به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۶۰۰۴۴
استفاده از سگ انتحاری برای نابودی تانک دشمن؛

عجیب ترین آزمایش های نظامی در جهان

گروه فناوری: احتمالا تاکنون اختراعات و طرح‌های عجیب بسیار زیادی را دیده‌اید که از منطق معمول خارج هستند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از عجیب‌ترین آزمایشات نظامی انجام شده در کشورهای مختلف، آزمایشاتی که اکثرآ پس از صرف هزینه بسیار زیاد با شکست مواجه شدند.
جنگ‌ها همیشه باعث شده‌اند تا کشورها تلاش کنند تا در زمینه‌های نظامی به هر شکلی از دشمنان خود پیشی بگیرند، به همین منظور است که بسیاری از کشورهای جهان آزمایش‌های نظامی مختلفی را انجام می‌دهند تا به بهترین ابزار دست یابند. آزمایشاتی که گاه از منطق خارج هستند.

چرخ انفجاری
با وجود راه های بسیار زیاد برای از بین بردن استحکامات نیروهای دشمن، یکی از طرح‌هایی که در زمان جنگ جهانی دوم وارد مرحله آزمایش شد چرخ‌های انفجاری بود. این چرخ‌ها به شکلی طراحی شده بودند تا با سرعت بالا مقدار زیادی مواد منفجره را به نزدیکی استحکاماتی همانند دیوارها و سنگرها برسانند و آنها را از بین ببرند. غیر قابل پیش بینی بودن مسیر این چرخ‌ها و وجود ابزار بسیار بهتر باعث شد تا این پروژه پس از چند آزمایش متوقف شود.



آینه خورشیدی نازی ها
نازی ها در بسیاری از فیلم‌های جهان به عنوان نقش اصلی منفی داستان هستند و در بسیاری از این فیلم‌ها به دنبال از بین بردن بشریت یا حکومت دیکتاتوری مطلق هستند. یکی از طرح‌های عجیبی که به حذب نازی در جنگ جهانی دوم نسبت داده شده طرح ساخت یک آینه فضایی بوده است که می‌توانست با متمرکز کردن نور خورشید در هر نقطه از زمین خسارات بسیار زیادی بر جای بگذارد. معلوم نیست که این طرح در چه زمانی مطرح شده اما با این حال اجرای آن با توجه به امکانات آن زمان غیر ممکن بوده است.



بمب خفاشی
پروژه ای عجیب با نام X-ray که هیچ ربطی به اشعه ایکس نداشت! اصل طرح این پروژه به این شکل بود که یک محفظه بزرگ پر از خفاش‌های کوچکی می‌شد که به هرکدام از آن یک بمب کوچک متصل بود. هنگامی که این بمب در بالای یک شهر رها می‌شد این محفظه باز شده و خفاش‌ها به نقاط مختلف شهر برای مخفی شدن پرواز می‌کردند، پس از زمانی مشخص تمامی بمب‌ها منفجر شده و خسارت بسیار زیادی را به شهر وارد می‌کردند.


سگ ضد تانک
یک طرح عجیب که در آن قرار بود از سگ‌ها برای منفجر کردن تانک‌های دشمن به صورت انتحاری استفاده شود. در این طرح مقدار زیادی مواد منفجره به یک سگ وصل می‌شد و او به سمت نیروهای زرهی رها می‌شد. هنگامی که حیوان بیچاره به نزدیکی تانک دشمن می‌رسید، انفجار از طریق یک رادیو انجام می‌شد.



Project Orcon
یکی از بی منطق‌ترین آزمایش‌های نظامی در نظر داشت تا از کبوترها برای کنترل موشک استفاده کند! در این طرح عجیب پرنده‌ها به همراه یک مانیتور کوچک بر سطح یک موشک قرار می‌گرفتند و هنگامی که هدف بر سطح مانیتور نمایش داده می‌شد این پرندگان با نوک زدن آن را هدایت می‌کردند!



Project Habbakuk
به نظر می آید که انگلیس‌ها به قدری از غرق شدن تایتانیک ناراحت بودند که تصمیم گرفتند اینبار کشتی را بسازند که به هیچ وجه قابل غرق شدن نباشد. طرح این کشتی به گونه‌ای بود که یک قطعه یخ بسیار عظیم به موتور و تجهزات لازم مجهز می‌شد تا بتواند همانند یک ناو هواپیما بر عمل کند. این پروژه مدت کوتاهی پس از مطرح شدن دور انداخته شد.



گربه جاسوسی
در زمان جنگ سرد دو کشور آمریکا و شوروی در جنگ اطلاعاتی با یکدیگر قرار داشتند و سرویس‌های این دو کشو همیشه در تلاش بودند تا از عملیات سرویس دیگر اطلاعات کسب کنند. یکی از روش‌های عجیبی که سازمان سیا در نظر داشت استفاده از یک گربه بود که در آن وسایل جاسوسی به شکل مخفی و جراحی جا سازی شده بود. این طرح هزینه‌ای 10 میلیون دلاری برای سیا به همراه داشت. اولین گربه‌ای که مورد آزمایش قرار گرفت و پس از صرف هزینه بسیار برای استفاده آماده شد در آزمایش اولیه با یک خودرو تصادف کرد و از بین رفت!

مرجع : بازارخبر