به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۶۰۱۰۶
ابتکار در یک نگاه

احزاب بازتاب نیازهای افکار عمومی هستند

گروه سیاسی: حاشیه‌های یک نامه ادعایی و احزاب بازتاب نیازهای افکار عمومی هستند سرخط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
احزاب بازتاب نیازهای افکار عمومی هستند
این روزنامه عنوان حاشیه‌های یک نامه ادعایی را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: همکاری نظامی ایران و آمریکا با محوریت مبارزه علیه داعش این بار با انتشارخبر نامه نگاری محرمانه رییس جمهور آمریکا جنجال ساز شده است. یک روزنامه آمریکایی مدعی شده که باراک اوباما در ماه گذشته میلادی نامه محرمانه‌ای در مورد مقابله با داعش، خطاب به رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است. این در حالی است که پیش از این مقام معظم رهبری به طور شفاف هر گونه همکاری میان تهران و واشنگتن در زمینه مقابله با داعش را رد کرده بودند. با این حال2 طرف این خبر را تایید نکرده‌اند اما تحلیلگران معتقدند که اعلام خبر نامه سری کاخ سفید یادآوری می‌کند که پیروزی در جنگ علیه داعش بدون کمک ایران به دست نخواهد آمد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع احزاب بازتاب نیازهای افکار عمومی هستند، نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همه مردم ایران، گفت: استقرار نظام حزبی موجب ثبات در بدنه کارشناسی و استمرار سیاست گذاری‌ها و دسترسی سریع به اهداف است و گفت: شرط اساسی آن پذیرا بودن اصول اصلی اسلام، انقلاب، امام و رهبری و عمل در چارچوب و قالب سیاست‌های بلند مدت و کلان نظام است، تا تغییر دولت‌ها باعث تغییر در برنامه، روش‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود. وی همچنین افزود: در اسلام احزاب نه به معنی تفرق و تکثر در جامعه، عوام فریبی و انحصارطلبی بلکه برای بسترسازی به منظور رشد افراد، آموزش و جهت دهی به افکار عمومی، بازتاب نیازها با وجود ابزارهای اطلاع رسانی و حضور رسانه‌های قوی و سوق انسان‌ها به سمت فضایل اخلاقی است.

این روزنامه با انعکاس موضوع با پدرم اختلاف کمی دارم، نوشت: علی جنتی، فرزند آیت الله احمد جنتی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم مهمان این هفته برنامه شناسنامه بود. وی اختلاف نظر بین خود و پدرش را بسیار اندک توصیف کرد و افزود: برخی گمان می‌کنند اختلاف سلیقه ما بسیار است ولیکن در واقعیت اینگونه نیست؛ گاهی در برخی مسایل سیاسی اختلاف نظر وجود داشته است، مربوط به الان هم نیست مثلا در 2 دهه گذشته ممکن است اختلافاتی وجود داشته است. در کمال احترامی که من نسبت به پدر دارم و محبتی که پدر نسبت به من دارند این اختلاف نظر وجود داشت.

امروز نشانه‌های بهبود اقتصادی دیده می‌شود، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: امروزه علاوه بر آنکه تا حد زیادی توانستیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم در مدت فعالیت دولت یازدهم فراتر هم رفته‌ایم و زمینه‌های تسلط بر رکود تورمی را نیز فراهم می‌کنیم که امروز نشانه‌های بهبود اقتصادی دیده می‌شود به طوری که دشمنان نیز لب به اعتراف گشوده‌اند و بر آینده روشن اقتصاد ایران تاکید می‌کنند.