به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۶۰۶۵۲
خاطرات عبداللهی از همکاری با زنده‌یاد کاشانیان؛

روزهای تلخ؛دیروز پاشایی و امروز کاشانیان

گروه فرهنگ و هنر: صادق عبداللهی از پیشکسوتان تئاتر و رادیو از درگذشت مهدی کاشانیان - بازیگر «صبح جمعه با شما» - ابراز تأسف و ناراحتی کرد و گفت: دو روزی که گذشت روزهای تلخی است؛ دیروز مرتضی پاشایی عزیز، از هنرمندان جوان از بین ما رفت و امروز مهدی کاشانیان، از پیشکسوتان هنر دار فانی را وداع گفت.
روزهای تلخ؛دیروز پاشایی و امروز کاشانیان
این نویسنده رادیو  به همکاری‌اش با مرحوم مهدی کاشانیان اشاره کرد و یادآور شد: آقای کاشانیان اوایل فقط در مرکز خوزستان کار می‌کردند و سال‌های سال در همان جا مشغول به کار بودند. او بیشتر کارهای کمدی تئاتر انجام می‌داد و قبل از اینکه به تهران بیاید، حدود سال 66 - 65 بود که توسط حمید منوچهری به رادیو معرفی شد. وی چندین سال برنامه «صبح جمعه با شما» را اجرا کرد. به یاد دارم که زنده‌یاد کاشانیان در یک تئاتر صحنه‌ای با عنوان «هتل پرماجرا» هم ایفای نقش داشت. این پیشکسوت رادیو در ادامه در توصیف شخصیت مرحوم مهدی کاشانیان بیان کرد: ایشان هنرمند خوب و مهربانی بود و معمولا با کسی کاری نداشت. آنچه که از آن مرحوم به یاد دارم این است که او همیشه سعی می‌کرد در کارهایش منضبط باشد و سر موقع به سرکار بیاید و بازیگوشی نکند. شاید آخرین باری که او را دیدم به 16 سال پیش برمی‌گردد اما دورادور می‌دانستم که وی تئاتر صحنه‌ای اجرا می‌کند ولی توان آنچنانی برای کار نداشت.

عبداللهی همچنین درخصوص دیالوگ‌هایی که زنده‌یاد مهدی کاشانیان در «صبح جمعه با شما» به زبان می‌آورد، یادآور شد: «آفرین به تو، باریکلا به تو» از تکه‌کلام‌های معروف آقای کاشانیان بود که در «صبح جمعه با شما» شنوندگان رادیو را به خنده دعوت می‌کرد. همچنین یک نقش دیگری هم در این برنامه اجرا می‌کرد که با دندان‌های مصنوعی همراه بود و نقش خنده‌داری را اجرا می‌کرد؛ یادش بخیر. او همچنین سال‌ها نقش «حاجی‌فیروز» را در «صبح جمعه با شما» اجرا می‌کرد.

عبداللهی، از همکاری‌های حال حاضر خودش با رادیو گفت و افزود: در حال حاضر در رادیو پیام و رادیو فصلی مشغول به‌کار هستم. برنامه «صبح جمعه با شما» که فعلاً تعطیل است، بعد از ایام محرم و صفر مجدداً با این برنامه همکاری خواهیم داشت. مهدی کاشانیان - بازیگر «صبح جمعه با شما» - که سال‌ها با کاراکتر معروف «باریکلا به تو، آفرین به تو» مردم را خندانده بود، امروز - شنبه - 24 آبان ماه - درگذشت.
مرجع : ایسنا