به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۰۲۲۵
شرق در یک نگاه

لغو میزبانی‌ ایران تا تعیین تکلیف حضور زنان

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز دوشنبه تیترهای لغو میزبانی‌های ایران تا تعیین تکلیف حضور زنان و چانه زنی هسته‌ای در سکوت خبری» را بررسی کرد.
لغو میزبانی‌ ایران تا تعیین تکلیف حضور زنان
این روزنامه تیتر یک را به موضوع با لغو میزبانی‌های ایران تا تعیین تکلیف حضور زنان اختصاص داد و نوشت: عدم حضور بانوان در استادیوم‌های والیبال برای تماشای بازی‌های ملی بالاخره کار دست فدراسیون والیبال ایران داد. گرفتن میزبانی مسابقات نوجوانان جهان از ایران و دادن آن به آرژانتین و از سوی دیگر تهدید به ندادن میزبانی به ایران در هیچ رویداد بین المللی از سوی فدراسیون جهانی والیبال از دیگر اتفاقاتی بود که روز گذشته بر والیبال ایران گذشت؛ اتفاقاتی که می‌تواند آینده والیبال و به طور کل ورزش ایران را تغییر دهد.

روزنامه شرق به عنوان چانه زنی هسته‌ای در سکوت خبری اشاره کرد و نوشت: مذاکرات هسته‌ای در فضایی جدید و مکانی جدید؛ قصر البستان یا همان هتل مجلل بستان در سواحل دریای عمان. روز گذشته وزیران امور خارجه ایران، آمریکا و کاترین اشتون، نماینده گروه 1+5 برای نخستین بار در دولت یازدهم، در شهری در خاورمیانه پشت میز مذاکره نشستند. پیش از ظهر دیروز محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون به اتاق جلسه رفتند و درهای اتاق، پشت سرشان بسته شد تا کسی از سخنانشان باخبر نشود. البته موضوع بحث‌ها قابل پیش بینی هستند: میزان غنی سازی اورانیوم و زمان بندی لغو تحریم‌ها؛ مباحثی که وزیر خارجه ایران پس از ورود به مسقط آنها را اساسی ترین موارد اختلافی خواند.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن عنوان روحانی: صداوسیما فر اجناحی عمل کند، نوشت: حسن روحانی رییس جمهور در نشست هیات دولت با تبریک انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس رسانه ملی گفت: صدا وسیما باید آزادی بیان و افکار را تضمین کند؛ زیرا یک رسانه فراجناحی و فراقومی و در یک کلمه رسانه ملی و متعلق به عموم ملت ایران است که باید از منافع و عزت همه ملت دفاع کند.

تبدیل نام به شماره تلفن صدمیلیون تومان، تیتر دیگر روزنامه شرق است. قیمت‌ها متنوع است؛ از یک میلیون تا 500میلیون تومان برای یک خط تلفن همراه ثابت. اما این بار معیار اصلی تنها رندبودن و ردیف شدن اعداد پشت سر هم نیست، این بار بحث بر سر حروف است. یعنی اگر بخواهید خط تلفنی با نام خود داشته باشید یا مطابق حرفه تان، باید از چهارمیلیون تا 500میلیون تومان پول بدهید.

روزنامه شرق در تیتری به موضوع رهبران داعش هدف حملات نیروهای ائتلاف، پرداخت و نوشت: گزارش‌ها می‌گویند ابوبکر البغدادی، رهبر گریزان گروه تروریستی داعش و مرد شماره یک تحت تعقیب‌های جهان در حملات هوایی ایالات متحده به کاروان این گروه در موصل زخمی شده است؛کاروانی که شامل 10کامیون نظامی داعش بوده است، اما مقامات آمریکایی می‌گویند مشخص نیست که آیا خودرو فرمانده اصلی این گروه در میان خودروهای هدف قرارگرفته بوده یا نه. به گفته ژنرال پاتریک ریدر، سخنگوی فرماندهان نظامی آمریکا این حمله نشان دهنده ادامه فشار ما بر شبکه تروریستی داعش و محدودیت فزاینده آزادی مانور نظامی و ارتباطات و فرماندهی این گروه است.