به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۶۰۳۱۹
موسسه وابسته به داعش تایید كرد؛

ابوبكر البغدادی خلیفه داعش کشته شد

گروه بین‌الملل: موسسه «الاعتصام» وابسته به گروه خلافت اسلامی داعش اعلام کرد که رهبر این گروه کشته شده است.
ابوبكر البغدادی خلیفه داعش کشته شد
به گزارش شبکه خبری المسله، موسسه الاعتصام وابسته به گروه تروریستی داعش در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد: ما جزئیات کشته شدن خلیفه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و بیعت با خلیفه جدید را منتشر خواهیم کرد. موسسه الاعتصام به عنوان وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی در گروه داعش فعالیت می‌کند. در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد: ما نمی‌توانیم کشته شدن ابوبکر البغدادی را تایید کنیم و اطلاعاتی را در دست نداریم که وی در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فلوجه عراق کشته و یا زخمی شده است.

یک حساب کاربری وابسته به گروهک داعش، اعلام کرد که خلیفه خودخوانده این گروهک کشته شده است و بزودی جانشین وی اعلام می‌شود اما این توئیت خود را سپس حذف کرد. صفحه حساب کاربری «مؤسسه الاعتصام» که خود را منتسب به گروهک داعش می‌داند، دوشنبه‌شب با انتشار توئیتی مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروهک را تأیید کرد.

تاکنون چندین بار خبر مرگ یا زخمی شدن البغدادی خلیفه خودخوانده داعش منتشر شده اما هیچ یک تاکنون تأیید نشده است. وزارت دفاع آمریکا در خصوص حمله جدید به یک کاروان داعش در عراق که در پی آن گفته شد، البغدادی زخمی شده است، اعلام کرد که جراحت وی را تأیید یا رد نمی‌کند، اما شب گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که وزیر خارجه عراق در صفحه توئیتر خود اعلام کرده است که البغدادی بر اثر جراحات وارده کشته شده است.

صفحه «مؤسسة الاعتصام» در توئیت خود اعلام کرده بود که «بزودی جزئیات کشته شدن خلیفه بغدادی و همچنین بیعت با خلیفه جدید را منتشر خواهیم کرد».
این صفحه ساعاتی بعد این توئیت را از صفحه خود حذف کرد. پیش از این نیز تصویری از مرگ فردی مشابه البغدادی منتشر شده و ادعا شده بود که البغدادی کشته شده است. تاکنون هیچ مقام عراقی صحت خبر کشته شدن البغدادی را رسما تائید نکرده است.

همچنین چند روز گذشته آنچه سخنگوی داعش نامیده می‌شود و همچنین وزیر دفاع و وزیر کشور عراق اعلام کردند که البغدادی زخمی شده و برای درمان به سوریه منتقل شده است. «استیو وارن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفته بود «ما هیچ اطلاعاتی درباره تایید گزارش‌ها مبنی بر کشته و یا زخمی شدن ابوبکر البغدادی نداریم».