به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۵ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۵۹۹۸۴
آرمان در یک نگاه

خبرهای اصولگرایان محتاج توبه اصلاح طلبان!

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز پنجشنبه خبرهای اصولگرایان محتاج توبه اصلاح طلبان! و 2 سال بحرانی در انتظار اوباما را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
خبرهای اصولگرایان محتاج توبه اصلاح طلبان!
این روزنامه در تیتر نخست به عنوان اصولگرایان محتاج توبه اصلاح طلبان! پرداخت و نوشت: غلامعلی حدادعادل 25 اردیبهشت 92 گفت: درِ توبه برای اصلاح طلبان همیشه باز است، در این صورت با شرط اعتقاد به نظام و قانون اساسی می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت کرده و در چرخه رقابت‌ها باقی بمانند. فارغ از اظهارات اصولگرایان که نگران توبه نکردن اصلاح طلبان هستند، برخی از این طیف هم هستند که در میان اظهارات اصلاح طلبان جمله‌ای پیدا کنند و از آن تعبیر توبه کنند. مثلا سعید حجاریان چندی پیش به تسنیم گفته بود: اعتقاد ندارد تقلب و تخلفی در انتخابات چهار سال پیش رخ داده اما معتقد به تدلیس سیستماتیک است. اصولگرایان این جمله را توبه او از اصلاح طلبی معنا کرده و در مورد آن بسیار نوشتند. اگر قرار است توبه اینگونه معنا شود؛ اصولگرایان هم باید توبه کنند. توبه از حمایت هایشان از برخی که طی هشت سال مشکلات زیادی برای کشور تولید کردند، توبه برای منتسب کردن بزرگان کشور به مواردی که خود بهتر می‌دانند صحت ندارد.

روزنامه آرمان با برجسته کردن موضوع 2 سال بحرانی در انتظار اوباما، آورد: جمهوری خواهان یک طرف قرار دارند و دموکرات‌ها در طرف دیگر و چشمان ایران به رقابت این 2 حزب کلیدی در آمریکا. اگر دموکرات‌ها پیروز میدان باشند که جای بسی امیدواری است چراکه به هر حال رییس جمهور این کشور نیز برخاسته از حزب دموکرات است و حال که او عزم خود را برای رسیدن به توافق با ایران جزم کرده کنگره می‌تواند بیشترین همراهی را با دولت فعلی داشته باشد اما از سوی دیگر اگر جمهوری خواهان کرسی‌های مجلس سنا را به دست گیرند قطعا نه به مذاق دولت آمریکا و نه به مذاق ایرانی‌ها خوش نخواهد آمد، چراکه این حزب علاوه بر داشتن حس رقابت جویانه با اوباما دارای گرایشاتی تحت تاثیر لابی‌های اسراییل است. سه شنبه انتخابات برگزار شد و همانطور که احتمال می‌رفت جمهوری خواهان توانستند اکثریت را به دست بیاورند، اکثریتی که می‌تواند مساله هسته ای ایران را به یک بن بست هدایت نماید.

حزب فراگیر لاریجانی مقابل پایداری، تیتر دیگر این روزنامه است. بی گمان هیچ یک از چهره های خرد و کلان اصولگرایی محوریت جامعتین را به طور رسمی رد نخواهند کرد اما در عمل شاهد بوده ایم که به هنگامه رقابت اقطاب اصولگرایی میدان دار اصلی هستند و راه خود را می روند، آن گونه که در انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم نیز به وضوح این وضعیت به وقوع پیوست. اکنون نیز افرادی چون محمد باقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و بالاخره علی لاریجانی خود نقش محوری در برخی جریان های اصولگرا داشته و به نظر می رسد ترجیح بدهند قایم به خودشان آرایش انتخاباتی را شاکله ببخشند. جالب آنکه یکی از نزدیکان علی لاریجانی نیز خبر از تشکیل حزب فراگیر با عنوان احتمالی حزب رهروان ولایت و با محوریت علی لاریجانی داده است.

روزنامه آرمان با مطرح کردن خبر احمدی نژاد بازنمی گردد، نوشت: احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب در بررسی رفتار سیاسی این روزهای رییس جمهور سابق گفت: بازگشت احمدی نژاد به قدرت از طریق انتخابات بسیار بعید و دور از ذهن به نظر می رسد. به هر حال مردم سابقه او را می دانند. او نتوانست در دوران حضور خود خاطره خوبی در اذهان مردم باقی بگذارد. از سویی دیگر بعد از پایان ریاست جمهوری ایشان نیز بعضی پرونده های اقتصادی و... سبب شده محبوبیت ایشان از سال 92 هم کمتر شود. اما به هر حال او مدت هشت سال رییس جمهور ایران بوده و طبیعی است که فعالیت هایی داشته باشد و این فعالیت ها با استقبال گروه ها و افرادی از حامیان او مواجه شود. با این حال رفتار سیاسی او تاثیرگذاری همچون تاثیرگذاری رفتار سیاسی خاتمی و هاشمی نخواهد داشت.