به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۶۰۰۴۱
رنو معروفترین برند درفرانسه و اروپا است

با‌ ارزش‌ترین برندهای خودرو در دنیا

گروه فناوری: تویوتا همچنان با اختلاف نسبت به دیگر شرکت‌ها، با 35 میلیارد دلار با ارزش‌ترین برند خودروساز در دنیا شناخته می‌شود.
با گذر زمان هر روز خبرهای زیادی در مورد گرم شدن بیش از حد زمین و آلوده شدن هوا به دلیل انتشار مونواکسید کربن و گازهای آلوده به جو زمین شنیده می‌شود. در بسیاری از موارد نیز انگشت اتهام به سوی خودروها و وسایل نقلیه که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود نشانه رفته است. در این میان برخی شرکت‌ها با تولید خودروهای الکتریکی مناسب در تلاش هستند تا نظر مشتریان را به این خودروها که بیشتر با محیط زیست سازگاری دارند جلب کنند. تسلا یکی از این شرکت‌ها است که اعلام کرده قصد دارد در آینده انقلابی در صنعت اتومبیل سازی ایجاد کند. با تمام این وجود در حال حاضر خودروهای بنزینی و غیر الکتریکی همچنان بخش عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند و مشتریان بیشتری به سراغ این نوع خودروها می‌روند. در ادامه با برترین برندهای خودرو حال حاضر دنیا آشنا خواهید شد.

رنو
ارزش برند: 9.1 میلیارد دلار

شرکت رنو در سال 1899 در فرانسه تأسیس شد و از آن زمان تا کنون یکی از معروف‌ترین برندهای خودروساز در فرانسه و اروپا محسوب می‌شود. در ابتدا محصولات رنو تنها بازارهای اروپایی را پوشش می‌داد اما بعدها محصولات این کمپانی فرانسوی به آسیا و خاورمیانه نیز راه پیدا کردند. در راستای همکاری مشترک رنو فرانسه و نیسان ژاپن، رنو مالک 43 درصد از سهام نیسان بوده و در مقابل نیسان نیز 15 درصد سهام رنو را در اختیار دارد. در سال 2013 رنو 2.6 میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر دنیا به فروش رسانده است.



پورشه
ارزش برند: 11.3 میلیارد دلار

برند آلمانی پورشه برای علاقه مندان به خودروهای سوپر اسپورت و خاص نیازی به معرفی ندارد. این شرکت خودروسازی در سال 1931 در آلمان تأسیس شد و در اوایل سال‌های دهه 60 میلادی به طور گسترده در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کرد به طوری که آغاز محبوبیت خود را مدیون همین مسابقات اتومبیل رانی است. در حال حاضر مقر پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان بوده و خودروهایی از جمله 911، باکستر، اسپایدر، پانامرا و کائن جزء محصولات محبوب و معروف این شرکت هستند. پورشه با بیش از 28 هزار عنوان قهرمانی در طول تاریخ مسابقات اتومبیل رانی پرافتخارترین برند در دنیا در این حوزه شناخته می‌شود.



هیوندا
ارزش برند: 18.8 میلیارد دلار

هیوندا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی کره جنوبی محسوب می‌شود. به طوری که می‌توان گفت، هیوندا وسامسونگ به تنهایی وجهه کره جنوبی را در دنیا بالا برده‌اند. شرکت هیوندا در سال 1947 در سئول و به عنوان یک شرکت مهندسی تأسیس شد. در حدود 20 سال بعد یعنی در سال 1967 هیوندا تمرکز خود را بر روی ساخت و تولید خودرو قرار داد. در حال حاضر هیوندا چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در دنیا محسوب می‌شود. 33 درصد سهام شرکت کیاموتورز نیز متعلق به هیوندا بوده و این شرکت در سال 2013 در حدود 4 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.



