به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۶۰۱۴۹
اعتماد در یک نگاه

رسانه‌ها قباحت ناهنجاری‌ها را عیان کنند

گروه سیاسی: نبض مذاکرات در مسقط می‌زند و رسانه‌ها قباحت ناهنجاری‌های اجتماعی را عیان کنند مهمترین خبرهایی که در شماره روز یکشنبه روزنامه اعتماد مشاهده شد.
رسانه‌ها قباحت ناهنجاری‌ها را عیان کنند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نبض مذاکرات در مسقط می‌زند، اختصاص داد و نوشت: شاید سلطان نشینی عمان سکوی پرتاب مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 در مسیر نیل به توافقنامه جامع هسته‌ای شود. مسقط از امروز به مدت سه روز میزبان پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، جان کری رییس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده و کاترین اشتون که حالا باید او را هماهنگ کننده 1+5 در مذاکرات خواند روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسات سه جانبه‌ای را در مسقط برگزار خواهند کرد؛ جلساتی که به نظر می‌رسد شاه کلید رسیدن به توافق جامع در 24 نوامبر باشد.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن عنوان رسانه‌ها قباحت ناهنجاری‌های اجتماعی را عیان کنند، آورد: آخرین سخنران مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بود. رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید امنیت اجتماعی را از مسایل مهم خود بدانند و نا امنی‌های اجتماعی از بزرگ ترین مشکلات کشور است، گفت: همین اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان رخ داد گوشه‌ای از این ناهنجاری‌ها را نشان داد یا مسایل دیگر مثل تجاوز به عنف و سرقت‌های مسلحانه که کالبدشکافی این بخش بسیار مهم است. آقای محمد سرافراز که مسوولیت رادیو و تلویزیون را بر عهده گرفته نزد من آمده بود و من به ایشان گفتم که باید به موضوعاتی که برای مردم ملموس است پرداخته شود چرا که این امر باعث پیشگیری می‌شود، در واقع ما باید از رسانه‌ها استفاده کنیم که مانع قباحت‌ها شوند. این چیزی نیست که اگر آن را مخفی کنیم مشکل حل شود بلکه باید قباحتش عیان شود تا بازدارنده باشد.

رییس جدید صدا و سیما آمد، تیتر دیگر این روزنامه است. حضرت آیت الله خامنه‌ای طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر و دلسوزانه مهندس عزت الله ضرغامی، محمد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن خبر درون این نظام هستیم، نوشت: سیدمحمد خاتمی در دیدار جوانان حزب اعتماد ملی گفت: ما درون این نظام هستیم، ما اهل تعامل هستیم اما تعامل با حفظ هویت. اگر کسی از شما بخواهد که برخلاف اعتقادات و رویکردها چیزهایی بگویید هویت خود را از دست داده‌اید، این تعامل نمی‌شود و هیچ انسان منصف باشخصیتی این کار را نخواهد کرد. ما هویت و رویکردی داریم راجع به اسلام، انقلاب، جامعه، زن، مرد و از اینها دست بر نمی داریم اما ما در درون نظام هستیم و باید با هم تعامل و تفاهم کنیم.

این روزنامه با بازتاب عنوان اولتیماتوم دوم شورای نگهبان به کاندیداهای انتخابات مجلس، آورد: هرچند که شورای نگهبان از تبعات به وجود آمده در نتیجه پررنگ شدن بحث بررسی سلوک سیاسی ناراضی است اما مجموعه رفتارهای شان نشان می‌دهد که بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دهم با آسان گیری روبه رو نخواهد بود. صحبت‌ها را روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است. به گزارش فارس، نجات الله ابراهیمیان از خط قرمزهای شورای نگهبان هم صحبت کرده و گفته است که مقام معظم رهبری این قاعده کلی را به عنوان خط قرمز نظام عنوان کرده‌اند که در دادن سمت‌های مهم که نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری جزیی از آن است، خط قرمز شامل حال این سمت‌ها هم خواهد شد، اشخاصی که مصلحت نظام و اقتضائات مربوط به امنیت کشور را رعایت نکرده و امنیت کشور را به خطر انداختند و ما را به سمت بحران‌های خطرناکی سوق دادند خط قرمز شامل آنها خواهد شد.