به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۶۰۸۵۳

8سال انتظار یغما گلرویی برای دیدار مردم

گروه فرهنگ و هنر: یغما گلرویی که از ترانه سراهای سرشناس ایرانی است به تازگی مجموعه ای از ترانه های خود را توسط نشر نگاه چاپ کرده است؛این ترانه سرا و مترجم درباره سرنوشت آثار خود طی سال های گذشته توضیحات جدیدی داد.
8سال انتظار یغما گلرویی برای دیدار مردم
یغما گلرویی درباه کتاب جدید خود با عنوان "من رویایی دارم"، گفت: سال ها بود که مجموعه ترانه منسجمی از من به چاپ نرسیده بود. در مراسم رونمایی کتاب، به دلیل چاپ و رو نمایی کتاب -که بهانه ای برای دیدار رو در رو با مخاطبانم هست- خوشحال بودم. اگر هم هر هنرمندی بگوید من به مخاطب اهمیت نمی دهم به نظر من ادا در می آورد. این ترانه سرای برجسته ادامه داد: صد در صد ما وقتی می نویسیم دوست داریم که بازتاب آن نوشته را در مخاطب ببینیم و زمانی که امکان رو در رویی با مخاطب به وجود می آید، برای من حداقل شیرین است. در رونمایی کتاب "من رویایی دارم" بیش از 600 جلد کتاب امضا کردم و با مخاطبانم عکس یادگاری گرفتم، بعد از آن خیلی ها گفتند: "خسته نشدی؟" و واقعیت این بود که، نه. من خسته نشدم. من هشت سال منتظر این دیدار بودم و معلوم است که خسته نمی شوم.

گلرویی در پاسخ به این پرسش که وجه تمایز این مجموعه با دیگر آثارش چیست، گفت: این مجموعه منسجم است و در چند مجموعه که از من چاپ شد-به دلیل بی تجربگی من- هر شعری که گفته بودم، در آنها بود. "من رویایی دارم" مجموعه ای از بهترین آثار من است که بعضی از ترانه های آن توسط خوانندگان مشهوری اجرا شده بودند. این کتاب به نوعی کارنامه 15 سال ترانه سرایی من است. وی ادامه داد: مجموعه شعر و مجموعه ترانه های دیگری هم دارم که در این سال ها چاپ نشده اند. این آثار به ارشاد معرفی می شوند و بعد از آن باید دید واکنش مسئولان ارشاد به آن ها چه خواهد بود.

گلرویی همچنین درباره رویکرد اداره کتاب و وزارت ارشاد دولت قبل گفت: در 8 سالی که وزارت ارشاد به عهده دولت قبل بود اصلا کاری به متن های من نداشتند و همین که اسم من در آنها بود برای این که مجوز نشر صادر نکنند، کفاف می داد. هر کاری که من می کردم، به علت اسم من مجوز نمی گرفت. در این یک سال گذشته که اوضاع بهتر شده کارهای قبلی خودم را که شامل ترانه، شعر و ترجمه می شوند را به ارشاد معرفی خواهیم کرد. تمام این آثار در انتشارات نگاه است و در صورت صدور مجوز این آثار از طریق همین نشر چاپ خواهند شد.
مرجع : ایسکا نیوز