فورد
ارزش برند: 20 میلیارد دلار

فورد موتورز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده خودرو در آمریکای شمالی محسوب می‌شود و می‌توان آن را قوای محرکه چرخ صنعت آمریکا در اوایل قرن بیستم به حساب آورد. هنری فورد شرکت خود را در اوایل قرن بیستم تأسیس کرد و محبوبیت خود را از قبال تلاش برای تولید خودروهای ارزان قیمت برای دسترسی تمام اقشار جامعه بدست آورد. در حال حاضر فورد پنجمین تولید کننده خودرو در دنیا بوده مقر آن در دریورن میشیگان قرار دارد. با وجود اینکه فورد خودورهای خود را در سرتاسر دنیا به فروش می‌رساند اما بازار اصلی آن در آمریکای شمالی است.



نیسان
ارزش برند: 21 میلیارد دلار

شرکت ژاپنی نیسان با ارزش 21 میلیارد دلار یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان خودرو در دنیا نیز شناخته می‌شود. همانطور که در قبل نیز اشاره شد، بخش قابل توجهی از سهام این شرکت در اختیار رنو فرانسه است، با این حال ارزش برند نیسان از رنو بیشتر بوده و دلیل آن را می توان حضور پررنگ تر نیسان در بازارهای جهانی دانست. مقر اصلی کمپانی نیسان در حال حاضر در یوکوهامای ژاپن قرار دارد.



مرسدس بنز
ارزش برند: 24 میلیارد دلار

جای تعجبی ندارد که مرسدس بنز به عنوان برترین برندهای خودروساز در دنیا ارزش بالایی در میان دیگر شرکت‌ها داشته باشد. برندهای لوکس معمولاً سود بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که خودروهایی برای مصارف عمومی تولید می‌کنند دارند. گروه شرکت‌های دایملر AG آلمان مالکین برند مرسدس بنز را در اختیار داشته و این شرمت نیز رتبه سیزدهم را در میان شرکت‌های تولید کننده خودرو در دنیا دارد. مقر کمپانی مرسدس بنز نیز مانند پورشه در حال حاضر در اشتوتگارت آلمان است.



فولکس واگن
ارزش برند: 27 میلیارد دلار

فولکس واگن یکی آر معروف‌ترین برندهای خودروساز در سرتاسر دنیا بوده که حضور ْآن در بازارهای اروپایی و امریکای شمال بیشتر از مابقی نقاط است. فولکس واگن در سال گذشته در حدود 8.6 میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا به فروش رساند و از این بابت در رتبه سوم در میان شرکت‌ها قرار می‌گیرد. عمده محبوبیت آنها با تولید خودروهایی نظیر جتا، گلف و پاسات بوده است. مقر اصلی این شرکت که از سال 1937 فعالیت خود را آغاز کرده در حال حاضر در ولفزبورگ آلمان قرار داشته و بخشی از سهام شرکت آئودی را نیز در اختیار دارد.



ب ام و
ارزش برند: 29 میلیارد دلار

ب ام و در سال 1915 تأسیس شد در حال حاضر با ارزش‌ترین برند خودروساز در آلمان محسوب می‌شود که مقر اصلی آن در شهر مونیخ قرار دارد. ب ام و علاوه بر تولید موتورسیکلت در کنار خودروهای محبوب خود، شرکت رولز رویز را به عنوان زیر مجموعه خود در اختیار دارد و در مسابقات اتومبیل رانی، مخصوصاً مسابقات فرمول 1 نیز حضور پر رنگی دارد. ب ام و سال گذشته در حدود 2 میلیون دستگاه خودرو را در بازارهای جهانی به فروش رساند و از این بابت در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.



تویوتا
ارزش برند: 35 میلیارد دلار

شرکت خودروسازی تویوتا از نظر ارزش برند در دنیا با اختلاف پیشتاز است. تویوتا با برندهای زیر مجموعه خود مانند لکسوس و سیون علاوه بر ژاپن، حضور بسیار خوبی در بازارهای جهانی داشته است. برند هینو نیز از زیر مجموعه‌های تویوتا محسوب می‌شود. در آینده نزدیک برند رنز نیز با تمرکز بر روی خودروهای الکتریکی با مالکیت تویوتا کار خود را آغاز خواهد کرد. از نظر تعداد فروش در دنیا نیز تویوتا با پشت سر گذاشتن گروه جنرال موتورز در رتبه اول قرار دارد. نام برند تویوتا از شهر تویوتا در ژاپن و مقر اصلی این شرکت گرفته شده است.

مرجع : بازارخبر