به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۹۸۶۲
اعتماد در یک نگاه

امید مسوولان به بهار مذاکرات هسته‌ای

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه موضوع های صدای واحد ایران و راهپیمایی پرشور 13 آبان در عاشورای حسینی را برجسته کرد.
امید مسوولان به بهار مذاکرات هسته‌ای
این روزنامه تیتر یک را به خبر صدای واحد ایران، اختصاص داد و نوشت: پاییز است، اما مسوولان رده بالای کشور به بهار مذاکرات هسته‌ای امید دارند. حالا زمان چیدن میوه‌هایی است که مذاکره کنندگان هسته‌ای یک سال برای رشد آن تلاش کرده بودند؛ توافقی که بسیاری معتقدند ایران در چند قدمی آن قرار دارد و تنها کمی اراده جدی طرف‌های مذاکره را می‌طلبد. روزهای اخیر پر بود از ابراز امیدواری مقامات کشور نسبت به همین توافقی که بسیاری به حصول آن دل بسته‌اند. می‌گویند که مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته است، نگاه‌ها به یکدیگر نزدیک شده و حالا نوبت آن سوی طرف‌های مذاکره است که با به رسمیت شناختن حقوق ایران و برداشتن تحریم‌ها و یک اراده کلی به توافق برسند. 20 روز تا مهلت توافق هسته‌ای باقی مانده است و روزهای پایانی مهمتر شده‌اند. دیدار سه جانبه در مسقط در راه است.

روزنامه اعتماد با بازتاب عنوان راهپیمایی پرشور 13 آبان در عاشورای حسینی، آورد: همزمان با عاشورای حسینی، راهپیمایی ضد استکباری یوم الله 13 آبان و تشییع پیکر مطهر 45 شهید گمنام در تهران باشکوه و پرشمار برگزار شد. تجمع بزرگ 13 آبان، همزمان با عاشورای حسینی و تشییع پیکر مطهر 45 شهید گمنام از ساعت 9:30 صبح با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی با شعار مرگ بر آمریکا همزمان در سراسر کشور، در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

این روزنامه با مطرح کردن موضوع زندانیان سیاسی اینترنت و روزنامه‌دار می‌شوند، نوشت: طرح جدید مجلس برای تعریف جرم سیاسی نکات جالب توجهی دارد. از در نظر گرفتن ظرفیت حبس خانگی در قانون برای برخی زندانیان سیاسی گرفته تا ارایه برخی امکانات مثل استفاده از اینترنت و روزنامه برای این گونه زندانیان. جزییات طرح به همین جا ختم نمی‌شود و گویا قرار است که اگر مسوولان زندان در ارایه چنین امکاناتی به زندانیان سیاسی تعلل کنند باید مورد بازخواست قرار بگیرند. جزییاتی که هنوز مشخص نیست مجلس شورای اسلامی در تصویب آن و شورای نگهبان در تایید آن چقدر با دست باز حرکت می‌کنند.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر سفر هیات ایرانی به امریکا فرهنگی بود نه سیاسی، نوشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سفر علی مرادخانی معاون هنری و هیات همراه او به آمریکا و مطالبی که برخی از رسانه‌ها منتشر کردند، توضیحاتی را در هشت بند به شرح زیر بر خروجی سایت خود قرار داد: به دنبال انتشار برخی اخبار ضد و نقیض از سفر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه به آمریکا و حاشیه سازی‌ها و سخن پراکنی‌های بی پایه و اساس و غیر مستند در برخی از رسانه‌های غیر مطلع و تلاش برای رنگ و بوی سیاسی بخشیدن به این سفر معاونت امور هنری به کلیه ابهامات در این زمینه پاسخ داد.