به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۵۹۸۹۱
بزرگترین مانع در تشکیل فراکسیون اعتدال خود دولتمردان بودند

دولت از مجلس نهم ناامید شده است

گروه سیاسی: نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه ظرفیت تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس وجود دارد، گفت: با توجه به ۸۰ رأی مثبت به نیلی می‌توان نتیجه گرفت که این تعداد به علاوه حدود ۴۰ نماینده دیگر می‌توانند فراکسیون اعتدال را تشکیل دهند.
دولت از مجلس نهم ناامید شده است
عابد فتاحی در تحلیل 79 رأی مثبت به محمود نیلی احمدی‌آبادی، وزیر پیشنهادی علوم که موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فراکسیون رهروان ولایت که فراکسیون اکثریت مجلس است نظر مثبتی نسبت به نیلی نشان نداد و موضع فراکسیون اصول‌گرایان هم مشخص بود، اینطور می شود استنباط کرد که این 79 نماینده که رأی مثبت به وزیر پیشنهادی دادند حامیان سیاست‌های دولت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این تعداد نماینده که موافق با سیاست‌های دولت هستند لزوم تشکیل فراکسیون مستقل احساس نمی شود، گفت: بله، حتی بیش از این تعداد هم نماینده موافق با دولت داریم که با احتساب این 80 نفر می‌توان فراکسیونی با 120 نماینده اعتدال‌گرا تشکیل داد اما زمانی که بحث تشکیل چنین فراکسیونی شد رهروانی‌ها به ما گفتند که بیایید در یک جریان اصول‌گرایی معتدل و در کنار هم حرکت کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس، تصریح کرد: از طرفی هم دولت نگران بود که با تشکیل این فراکسیون طرفداران دولت به تنهایی نتوانند کنترل را در دست بگیرند در حالی‌که ما معتقد بودیم که با تشکیل این فراکسیون می‌توانیم نقش‌آفرینی کرده و به دولت کمک کنیم.

بزرگترین مانع در تشکیل فراکسیون اعتدال خود دولتی‌ها بودند
فتاحی با بیان اینکه اگر فراکسیون اعتدال تشکیل می‌شد شاهد برخی مسایل پیش آمده در سر راه دولت نبودیم، گفت: به نظر بنده بزرگترین مانع در تشکیل این فراکسیون خود دولتی‌ها بودند و من احساس می‌کنم که دولت هیچ انگیزه‌ای برای تشکیل چنین فراکسیونی ندارد. رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس، ادامه داد: حتی دولت با نمایندگان موافق خود در مجلس هم هیچ تماسی ندارد و اگر تماس داشت هر یک از ما نمایندگان حامیان دولت می‌توانستیم دو یا سه نماینده را جذب کنیم و آرای منفی به استیضاح فرجی دانا و رأی مثبت به نیلی را افزایش می‌دادیم.

دولت از مجلس نهم ناامید شده است
وی با بیان اینکه ظاهرا دولت تمرکز خود را بر مجلس آینده قرار داده و از این مجلس ناامید است، تصریح کرد: متأسفانه آنچه شاهد هستیم این است که دولت نمایندگان حامی خود را رها کرده است و مدیران دولت روحانی حتی در استان‌ها هم پاسخگوی تلفن نمایندگان نیستند، لذا از آقای روحانی می‌خواهیم که در جریان این موضوعات باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: برخی مدیران دولت اصلا جواب تلفن‌های بنده را هم نمی‌دهند و حتی زمانی‌ که به اداره‌ها می‌روم می‌گویند که مدیر نیست و مدیر اداره هم خودش را به ما نمایندگان نشان نمی‌دهد که این زیبنده نمایندگان نیست. از امروز تا خرداد 95 حدود یک سال و نیم از عمر مجلس نهم باقی مانده است و ما انتظار توجه بیشتری از دولت به نمایندگان داریم.

فتاحی تصریح کرد: بنده به عنوان یک نماینده مستقل در مجلس حضور دارم و همیشه درد این را دارم که مشکلات کشور و دولت بر طرف شود، هرچند که تاکنون حتی یک نفر از دولتی‌ها نیز به سراغ من نیامده که بپرسد مشکلات دولت در مجلس و مشکلات حوزه انتخابیه‌ام چیست و متأسفانه باید بگویم که تنها مدیرانی که جواب تماس‌های من را می‌دهند مدیرانی هستند که از دولت قبل عوض نشدند و سایر مدیران درب‌های جلسات و اتاق‌های خود را به روی ما بسته‌اند.
مرجع : آنا