کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به اسم امر به معروف و نهی از منکر؛

کسی حق ندارد با مردم برخورد فیزیکی کند

20 آبان 1393 ساعت 14:20

گروه سياسي: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مراتب دارد و مرحله برخورد فیزیکی با افرادی که حریم دین و محرمات الهی را می‌شکنند، بر عهده حکومت است؛ کسی حق ندارد به اسم امر به معروف و نهی از منکر با مردم برخورد فیزیکی کند.


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام منتظری ضمن تقدیر از مجلس به خاطر اهتمامش در قانونی کردن، اصل امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: متاسفانه به رغم اینکه بیش از سی و پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد، این فریضه الهی که اصل هشتم قانون اساسی بر آن تاکید دارد، معطل مانده و اجرایی نشده است. وی افزود: بر اساس روایات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایضی است که اگر احیا شود، سایر فرایض الهی هم اقامه خواهد شد، به عبارت دیگر اقامه فرائض الهی بر اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مبتنی است.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اظهار گلایه از دولت‌های پیشین در قانونی کردن این اصل مهم، خاطر نشان کرد: در دولت اصلاحات به عنوان همکار ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهد بودم متنی به عنوان لایحه قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دولت ارایه شد، دولت آن را بایگانی کرد. وی افزود: پس از آن در دولت مدعی اصول‌گرایی نیز همان لایحه با برخی اصلاحات ارسال و پیگیری شد. لایحه در این دولت هم بایگانی شد.

وي افزود: این دردآور و ناگوار است، موضوعی که قانون اساسی بر آن تاکید دارد و یکی از فرایض مهم دینی ما محسوب می‌شود و لازم است به شکل قانون درآمده و با تعیین حدود و ثغور آن، وظایف بخش‌های مختلف اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی و دولت مشخص شود، مورد بی‌مهری قرار گیرد.


کد مطلب: 60325

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60325/کسی-حق-ندارد-مردم-برخورد-فیزیکی-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir