به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۵۹۸۱۷
اقامه نماز ظهر عاشورا در حرم عبدالعظیم حسنی به امامت روحاني

نماز ظهر عاشورا در سراسر ایران به حرمت سرور آزادگان

گروه جامعه: پس از مراسم عزاداري عاشوراي حسيني، عاشوراییان در سراسر ایران نماز ظهر امروز سه شنبه را به حرمت شهیدان کربلا در گذرگاههای شهرشان اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در سراسر ایران به حرمت سرور آزادگان
دسته‌های عزاداری سید الشهدا(ع) امروز که مصادف با عاشورا سال 1436 هجری قمری است بنا به سنتی پسندیده در راستای تکریم نماز به عنوان مهمترین پیام عاشواری حسینی نماز ظهر را اول وقت به جماعت اقامه کردند. حضور خیل عظیم عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران که اقشار مختلف مردم را در بر می گیرد جلوه های معنوی شور حسینی را در قالب دسته ها و هیات های سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی ساخت.

عزاداران نمازگزار در صفوف منظم سطوح خیابان و میدان های اصلی شهرها و روستاها، بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد را با حضور خود مزین کردند. همچنین نماز ظهر عاشورا همزمان در بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز با حضور زائران و مجاوران این حضرات باشکوه برگزار شد.

نماز ظهر عاشورای سال 1436 هجری قمری امروز با خیل عظیم عزاداران حسینی از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب سرزمین پهناور ایران با صلابت برپا شد تا همگان بدانند که نماز رکن دین است و برپایی آن در همه حال حتی میدان جنگ واجب است.

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) روز سه شنبه نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه کردند. به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری صبح امروز برای شرکت در آیین عزاداری عاشورای حسینی به حرم مطهر حضرت عبد العظیم حسنی وارد شد.

حجت الاسلام روحانی با حضور در اجتماع عزاداران حسینی در جوار بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کرد. رییس جمهوری همچنین از برخی خادمان و پیرغلامان هیات های مذهبی با اهدای تابلوهایی که بر روی آن ها جمله \' مظلوم حسینم\' نقش بسته بود، تجلیل کرد.

رییس جمهوری در بدو ورود، به زیارت حرم های مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت حمزه بن موسی کاظم (ع) و حضرت طاهربن زین العابدین (ع) مشرف شد و سپس با حضور بر مزار آیت الله مهدوی کنی، فاتحه ای قرائت کرد. روحانی سپس در اجتماع باشکوه سینه زنان و زنجیرزنان حسینی حاضر شد و در فضایی سرشار از معنویت به عزاداری پرداخت.