به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۶۰۱۶۰
دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه:

آیا وقتی شادیم باید مثل الاغ جفتک بیندازیم؟

گروه سیاسی: دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرگزاری "تسنیم ضمن انتقاد از "الگوهای غربی"، شادمانی و پایکوبی در خیابان را مغایر آداب اسلامی خواند.
آیا وقتی شادیم باید مثل الاغ جفتک بیندازیم؟
محمدجواد لاریجانی گفت: غربی‌ها دارند یک لایف استایلی را به دنیا تحمیل می‌کنند. مثلا خوشحال بودن (Happyness) در لایف استایل اسلامی آداب دارد. شما وقتی خوشحال هستید جیغ و عربده نمی‌کشید. این کار الاغ و حیوانات دیگر است. چهارپا‌ها وقتی خوشحال می‌شوند جفتک می‌اندازند، آیا ما باید این طور رفتار کنیم؟ این که در غرب وقتی کسی خوشحال است، در خیابان برقصد خوشحالی نیست.

وی در ادامه به آداب و هنر خوشحالی مدرن اسلامی پرداخت و افزود: «در عقلانیت اسلامی تطهیر و تنظیف، خوش‌لباس بودن، خوش‌بو بودن، شیک بودن، این از مولفه‌های زندگی مدرن است.» در بخش دیگری از این گفت‌وگو، دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه به مسئله استفاده از فیس‌بوک و توئیتر پرداخته و گفت: «اگر فقط کاربر این تکنولوژی‌ها باشیم، مقهور آن‌ها هستیم، اما اگر خودمان این را توسعه بدهیم برکات بسیاری دارد.»

او همچنین اینترنت در ایران را "ضروری و هم‌چون در و پیکر خانه" توصیف کرد و با بیان این‌که "قویا طرفدار به‌کارگیری اینترنت ملی است" ادامه داد: «این خیلی بد است که الان پیام اینترنتی از یک نقطه‌ای مثلا در تهران به نقطه دیگر در تهران، اول باید برود به آمریکا و بعد دوباره برگردد به تهران.»