به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۶۰۱۳۲

افزایش گرایش به ماهواره در دوره ضرغامي

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در دوره ریاست ضرغامی بر صدا و سیما نگاه‌های امنیتی در این سازمان رشد کرد. علاوه بر این عملکرد رسانه ملی در حوزه فرهنگ نیز به بحث خرافات دامن زد و فضای بحث و گفت‌وگو محدود شد. بنابراین ضروری است تا سرافراز نسبت به عملکرد سازمان صدا و سیما در دوره ریاست خود نسبت به دوره‌های گذشته بازنگری اساسی داشته باشد.
افزایش گرایش به ماهواره در دوره ضرغامي
سیدمحمود میرلوحی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به عملکرد 10 ساله عزت الله ضرغامی در ریاست سازما صدا و سیما عنوان کرد: نمی‌توان صدا و سیما را خارج از بحث رسانه بررسی کرد. حوزه رسانه در 2 دهه اخیر بیش از همه حوزه‌ها متحول شده است. وقتی قانون اساسی ما در سال 57 به تصویب رسید شاید در دنیا تنها حدود 30 کشور دارای رسانه غیردولتی بودند و اغلب رسانه‌ها در انحصار دولت‌ها بود. با وجود چنین ساختاری هر فردی که ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده می‌گیرد باید تلاش کند که عملکرد باندی و جناحی داشته باشد و مطالبات جامعه را به خوبی درک و منعکس کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه متاسفانه رسانه ملی در دو دوره اخیر به شدت در فضای سیاسی کشور غلتید، یادآور شد: معنای ملی بودن یک رسانه یعنی اینکه در این رسانه باید همه اقوام و جناح‌ها سهم داشته و صدایشان شنیده شود، اما در دوره‌های اخیر رسانه ملی ما نتوانست به خوبی منعکس‌کننده دیدگاه‌های همه بخش‌های مختلف جامعه باشد. در این مدت اگرچه تعداد شبکه‌ها در ظاهر و به شکل کمی افزایش پیدا کرد، اما در حوزه‌های تحلیل و بخش‌های خبری شاهد نوعی انحصار و انتخاب افراد و مجریان ثابت بودیم.

وی گفت: متاسفانه در این دوران افرادی که هتاک‌تر و افراطی‌تر بودند موقعیت بیش‌تری در سازمان صدا و سیما برای طرح مباحث خود پیدا کردند در حالیکه دیدگاه‌های شخصیت‌های برجسته کشور همچون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه‌های صدا و سیما جایی نداشتند در عوض افرادی که مشخص نبود پیش از سال 84 کجا بودند در برنامه‌های مختلف نظراتشان را از طریق رسانه ملی بیان می‌کردند.

میرلوحی با بیان اینکه در دوره اخبر دیدگاه‌ها و نگاه های بسته و محدودی در رسانه ملی حاکم شد، گفت: به نظر من حتی مهم‌ترین عامل افزایش گرایش مردم به ماهواره در سال‌های اخیر همین رفتار رسانه ملی بود، چراکه وقتی در رسانه ملی تنها اقلیتی امکان حرف زدن داشته باشند و مردم پاسخی برای مطلبات خود در رسانه ملی خودشان پیدا نکنند به سمت رسانه‌های خارجی روی می‌آورند.

بي بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۶:۴۹
انشالله كه رييس جديد صدا وسيما كمي دورانديشي كنند وبجاي دفاع از قشر خاص از وحدت ملي دفاع كنند وبه تفاوت ديدگاه وسليقه در ايران اسلامي احترام بگذارند ودركل به معناي واقعي كلمه رئيس رسانه ملللللللللللللللللللللللي باشند نه رسانه ميلللللللللللي (260567)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۷:۱۳
یعنی با عوض شدن ایشان تمام مشکلات صدا و سیما حل شد و دیگه از امروز هیچ کسی ماهواره نمیبینه دیگه؟! جیغ دست هوراااا (260577)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۷:۳۴
صداوسیما مظهر رخوت وخمودگیست.ماهواره حق انتخاب میدهد!ماهواره اقیانوس است باهمه تبعاتش وصدا وسیما جویباری درمحدوده ای تنگ وتاریک باهمه تنگناهایش!آزادی مفهوم اقیانوس میدهد نه جویبار! (260585)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۷:۴۰
متاسفانه عده ای فقط نیمه خالی لیوان میبینن . هرکس دیگه ای هم بود باز وضع همین بود . صدا سیما قسمت بسیار حساسیه و شدیدا تحت نظره . یادتون هست همون مسابقه ایران و ایتالیا یا نشون دادن شکیرا . چ وضعی شد اون قد رسانه ای کردن موضوع رو تا به ضرغامی تذکر کتبی دادن . با تغیر رئیس هیچ اتفاقی نمیوفته . این دیدگاه و نگرشه ک باید تغیر کنه (260586)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۴۶
صدا و سیمای ما از معدود رسانه های مستقل از امپراطور رسانه ای صهیونیزم است پس اداره کردن اون خیلی خیلی باید سخت باشه (260630)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۸:۰۳
شیخ عزت ضرغامی کراماتی بسیار داشتی که خردترینشان گریزان نمودن خلق از رسانه میلی و جام جمش بودی (260595)
شهیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۴۳
جناب سر افراز هرکاری فکر میکنی درسته بکن و کاری به سر و صداهای مدعیان فراوان جامعه نداشته باش
و بدان هرکاری بکنی نمیتونی همه ی مردم را از خودت راضی کنی پس فقط دنبال رضایت یه نفر باش اونم خداست (260625)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۰:۰۲
صدا و سیما با حذف چهره هایی مثل آیت الله رفسنجانی ، استاد شجریان ، دکتر زیباکلام ، آیت الله موسوی اردبیلی ، حجت الاسلام طباطبایی و دادن تریبون متعدد و متوالی به افرادی خاص مثل آقای رحیم پور ازغدی یا برگزاری برنامه هایی مثل رو به فردا ، مناظره ، شناسنامه ، بیست و سی و ... با افرادی خاص یا اخباری یک جانبه ، عملا بیطرفی خود را نقض کرده و اعتماد عمومی را از دست داده. کاش آقای سرافراز به توسعه کیفی و جلب اعتماد عمومی می اندیشید. (260640)
کاکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۰:۰۲
بوی بهبود ز اوضاع رسانه میلی نمی شنوم (260641)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۲۰
من جدا با این یک کار ضرغامی موافقم و همیشه ایشان را دعا می کنم که ما را از شر تلوزیون نجات داد و به سوی ماهواره کشاند (260709)
رضا"شمال"
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۳۶
باسلام"اقای محمدسرافراز اصالتا از خانواده روستایی شمالی از استان گیلان شهر استانه اشرفیه هستند"انشالله در طی مدیریت ایشان اعتدال و راستگویی بر پیکره صداوسیما حکمفرما شود" (260722)
علی
Spain
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۰۰:۰۹
من سه سال بدون ماهواره زندگی میکردم و دوست داشتم که تلویزیون در اطاق همیشه روشن باشد و با صدای کم همراه من باشد. ولی دل چند ماه گذشته تلویزیون تبدیل شد به یک ماشین پروپاگاندا و سم پاشی به هر چی که مخالف تندروها باشد.
از دو ماه پیش حرفهای بی منطق تلویزیون چنان توی اعصاب من رفته بود که من هفته پیش من هم به جمع دارندگان ماهواره پیوستم. الان دوباره میتوانم کتابم را بخوانم و به کارهایم برسم و تلویزیون هم با صدای کم در گوشه اطاق با من همراه است. (260750)