به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۶۰۳۸۲

توصیه‌هایی برای افزایش عمر باتری آی‌فون

گروه فناوری: اتمام شارژ باتری موبایل هوشمند و سرخوردگی از این مساله برای تمامی کاربران این دستگاه موضوعی آشنا است. اما برای پرهیز از این شرایط چه اقدام‌هایی به جز استفاده کمتر از موبایل هوشمند می‌توان انجاد داد؟
توصیه‌هایی برای افزایش عمر باتری آی‌فون
 اپل به خوبی بیشینه عملکرد از سخت افزار به کار گرفته شده در آی‌فون را به کاربر ارائه می‌کند و از این رو آی‌فون‌ها همواره از باتری‌هایی با ظرفیت کمتر نسبت به رقبای خود برخوردار بوده‌اند. نسخه نخست آی‌فون دارای باتری 1400 میلی آمپری بود و پس از هفت سال جدیدترین مدل این موبایل هوشمند یعنی آی‌فون 6 دارای باتری 1810 میلی آمپری است. باتری یکی از بخش‌های اصلی هر تلفن همراه محسوب می‌شود اما پیشرفت و تحول چشمگیری را در تاریخچه خود شاهد نبوده است. تا زمانی که گامی بزرگ در فناوری باتری و یا فناوری شارژ آن شکل بگیرد کاربران باید هوشمندانه عمل کنند تا بیشترین استفاده را از آی‌فون خود داشته باشند. در ادامه چند نکته درباره مدیریت هرچه بهتر باتری آی‌فون را بیان می‌کنیم.

قدرت سیگنال
یکی از عوامل موثر در کاهش سریع شارژ باتری قدرت سیگنال دریافتی است. اگر در منطقه‌ای قرار دارید که آنتن دهی ضعیفی دارد بهتر است آی‌فون خود را روی حالت هواپیما (Airplane Mode) قرار دهید تا از جستجوی مداوم برای یافتن سیگنال شبکه و در نتیجه کاهش شارژ دستگاه جلوگیری شود. همچنین، تا حد امکان به جای استفاده از دیتای سیم کارت از وای فای استفاده کنید زیرا اتصال پایدارتری را ارائه می‌کند و از مصرف بیش از اندازه باتری برای جستجوی سیگنال شبکه جلوگیری می‌شود.



غیر فعال کردن اعلان های اپلیکیشن
برخی اپلیکیشن‌ها اعلان‌ها و اخباری بلااستفاده را برای کاربر ارسال می‌کنند. هر یک از آنها می‌توانند بر عمر باتری تاثیرگذار باشند و از این رو غیر فعال کردن این اعلان به افزایش طول عمر باتری آی‌فون منجر می‌شود. به قسمت Settings مراجعه کرده و در بخش Notification Center روی اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهید از آنها اعلان دریافت کنید ضربه بزنید؛ سپس گزینه None را انتخاب کرده و دو گزینه Badge Icon و Sounds را غیر فعال کنید.

تغییر تنظیمات نمایشگر
به طور معمول نمایشگر بیشترین میزان مصرف باتری موبایل هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. اگر قصد دارید تا این هیولای انرژی‌خوار هنگامی که از آی‌فون استفاده نمی‌کنید هرچه سریع‌تر خاموش شود به آدرس Settings > General > Auto-Lock مراجعه کنید و مدت زمان کمتری را پیش از قفل شدن نمایشگر انتخاب کنید.
همچنین، به آدرس Settings > Wallpaper & Brightness مراجعه کرده و گزینه Auto-brightness را غیر فعال کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی بیشتری داشته باشید. میزان روشنایی نمایشگر را در کمترین حالت ممکن تنظیم کنید و تنها زمانی که نیاز دارید آن را افزایش دهید.

