به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۶۰۵۹۷
آرمان در یک نگاه

گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا!

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا! و هراس تندروها از رای اصلاح طلبان پرداخت.
گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا!
این روزنامه تیتر یک را به موضوع گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا !، اختصاص داد و نوشت: صندلی خالی وزارت علوم حالا تمام توجهات را به خود جلب کرده است. با توجه به آنکه بیستمین نمایشگاه مطبوعات با معرفی وزیر پیشنهادی علوم همزمان شده این تلاقی منجر شد تا رسانه ها مجالی برای پرسش و سیاسیون نیز فضایی برای گفت و گو در این رابطه بیابند. روزنامه آرمان در گفتگو با فائزه هاشمی با انعکاس عنوان هراس تندروها از رای اصلاح طلبان، نوشت: فائزه هاشمی در بخشی از صحبت هایش گفت: بین سیاستمداران و بخش های سیاسی جامعه مشکلات گذشته به شکل دیگری وجود دارد و می‌خواهند به نحوی، نشان دهند که دولت آقای روحانی ناکارآمد است و هنوز فضا دست ماست و ما هستیم که شرایط را تعیین می‌کنیم که این مسایل در بین نخبگان و به ویژه نخبگان سیاسی عدم آرامش ایجاد می‌کند. اینها بیش از همه به دنبال ناامیدکردن اصلاح طلبان هستند تا در انتخابات مجلس دهم حاضر نشوند. آنها می‌خواهند القا کنند که دولت نمی‌تواند موفق شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان مدیریت جهادی رفیق بازی نیست، نوشت: علی اکبر ناطق نوری در همایش بزرگداشت سردار شهید هاشم ساجدی فرمانده قرارگاه پشتیبانی نجف اشرف و شهدای جهاد سازندگی گفت: در مدیریت جهادی جایی برای حب و بغض جناحی، باندبازی و رفیق بازی نیست بلکه شایسته سالاری تعیین کننده است. وی اظهار کرد: شهدای جهاد پیش از شروع جنگ و به جرم سازندگی و امید دادن به ملت ایران در مرزها به شهادت رسیدند و این یادبودها و بزرگداشت هایی که برای آنها گرفته می‌شود ناشی از مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست.

گزینه های نجات روی میز مذاکرات، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. از سعدآباد تا ژنو اتوبوس توافق هسته‌ای پیچ و خم‌های بسیاری را طی کرده و یک دهه پیموده شد تا توافقی موقت اما راهگشا در کارنامه این مناقشه ثبت و ضبط شود. البته با همه این اوصاف چون زمان اندکی تا ضرب الاجل 24 نوامبر وقت باقی مانده، طبیعی است که به همه گزینه‌ها برای نجات مذاکرات از بن بست اندیشیده شود و اینگونه است که سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه برای اولین بار از احتمال تمدید مذاکرات سخن به میان آورده است.

این روزنامه با بررسی موضوع کمبود کلانتری در پایتخت، نوشت: حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران به موضوع امنیت تهران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه سال 77 برای تهران حدود 180 کلانتری پیش بینی شده است درحالی که امروز فقط 82 کلانتری در تهران فعال است. وی به اهمیت حضور به موقع نیروهای انتظامی در محل وقوع حوادث هم اشاره کرد.