به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۵۹۶۳۱

نبويان: قرآن می‌گوید آمریکا دست‌بردار نیست

گروه سياسي: یک عضو جبهه پایداری در مجلس در همایش دانشجویی استکبار ستیزی با اشاره به نبرد تاریخی ایران و کشورهای مستکبر جهان، گفت: اولین سؤال این است که دعوای ما با آمریکا بر سر چیست؟ و آیا می‌توان آن را با مذاکرات حل کرد یا نه؟
نبويان: قرآن می‌گوید آمریکا دست‌بردار نیست
حجت‌الاسلام نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش استکبارستیزی که در دانشگاه تهران و با عنوان حماسه حسینی، دیپلماسی خمینی در حال برگزاری است با اشاره به نبرد تاریخی ایران و کشورهای مستکبر جهان، گفت: اولین سؤال این است که دعوای ما با آمریکا بر سر چیست؟ و آیا می‌توان آن را با مذاکرات حل کرد یا نه؟

وی ادامه داد: مسلماً همه می‌دانند که مشکل ما با آمریکا و دنیای مدرن بر روی مسئله هسته‌ای نیست و این کشورها 30 سال پیش جنگی را به ما تحمیل کردند که در زمان آن مسئله هسته‌ای وجود نداشت. هم‌اکنون در بیخ گوش ایران کشوری مانند پاکستان دارای بمب اتم است ولی هیچ کسی با آن کاری ندارد. قرآن می‌فرماید جنگ، جنگ اسلام و کفر است و جواب قرآن این است که آمریکا هیچ وقت دست از سر ما بر نمی‌دارد زیرا دعوا بر سر اندیشه اسلامی مطرح شده از سوی ایران و جهان‌بینی مطرح شده از سوی آمریکاست.

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات باید به این نکات توجه کنیم اظهار داشت:‌ سؤال این است که ما باید طرف‌های مذاکره‌کننده خوشبین باشیم؛ قرآن کریم می‌گوید اگر کشورهای 1+5 الآن پای مذاکره آمده‌اند دلیل ضعف آنهاست نه ما. الآن آمریکا در کدام یک از کشورهای منطقه نظیر سوریه، لبنان، یمن و عراق پیروز شده است؛ در همه این موارد ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب و همت حزب‌اللهی‌ها موفق شد. اگر آمریکایی‌ها ضعیف نبودند پای مذاکره نمی‌آمدند و قرآن می‌گوید اگر دشمنان بتوانند هیچ تعهدی را نسبت به شما نمی‌پذیرند.

نماینده مجلس با اشاره به توافقنامه ژنو تصریح کرد: در بحث توافق ژنو می‌بینید گام‌هایی که ما باید بر می‌داشتیم چند برابر برداشتیم و حالا بروید ببینید چقدر از پول‌های ما برگشته است و قطعات هواپیمایی که قرار بود به ما تحویل دهند را ارائه داده‌اند یا نه. نبویان افزود: مبارزه با آمریکا تمام شدنی نیست چون آنها ما را ول نمی‌کنند و می‌خواهند اسلام و سیدالشهدا نباشد. وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که در برخورد با این کشورها نباید تعهد کنیم که فعالیتمان را با اجازه آنها انجام دهیم، اظهار داشت: متأسفانه اینجا باید از این مسئله گله کنیم چون تقریباً تعهد کرده‌اند که همه فعالیت‌های ایران در بخش هسته‌ای با رضایت کشورهای غربی باید باشد.
مرجع : فارس