عدم استفاده از انیمیشن
اگرچه پس زمینه‌های پویا و افکت‌های سه بعدی جالب و جذاب هستند اما استفاده از آنها به معنای مصرف هرچه بیشتر ذخیره باتری آی‌فون است. در آدرس Settings > Wallpaper & Brightness یک عکس ایستا یا عکس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس گزینه Wallpaper را انتخاب کرده و در آدرس Settings > General > Accessibility گزینه Reduce Motion را فعال کنید.

کاهش فعالیت ها در پس زمینه
کاربران فکر می‌کنند که بستن اپلیکیشن‌ها در منو مولتی‌تسکینگ به ذخیره انرژی کمک می‌کند اما باید به آدرس Settings > General > Background App Refresh مراجعه کرده و از این بخش تغییراتی واقعی ایجاد کنید. رفرش اپلیکیشن‌ها یکی از موارد کلیدی در کاهش شارژ باتری آی‌فون محسوب می‌شود. به پایین فهرست مراجعه کرده و هر آن چه را که نیاز ندارید - اپلیکیشن فیسبوک می‌تواند شارژ باتری را به سرعت خالی کند - غیر فعال کنید.



غیر فعال کردن ردیابی موقعیت مکانی
تنها زمانی که از اپلیکیشن‌هایی مانند مپس استفاده می‌کنید ردیابی موقعیت مکانی به سود شما خواهد بود و در غیر این صورت به عاملی برای خالی شدن شارژ باتری آی‌فون مبدل می‌شود. به آدرس Settings > Privacy > Location Services مراجعه کرده و تمامی آنها را غیر فعال کنید و یا تنها اپلیکیشن‌هایی را انتخاب کنید که قصد دارید شما را ردیابی کنند.
همچنین، به آدرس Settings > Privacy > Location Services > System Services مراجعه کرده و درباره غیر فعال کردن Frequent Locations، Location-Based iAds، و Diagnostics & Usage تصمیم گیری کنید.

آی‌فون را خنک نگه دارید
گرما برای باتری اصلا خوب نیست. بر همین اساس، آی‌فون خود را در معرض نور مستقیم خورشید و منابع گرمازا رها نکنید. اگر از قاب محافظ استفاده می‌کنید و هنگام انجام بازی یا شارژ باتری گرمای زیادی را احساس می‌کنید قاب را از دستگاه جدا کنید.

به روز رسانی انتخابی
به آدرس Settings > General > Software Update مراجعه کنید تا تنظیمات به روزرسانی خودکار نرم افزاری را تغییر دهید. برای مدیریت باتری بهتر امکان به روز رسانی اتوماتیک را غیر فعال کنید. به آدرس Settings > iTunes & App Store مراجعه کرده و تمامی دانلودهای اتوماتیک را غیر فعال کنید.



میانبر سیری را خاموش کنید
اگر از دستیار صوتی "سیری" استفاده نمی‌کنید به آدرس Settings > General > Siri مراجعه کرده و آن را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن لرزاننده
در آدرس Settings > Sounds می توانید لرزاننده آی‌فون را خاموش یا روشن کنید. همچنین می‌توانید به آدرس Settings > Sounds > New Email > Vibration مراجعه کرده و آن را روی None تنظیم کنید. غیر فعال کردن لرزاننده آی‌فون بر میزان مصرف باتری آن تاثیرگذار است. در نهایت به آدرس Settings > Notification Center > Mail مراجعه کرده و روی حساب‌های کاربری که استفاده می‌کنید ضربه بزنید. سپس Alerts را انتخاب کرده و گزینه Vibration را روی None قرار دهید.

قطع ارتباط کلود
آیا نیاز دارید تا هر چیزی با آی‌کلود همگام سازی شود؟ به آدرس Settings > iCloud مراجعه کرده و نگاهی به فهرست موجود داشته باشید. همگام سازی ابری در مصرف نیرو و دیتا تاثیرگذار است از این رو غیر فعال کردن آن برای شارژدهی بیشتر باتری منطقی است.

مرجع : عصرایران