به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۵۹۶۴۵
رفتار نمایندگان با دولت ناشی از لجبازی است

وقایع‌88 دستاویز مخالفت با دولت شده است

گروه سياسي: يك فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: نمایندگان تندرو و افراطی مجلس بدون توجه به توانمندی‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، از روی مخالفت با دولت یازدهم و انتقام از افشای بورسیه‌های غیرقانونی دولت گذشته با عدم رای اعتماد به محمود نیلی احمدآبادی وزارت علوم را در یک وضعیت نامعین قرار دادند.
وقایع‌88 دستاویز مخالفت با دولت شده است
آذر منصوری در گفت و گو با سايت آفتاب درباره‌ی علت عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به نیلی احمدآبادی گفت: اتفاقی که در مورد دکتر فرجی‌دانا و سایر وزرای پیشنهادی دولت یازدهم رخ داد، درباره‌ی دکتر نیلی از شدت بیشتری برخوردار بود چراکه علی‌رغم توانمندی‌های وزیر پیشنهادی و تایید ایشان توسط قاطبه‌ی دانشگاهیان و همینطور تمام تعاملاتی که دولت با مجلس تاکنون داشته است، نمایندگان افراطی رویکرد مخالفی را با دولت پیش می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین دلیل مخالفت نمایندگان با نیلی‌احمدآبادی رویه‌ی روحانی درپیگیری بورسیه‌های غیر‌قانونی و برخورد با روندهای غیر‌قانونی دولت گذشته است. همچین نمایندگان مجلس به دلیل تاکید رئیس‌جمهور بر اعاده حقوق افرادی که از تحصیل محروم شدند یا بازگرداندن اساتید اخراج شده به دانشگاه‌ها همواره با دولت در حال مخالفت و کشمکش هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس اضافه کرد: مخالفین دولت روحانی از تمام امکاناتی که در اختیار دارند بهره می‌گیرند تا در فضای امیدی که در کشور شکل گرفته است، خلل وارد کنند و با ایجاد جنگ روانی بتوانند به اهداف و برنامه‌هایی که برای انتخابات مجلس آینده دارند، برسند. اما با توجه به وعده‌ی دکتر روحانی درخصوص احیای روندهای قانونی در دانشگاه‌ها، ارتقاء مراتب علمی کشور و رفع تبعیض‌های جنسیتی در محیط‌های دانشگاهی که در زمان مدیریت دکتر فرجی‌دانا و هم در زمان سرپرستی دکتر نجفی پیگیری شد، نمایندگان غیر از مخالفت و ناسازگاری با دولت کار دیگری نمی‌توانند بکنند.

وی همچنین درپاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان در نطق‌های خود به جای صحبت از سوابق علمی نیلی احمد‌آبادی از مواضع وی در حوادث بعد از انتخابات 88 سخن گفتند، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه در همه‌ی گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت‌خانه‌ها شاهد این مساله بودیم. گروهی از نمایندگان وقایع 88 را دستاویزی قرار دادن تا به این بهانه مخالفت خودشان را با دولت عملی کنند به جای آنکه مبنای بررسی صلاحیت تجربه، تفحص و توانایی افراد در حوزه‌های مورد نظر باشد، نمایندگان مجلس برخوردهای سیاسی و جناحی را درپیش گرفته‌اند. تمسک به این مسائل بهترین وسیله‌ای است که در اختیار افراطیون قرار دارد تا بتوانند بیشترین دست‌انداز را برای دولت ایجاد نمایند چرا که آن‌ها پیام ملت ایران در انتخابات سال گذشته را نفهمیدند.