به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۶۰۸۲۲
اعتماد در یک نگاه

برخی در مجلس می‌خواهند وزیر معرفی کنند

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد عنوان‌های به دانش رای اعتماد دهید، تماشاگران غریب یک بدرقه جمعیت و برخی در مجلس می‌خواهند وزیر معرفی کنند را برای صفحه نخست شماره روز دوشنبه برگزید.
برخی در مجلس می‌خواهند وزیر معرفی کنند
این روزنامه تیتر یک را به خبر به دانش رای اعتماد دهید، اختصاص داد و نوشت: 760 استاد دانشگاه در نامه‌ای به مجلس ، از فخرالدین احمدی دانش آشتیانی چهارمین گزینه رییس جمهور برای وزارت علوم، حمایت کرده‌اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: نمایندگان محترم مجلس توجه دارندکه تلاش‌ها و تدابیر دولت محترم برای خروج کشور از شرایط دشوار قبلی با اقبال گسترده روبه روست و در این شرایط، مردم و نخبگان، از مجلس محترم شورای اسلامی انتظار دارند همراهی بیشتری با دولت محترم از خود نشان دهند. امروزه دانشگاه به برنامه ریزی و ثبات مدیریت نیاز دارد تا دانشگاهیان بتوانند با آرامش، نشاط و امید بیشتر به انجام وظایف خود و جبران عقب ماندگی‌های کشور در عرصه تولید علم و فناوری بپردازند. تحقق این امر در سایه حمایت همگانی شما نمایندگان محترم در روی کارآمدن وزیری متعهد، توانمند، توسعه گرا و با مقبولیت بالا در میان دانشگاهیان میسر است.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن موضوع تماشاگران غریب یک بدرقه، آورد: هزاران نفر به خیابان آمده اند، سوژه گردهمایی مرگ خواننده‌ای است که با مرگش تبدیل به مشهورترین و شاید محبوب ترین هنرمند پاپ ایران شده است. ظاهر ماجرا، می‌تواند احساس همبستگی ساده میان مخاطبان یک هنرمند باشد اما اتفاقی که روز جمعه در تهران و دیگر شهرهای ایران افتاد و وضعیتی که دیروز در مراسم تشییع جنازه مرتضی پاشایی به وجود آمد، نشان می‌دهد که پیامدهای اجتماعی مرگ این خواننده پاپ، بیشتر و فراتر از یک سوگواری ساده است. صبح و ظهر دیروز تهران با خیل انبوه مردم تلفن به دست که رهسپار خیابان حافظ بودند، برای ساعت‌هایی قفل شد و سپس در بهشت زهرا، انبوه جمعیت، لجام گسیختگی و بی‌برنامگی شناخته شده ایرانیان و در یک کلام، هرج و مرج فراتر از انتظار سبب شد پیکر مرتضی پاشایی به سردخانه بازگردد و دفن نشود. آیا کسی هست که با دیدن تصویرها و فیلم‌های این تدفین عجیب و غریب به پرسش‌ها و مجهول‌های فراوان این روزهای‌مان پاسخ دهد!؟

برخی در مجلس می‌خواهند وزیر معرفی کنند، تیتر دیگر این روزنامه است. در پی انتشار گفت وگوی اعتماد با علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در شماره دیروز، وی توضیحی برای اعتماد ارسال کرد که در پی می‌آید: جناب آقای الیاس حضرتی؛ در شماره روز یکشنبه مورخ ٢٥/٠٨/٩٣ آن روزنامه جمله برخی در مجلس می‌خواهند وزیر علوم شوند، از قول اینجانب به صورت تیتر در صفحه اول منتشر شد که صحت ندارد و در متن مصاحبه اینجانب نیز موجود نیست. مستدعی است ضمن تذکر به مسوول مربوط این اشتباه در همان صفحه، همان محل و با همان حروف اصلاح گردد. اعتماد: ضمن پوزش از جناب آقای دکتر مطهری و خوانندگان گرامی تیتر مصاحبه مذکور به این صورت اصلاح می‌شود: برخی در مجلس می‌خواهند به جای دولت وزیر معرفی کنند.

روزنامه اعتماد با بازتاب عنوان خانه تکانی مجلس با لیست واحد اصلاح طلبان شدنی است، نوشت: مصطفی کواکبیان سیاستمدار و دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: اگر ببینیم که شورای هماهنگی نمی‌خواهند فعالیت انتخاباتی داشته باشد در شورای مرکزی حزب مردم سالاری این موضوع را بررسی می‌کنیم که لیست شورای مشورتی را بپذیریم یا لیست جداگانه‌ای داشته باشیم. البته امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد چون اگر لیست‌های جداگانه‌ای ارایه شود از الان باید بدانیم که بازی را واگذار کرده‌ایم. زیرا بر این باورم تنها راه خانه تکانی درون خانه ملت حضور پرشور مردم، رفتار اعتدالی، انسجام، جدی و لیست واحد اصلاح طلبان برای سراسر کشور است لذا توصیه من این است دوستانی که در شورای مشورتی هستند بپذیرند که اگر می‌خواهند احزاب تقویت شود به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیایند و این شورا را تقویت کنند.

این روزنامه با مطرح کردن خبر هوای پایتخت، همچنان ناسالم، آورد: شاخص آلودگی هوای شهر تهران به ١٤٢ رسید، شاخصی که به سرعت در حال صعود است و باعث شده مجلسی‌ها بار دیگر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست را به مجلس بخوانند. سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس، با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا و تکرار پی در پی روزهای آلوده تهران نگران کننده است، اعلام کرد هفته جاری برای بررسی آلودگی هوای پایتخت جلسه‌ای با حضور ابتکار در خانه ملت تشکیل می‌شود. غلامحسین موید حسینی صدر در واکنش به تکرار روزهای آلوده هوای تهران، به فارس گفت: وضعیت آلودگی هوای پایتخت و تکرار این روزها بسیار نگران کننده است.