوت زمینی مهاجم استقلال به گوشه دروازه صبا غلتید.
یک - یک (صبا): ایوب کلانتری پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که بازیکنی او را تحت فشار قرار نداده بود با ضربه ای دیدنی شوت دیدتی اش را از بالای سر فروزان وارد دروازه استقلال کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 4: اولین خطر استقلال روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه برای این تیم به وجود آمد که یعقوب کریمی نتوانست توپ را به خوبی روی دروازه صبایی بفرستد.
دقیقه 36: شوت ایوب کلانتری از داخل محوطه جریمه با دخالت فروزان به یک کرنر برای صبایی شد.
دقیقه 39: شوت محکم ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک به بیرون رفت.
دقیقه 40: حرکت میلاد فخرالدینی در محوطه جریمه به قاضی رسید که مهاجم آبی پوشان با بی دقتی بهترین فرصت تیمش را از دست داد.
دقیقه 44: پاس عمقی کرار به فخرالدینی با کنترل خوب مدافع راست استقلال که به جلو آمده بود همراه نبود تا طهماسبی با تکلی بلند توپ را دفع کند.
دقیقه 47: شوت قاضی بعد از برخورد با مدافع حریف به بیرون رفت که داور اعلام ضربه اوت کرد.
دقیقه 52: شوت ایوب کلانتری از داخل محوطه جریمه با اختلاف اندک به بیرون رفت.
دقیقه 52 تجمع مهاجمان استقلال درون محوطه جریمه صبا فرصت خوبی نصیب این تیم کرد که طهماسبی توپ را دفع کرد.
دقیقه 55 ضربه خطای استقلال را خسرو حیدری روی دروازه صبایی ها سانتر کرد که داور خطای قاضی را اعلام کرد.
دقیقه 78: یعقوب کریمی در صحنه ای مشابه گل صبا شوت سنگینی را سمت دروازه قمی ها زد که توپش با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 84: روی حرکات ترکیبی استقلال پشت محوطه جریمه صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه فنی جاسم کرار با اختلاف کم به بیرون رفت. روی این صحنه کرار مشابه ضربه ای را زد که در بازی با پارسه وارد گل سوم تیمش را زده بود.
دقیقه 85: پیروز قربانی روی ارسال کرنر ضربه سرش را با اختلاف میلیمتری به بیرون زد.
دقیقه 90: ضربه سر قاضی با اختلاف اندکی از بالای دروازه صبا و طهماسبی به بیرون رفت.
دقیقه 91: ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه صبا را امید ابراهیمی زد که توپ پس از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.

حاشیه های بازی:
* آندو تیموریان بازیکن استقلال که در ترکیب ثابت تیمش حضور ندارد، از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت.
* امیر قلعه‌نویی با وجود تشویق هواداران کمی با تاخیر وارد زمین شد و عکاس ها را منتظر لحظه روبوسی با صمد مرفاوی گذاشت. او به محض ورود به زمین به سمت مرفاوی رفت و با دستیار سابقش در استقلال به خوش و بش پرداخت.
* قبل از شروع بازی نزدیک به 8هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند اما به نظر می‌ رسد بیش از این ها به ورزشگاه بیایند.
* امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی پس از درخواست هواداران استقلال دست در دست به سوی آنها رفتند و تشویق شدند.
* پیروز قربانی با وجود حرف و حدیث های قبلی به سمت نیمکت استقلال رفت و با قلعه‌نویی روبوسی کرد. از استقلالی ها هم حنیف و تیموریان به نیمکت حریف رفت.
* به جز تیموریان عمران‌زاده هم به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت. او با این تشویق به سمت آنها آمد و برایشان ابراز احساسات کرد.

نفت مسجدسليمان1 -ذوب آهن1
نفت‌مسجدسليمان باز هم با مهاجم برزيلي اش کارلوس دوس سانتوس به گل رسيد و بازي را مساوي کرد و نباخت. تيم هاي نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مقابل هم صف آرايي کردند. این بازی در نهایت با تساوی بین دو تیم پایان یافت.

هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت: 16:50،ورزشگاه : بهنام محمدی،تماشاگر: 10000 نفر
داور: رضا کرمانشاهی ،کمک ها: بابک داوری ، رسول ذورقی
اخطار: دهنوی 22 و فرهادی 36 از ذوب آهن، رضا درویشی 51، میلاد جعفری 54، سالارزاده 80 از نفت مسجد سلیمان
گل: اسماعیل فرهادی 26 برای ذوب آهن، کارلوس دوس سانتوز 48 برای استقلال خوزستان

نفت مسجد سلیمان: رضا حیدری، سعید سالارزاده، حمید بوحمدان، محمد مدمیلیسی، جلال عبدی، میلاد زنیدپور، ستار دراجی، میلاد سلیمان فلاح(80 کیومرث چراغی)، میلاد جعفری(75 احسان الوان زاده)، رضا درویشی و لوییز کارلوس دوس سانتوز(92 فرزاد محمدی) سرمربی:بهروز مکوندی

ذوب آهن: رشید مظاهری، علی همام، اکبر ایمانی، کارلوس سانتوز، قاسم حدادی فر، قاسم دهنوی، مهرداد قنبری، هادی محمدی، مهدی رجب زاده(91 محمدرضا عباسی)، محسن مسلمان(76 مرتضی تبریزی) و اسماعیل فرهادی(70 مسعود حسن زاده) سرمربی: یحیی گل محمدی

شرح گل:
صفر ـ 1(ذوب‌آهن): دقیقه 26 اسماعیل فرهادی با بغل پا در دهانه دروازه ارسال مهدی رجب‌زاده بازیکن باسابقه ذوب را به گل تبدیل کرد.
1 ـ 1 (نفت‌مسجدسلیمان): رضا درویشی پا به توپ به عمق دفاع ذوب‌آهن زده، وارد محوطه جریمه شد و شلیک از درون محوطه جریمه رشید مظاهری دفع کرد که در برگشت کارلوس دوس سانتوس با بغل پا گل تساوی نفت را در دقیقه 48 بازی به ثمر رساند.

دقایق حساس:
دقیقه 6: شوت ستار دراج از پشت محوطه جریمه که رشید مظاهری آن را دفع کرد.
دقیقه 51: شوت محسن مسلمان از پشت محوطه جریمه زوزه کشان از بالای دروازه نفت به خارج رفت.
دقیقه 70: کارلوس دوسانتوز با شلیک زیبا دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که مظاهری توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 76: شوت میلاد زنیدپور از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه 80:شوت ستار دراجی را رشید مظاهری به صورت ناقص دفع کرد.
دقیقه 82: باز هم میلاد زنیدپور دروازه ذوب آهن را با شوت سنگین تهدید کرد که مظاهری توپ را به صورت ناقص دفع و توپ مقابل کارلوس دوس سانتوز افتاد که این مهاجم توپ را با بی دقتی توپ را در آغوش دروازه بان ذوب آهن جای داد.

حواشی دیدار:
* حسین مالکی بازیکن نفت‌مسجدسلیمان که عزادار پدرش است همراه تیم بود. ضمن آنکه بهروز مکوندی سرمربی تیم در غم از دست دادن عموی خود مواجه بود اما تیمش را برابر ذوب‌آهن همراهی کرد.
* از نیمه دوم بازی زیر باران برگزار می شود و از دقیقه 65 بارش باران خیلی شدید شده است.
* حدود پنج هزار هوادار مشتاق در ورزشگاه شهید بهنام محمدی حضور دارند و این دیدار را نزدیک تماشا می‌کنند. به نظر می‌رسد صندلی خالی در ورزشگاه وجود ندارد.
*تماشاگران پرشور مسجد سلیمان با بلندگو به تشویق تیم خود مشغول هستند و کمترین بی احترامی را نیز به تیم حریف انجام ندادند و فقط به تشویق تیم خود مشغول هستند.
* این دیدار زیر بارش شدید باران در مسجد سلیمان برگزار می‌شود.

پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۵
واقعا استقلال شاه فوتبال ایران است (259260)