به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۶۰۰۱۶

حمله آمریکا به مواضع جبهه النصره در سوریه

گروه بين الملل: نیروی هوایی آمریکا برای دومین بار مواضع "جبهه النصره" در سوریه را بمباران کرد.
حمله آمریکا به مواضع جبهه النصره در سوریه
به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در نخستین ساعات پنج‌شنبه بر اثر حمله‌های نیروی هوایی آمریکا به مواضع "جبهه نصرت" در شمال غربی سوریه چندین نفر، از جمله دو کودک، کشته شدند. این سازمان که مرکز آن در لندن است اما با شبکه‌ای از افراد مطلع در سوریه در ارتباط است، همچنین از انهدام یک خودرو و یک دفتر آنها كه با شبکه القاعده مرتبطند خبر داد.

هدف حمله هوایی نیروی هوایی آمریکا از جمله ستاد فرماندهی "جبهه نصرت" در روستای حارم بود.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که این دومین بار است که ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا به مواضع گروهی دیگر به جز "دولت اسلامی" (داعش سابق) حمله می‌کند. "جبهه نصرت" برای نخستین بار در تاریخ ۲۳ سپتامبر هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت. "جبهه نصرت" در توییتی اعلام کرده که بر اثر حمله "صلیبیون و اعراب" بیش از همه غیرنظامیان کشته شده‌اند.

چند روز پیش از حمله‌های هوایی آمریکا، "جبهه نصرت" در حوالی شهر ادلب، مناطقی را که در کنترل دیگر گروه‌های شورشی میانه‌رو بود، از دست آنها خارج کرد. پیش‌روی این اسلام‌گرایان افراطی به منزله شکستی برای استراتژی آمریکا تلقی می‌شود که می‌کوشد شورشیان میانه‌رو را تقویت کند تا "جهادگران" را در سوریه و عراق به عقب برانند. "جبهه نصرت" همانند دیگر گروه‌های اسلام‌گرا در سوریه از ناآرامی‌های موجود علیه دولت بشار اسد برای پیشبرد مقاصد خود بهره می‌برد و در آن بین علیه آن گروه از مخالفان اسد نیز می‌جنگد که از حمایت غرب و کشورهای عربی برخوردارند.

آمریکا اعلام کرده است که حمایت خود را از شورشیان غیر اسلام‌گرا در سوریه بیشتر خواهد کرد تا به آنها در مقابله با اسد و نیز اسلام‌گرایان افراطی کمک کند. به گزارش روزنامه آمریکایی "فارین پالیسی"، هدف حمله نیروی هوایی آمریکا گروه تروریستی "خراسان" بوده که با "جبهه نصرت" مرتبط است. این روزنامه به نقل از یک مقام رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌نویسد که آمریکا پنج بار به این گروه حمله کرده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا نام "خراسان" را بر گروهی از شبه‌نظامیان زبده شبکه القاعده گذاشته‌اند. گفته می‌شود که این گروه حدود ۵۰ نفره متشکل از اسلام‌گرایان افراطی از کشورهای افغانستان، پاکستان، چچن و شمال آفریقاست.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد که برخی از اعضای سابق القاعده هم اکنون عضو "خراسان" هستند و احتمال داده می‌شود که این گروه در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در غرب باشد. ایدئولوژی دو گروه "جبهه نصرت" و "خراسان" و شبه‌نظامیان تروریست "دولت اسلامی" شبیه هم است. با این حال دو گروه مزبور هم در میان خود و هم با "دولت اسلامی" دشمنی دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها