به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۶۰۴۱۲

«تارانتینو» قصد بازنشستگی دارد

گروه فرهنگ و هنر: «کوئنتین تارانتینو» کارگردان صاحب نام آمریکایی از برنامه خود برای بازنشستگی پس از ساخت دهمین فیلم خود خبر داد.
«تارانتینو» قصد بازنشستگی دارد
«کوئنتین تارانتینو» کارگردان 51 ساله آمریکایی فیلم‌هایی چون «داستان عامه پسند»، «بیل را بکش» و «جانگوی ازاد شده» در گفتگویی در بازار فیلم آمریکا در «سانتا مونیکا» اعلام کرد که قصد دارد پس از ساخت دهمین فیلمش از دنیای کارگردانی کناره گیری کند.

وی در این‌باره گفت: معتقدم که سینماگر نباید آنقدر در صحنه باقی بماند که مردم از او درخواست کنند از روی صحنه پائین بیاید و مخاطبان همیشه باید چیز بیشتری از شما بخواهند. قصد دارم تنها دو فیلم دیگر بسازم تا مجموعه‌ ده فیلم در کارنامه سینمایی داشته باشم، البته این موضوع را روی سنگ حک نکردم و این تنها تصمیمی است که در حال حاضر گرفتم.

تارانتینو در ادامه صحبت‌هایش در بازار فیلم آمریکا عنوان کرد که کارگردانی "بازی یک مرد جوان" است و من قصد دارم ادامه حرفه سینمایی‌ام را به نوشتن نمایشنامه و کتاب اختصاص دهم. این کارگردان صاحب نام آمریکایی فعالیت سینمایی خود را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان فیلم‌ساز مستقل آغاز کرد و فیلم «سگ‌های انباری» را ساخت که به عقیده بسیاری از منتقدین خارق‌العاده‌ترین فیلم مستقل همه ادوار است.

وی در سال ۱۹۹۴با ساخت فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه پسند» به اوج شهرت رسید. این فیلم از نظر تجاری توانست موفقیت بسیاری کسب کند و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ یاد می‌کنند. فیلم بعدی تارانتینو «جکی براون» نام داشت که به اقتباس از یک رمان ساخته شد. فیلم بعدی تارانتینو، فیلم مشهور «بیل را بکش» بود که در دو قسمت در سالهای ۲۰۰۳ و دیگری در اوایل ۲۰۰۴ منتشر شد. این فیلم‌ها به‌نوعی حاوی هنرهای رزمی ژاپنی و روح فیلم‌های وسترن اسپاگتی در خود بودند.

«ضد مرگ» فیلم بعدی‌ تارانتینو بود و وی سپس شروع به ساخت فیلم مشهور دیگرش، «حرامزاده‌های لعنتی» کرد. این فیلم بر اساس داستانی تخیلی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت. تارانتینو نیز فیلم «جاگوی آزادشده» را در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این فیلم روایت‌گر دوران برده‌داری آمریکا است. این وسترن پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو به نسبت سایر فیلم‌هایش است و تاکنون موفق به فروشی بالای ۴۲۵ میلیون دلاری شده است.

جدیدترین پروژه سینمایی «تارانتینو» فیلم «هشت نفرت انگیز» است که تارانتینو پس از افشای بخش‌هایی از فیلمنامه‌اش توسط یک وب‌سایت تهدید کرده بود که برای پنج سال ساخت این پروژه سینمایی را به تعویق خواهد انداخت، اما اوایل سال آن را در یک تک اجرا بصورت نمایشنامه خوانی به روی صحنه برد و نهایتا تولید این فیلم را از زمستان (نوامبر) با فیلمنامه‌ای بازنویسی شده آغاز خواهد کرد تا برای اکران سال 2015 آماده شود.
مرجع : ايسنا