به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۶۰۷۱۳

مشاور امور زنان وزیر کار منصوب شد

گروه اقتصادی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور خود در امور بانوان و خانواده را منصوب کرد.
طی حکمی از سوی علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی -، دکتر وحیده نگین - رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی - با حفظ سمت به عنوان مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده منصوب شد. تلاش در جهت تدوین قوانین و لوایح مرتبط با حوزه زنان و خانواده به منظور افزایش کیفیت زندگی زنان و تحکیم بنیان خانواده، ارائه راهکارهای استفاده از فرصتهای قانونی، اعتباری و مالی به منظور توسعه و ساماندهی فعالیت‌های زنان در حوزه‌های تعاون و مشاغل خانگی با رویکرد اشتغالزایی، کارآفرینی و بهبود معیشت و رفاه بانوان، همکاری در طراحی و اجرای الگوی اسلامی ایرانی اشتغال بانوان، مطالعه و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت رفاهی زنان بالاخص زنان آسیب پذیر، مطالعه و ارائه راهکارهای ارتقای عدالت جنسیتی در ابعاد مرتبط با ماموریت های وزارتخانه، تلاش در جهت اصلاح سیاستهای جنسیتی نظام بیمه،شناسایی مسایل و مشکلات و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت زنان در محیط کار، تلاش در جهت توانمندسازی و ارتقای اثربخشی سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه امور زنان و ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های سازمانی وزارتخانه برای توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی زنان گروههای هدف از جمله اولویتهای وظایف مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده در این حکم عنوان شده است.

متن حکم انتصاب وحیده نگین رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی به سمت «مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده» به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر وحیده نگین؛ نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند سرکار عالی به موجب این حکم و با حفظ سمت به عنوان «مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده» منصوب می شوید. تحقق اهداف عالی دولت تدبیر و امید در ابعاد اجتماعی و اقتصادی، بدون در نظر داشتن نقش زنان ناممکن است. توانمندسازی نیز از جمله مهم ترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و زنان از بزرگ ترین گروه های هدف توانمندسازی به شمار می آیند. تقویت عدالت جنسیتی، ارتقای توانمندی زنان برای شکوفایی فردی، تحکیم بنیان خانواده و ایفای نقش اجتماعی فعال، نیازمند ارائه ایده های خلاق و طراحی برنامه‌های مناسب است. انتظار می رود با جدیت و تعهد و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در وزارتخانه، بتوانید وظایف محوله را با اولویت موارد زیر به انجام برسانید. امیدوارم خدمتگزاری جنابعالی توام با موفقیت، ارتقای سطح تدبیر در سیاست‌ها و برنامه‌ها و زایش امیدهای بیشتر برای زنان ایران باشد. توفیق روزافزون سرکار عالی را از خداوند متعال خواستارم.
مرجع : ایسنا