به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۶۰۷۱۸

هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود

گروه فرهنگ و ادب: سرپرست صدا و سیمای استان البرز گفت: مسئولان باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند، چراکه هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.
هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود
ناصر صفار با بیان این مطلب اظهار کرد: نگرش ویژه به بخش کتاب و کتابخوانی در واقع بسترسازی به منظور بسط و گسترش زیرساخت‌های فکری در جامعه است. وی افزود: ایجاد انس و الفت به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان به امر کتابخوانی می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و موجب شکوفایی فرهنگی در کشور شود.

سرپرست صدا و سیمای البرز با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تولید آثار با محتوا و ماندگار یکی از مواردی است که می‌تواند ضمن ترغیب خوانندگان زمینه توسعه فرهنگی را فراهم کند. صفار با تأکید بر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گفت: تلاش مسئولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد، چراکه با اولویت قراردادن رهنمودهای ایشان می‌توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتاب‌خوانی دست یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آمار کتاب‌خوانی در کشور به دلیل توسعه تکنولوژی و اینترنت مناسب نیست، اظهار کرد: باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند زمینه‌ای فراهم شود تا رویکرد جدیدی در توسعه و رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور دنبال شود. سرپرست صدا و سیمای البرز اضافه کرد: باید به شکلی فرهنگ کتاب‌خوانی ترویج داده شود که رسانه‌های بدلی جای کتاب را نگیرند و کتاب همیشه جایگاهش محفوظ بماند. وی در پایان گفت: ساخت برنامه‌های تلویزیونی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی راهکار موثری برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است لذا مسئولان ذیربط باید از ظرفیت‌های این رسانه در راستای رونق کتاب‌خوانی در جامعه هرچه بیشتر استفاده کنند.
مرجع : ایسنا