به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۶۰۳۱۲

400هزار جلد نسخه خطی در دست مردم

گروه فرهنگ و هنر: رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به وجود 400 هزار جلد نسخه خطی در خانه‌های مردم، از آن‌ها خواست این نسخه‌های خطی را به کتابخانه ملی بدهند.
400هزار جلد نسخه خطی در دست مردم
سیدرضا صالحی امیری با بیان این‌که ایران در حوزه فرهنگی و میراث معنوی جزو 10 کشور اول جهان است افزود: در حال حاضر برآورد شده است که 400 هزار جلد نسخه خطی در خانه‌های مردم وجود دارد که ما درخواست می‌کنیم آن‌ها را به شکل امانت، وقف و حتی فروش به کتابخانه‌ ملی بدهند تا ما به آن‌ها سند دهیم و از نسخه‌ها نگهداری کنیم. او در ادامه گفت: آثار معنوی نسخه‌های خطی ما در همه جای دنیا وجود دارد.

او همچنین اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان می‌تواند در توسعه فرهنگی پیشاهنگ توسعه در ایران باشد. این استان نگین فرهیختگی در کشور است و رمز و رازهای زیادی در ان نهفته که ناشناخته مانده است. صالحی امیری در نشستی در این استان افزود: دولت تدبیر سیستان و بلوچستان را یکی از کانون‌های توسعه در کشور قرار داده و از لحاظ سرمایه اقتصادی دروازه کشور سیستان و بلوچستان است.

او اظهار کرد: یکی از کانون‌های سرمایه ملی و اجتماعی کشور نیز سیستان و بلوچستان است و مردم این استان تاکنون پاسخی در شآن خود ندیده‌اند و این دولت به دنبال آن است که به جای وعده به اعتماد مردم پاسخ دهد. صالحی امیری بیان کرد: هرنقطه از این سرزمین را که جست‌وجو کنید آثار تمدن درمی‌آید و به هر خانه‌ای که بروید آثاری از فرهیختگی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نمونه عینی فرهنگ جرافیایی در ایران است و آن چیزی که عامل اصلی توسعه ملی است فرهنگ است. رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: این استان هم دروازه تمدن کشور، هم نماد تنوع و هم سرمایه بزرگ ملی است و باید مانند اصفهان و شیراز در کشور بدرخشد.
مرجع : ایسنا