به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۶۰۲۱۵
تاييد تلويحي مجروح شدن ابوبكر البغدادي؛

سخنگوی داعش: برای شفای خليفه دعا کنید

گروه بين‌الملل: ابو محمد عدنانی سخنگوی رسمی داعش متنی را توئیت کرده که ظاهرا، از زخمی شدن ابوبکر بغدادی رهبر گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) حکایت دارد.
سخنگوی داعش: برای شفای خليفه دعا کنید
به گزارش بي بي سي، این عضو داعش، که نام اصلیش "طه صبحی فلاحه" است، در متن توئیت خود آورده: "آیا می پندارید که با شهادت خلیفه، خلافت به پایان می رسد؟ به امت اطمینان می دهیم که شکر خدا حال امیر این خلافت، ابوبکر بغدادی خوب است. برای شفای عاجل او دعا کنید." انتشار این توئیت، در شرایطی صورت گرفته که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، دیروز خبر داده بود که روز جمعه ۷ نوامبر (۱۶ آبان)، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش کاروانی از ۱۰ خودروی رهبران داعش را در شمال عراق بمباران کرده‌اند. آمریکایی ها در عین حال اعلام کرده بودند که نمی‌تواند تایید کنند آیا رهبر داعش هم در محل حمله حضور داشته است یا نه.

پیش از اطلاعیه آمریکا، شبکه خبری العربیه درباره حمله‌ای دیگر به رهبران "دولت اسلامی" در حوالی شهر قائم در نزدیکی مرز شرقی عراق گزارش داده بود و اینکه خبرهایی از صدمه‌دیدن ابوبکر بغدادی در محل بمباران رسیده است. مطابق اطلاعیه دیروز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، محل بمباران رهبران داعش در نزدیکی موصل در شمال عراق بوده که حدود ۲۷۰ کیلومتر با محلی که قبلا اعلام شده بود ابوبکر بغدادی در آنجا صدمه دیده فاصله داشته است.

به دنبال انتشار خبر العربیه در مورد زخمی شدن ابوبکر بغدادی، خبرگزاری رویترز از قول دو شاهد در محل حادثه گزارش داد که در این بمباران، خانه‌ای هدف قرار گرفته که رهبران ارشد داعش در آن جلسه داشته اند. به گزارش رویترز از قول شاهدان محلی، نیروهای داعش یک بیمارستان را برای مداوای رهبران زخمی‌شده تخلیه کرده و با بلندگو در کوچه و خیابان از مردم خواسته‌ بودند که برای نجات جان زخمی‌ها خون اهدا کنند. به گزارش همین خبرگزاری، اهالی منطقه گفته بودند که شایعاتی را درباره "کشته‌شدن" رهبر گروه دولت اسلامی و معاونش شنیده‌اند. ابوبکر بغدادی که خود را خلیفه "دولت اسلامی" می‌خواند، حدود چهار ماه پیش در انظار عمومی حاضر شد و فیلمی از او در حال سخنرانی در مسجدی تاریخی در موصل انتشار یافت.