به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۳ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۶۰۵۲۸

علم‌الهدی: مشهد، کيش گنبددار است!

گروه سياسي: امام جمعه مشهد گفت: امروز بايد الگوهای دينی را در ساخت و سازهای خود پياده کنيم چرا که اکنون با روندی که در پيش گرفته‌ايم مشهد به جزيره کيشی تبديل شده که وسط آن يک گنبد قرار دارد!
علم‌الهدی: مشهد، کيش گنبددار است!
به گزارش فارس، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدی در حاشيه ششمين کنفرانس برنامه‌ريزی و مديريت شهری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ساخت و سازهای مشهد نه مطابق معيارهای اسلامی است و نه مطابق با هويت مشهد است و تنها راهکار موجود اصلاح روند ساخت و سازها است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا برای ساخت و سازهای مشهد هم مبانی اسلامی و هم اصول هويتی در نظر گرفته شود چرا که اين شهر متعلق به امام هشتم (ع) است و ساخت و سازها بايد رنگ و بوی اسلامی داشته باشد.

وی با تاکيد بر اينکه به تمام معنا ساخت و سازهای صورت گرفته در مشهد ضد اسلامی است افزود: امروز بايد الگوهای دينی را در ساخت و سازهای خود پياده کنيم چرا که اکنون با روندی که در پيش گرفته‌ايم مشهد به جزيره کيشی تبديل شده که وسط آن يک گنبد قرار دارد. آيت‌الله علم‌الهدی افزود: بنده برای حل معضل ساخت و سازهای اين شهر راهکار مهندسی ندارم بلکه از جهت هنجاری اين مسئله را عنوان می‌کنم؛ من متخصص شهرسازی نيستم و بايد مهندسين مربوطه ساختمان‌ها را بر اساس هنجارهای اسلامی بسازند. عضو مجلس خبرگان رهبری تصريح کرد: کارشناس اين مسئله من نبوده و نيستم بلکه از جهت هنجارهای دينی به موضوع ساخت و سازها بارها اشاره کرده‌ام.