به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۶۰۸۷۸

افشای اقدام تخریبی علیه دانش برای فردا

گروه سیاسی: مخالفان دولت در مجلس برای جلسه رای اعتماد فخرالدین دانش آشتیانی - گزینه معرفی‌شده برای وزارت علوم - قصد دارند فیلم‌هایی دستکاری‌شده را علیه گزینه دولت به نمایش بگذارند.
افشای اقدام تخریبی علیه دانش برای فردا
بخشی از نمایندگان مجلس را باید حافظان میراث محمود احمدی‌نژاد دانست. شاید مبدع پخش فیلم و صدا در مجلس، محمود احمدی‌نژاد باشد اما نمایندگان مجلس از آن به خوبی حفاظت کرده‌اند، راهش را ادامه داده‌اند و پخش فیلم و صوت تبدیل به یک امر روتین در جلسات رای اعتماد و استیضاح شده است. این بار هم قرار است مخالفان دولت با دست پر به میدان جلسه رای اعتماد بیایند. برگ برنده مخالفان دولت، یک ویدئو، سه فایل صوتی و یک استشهاد محلی است. این بار اما مخالفان دولت کمی هم ابتکار عمل به خرج داده‌اند و با دستکاری تاریخ این فیلم‌ها تلاش کرده‌اند تا شرایط را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

فیلم مورد نظر، صحنه‌هایی از حضور برخی چهره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در یکی از موسسه‌های وابسته به مجتمع اموزشی مفید - که ریاست آن در یکی دو دهه اخیر بر عهده دانش آشتیانی بوده است - را نشان می‌دهد. در اصل، فیلم مورد نظر مربوط به روزهای پیش از انتخابات است اما با درایت مخالفان دولت قرار است که این فیلم به عنوان یک اتفاق پس از انتخابات جلوه داده شود تا سناریوی حضور فعال دانش‌آشتیانی در حوادث سال ۸۸ نیز تایید شود.

شرایط در مورد فایل‌های صوتی نیز به همین شکل است. فایل‌های صوتی مربوط به جلسات ستادی اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ البته باز هم قبل از انتخابات نیز به عنوان یک مصداق برای فتنه‌گر دانستن دانش آشتیانی انتخاب شده است. جالب‌ترین قسمت ویژه‌برنامه مخالفان دولت اما در مورد قسمت سوم مدارک آنان است؛ یعنی درست جایی که از نگهبان محله این موسسه آموزشی تحقیق به عمل آمده است و در مورد نقش دانش آشتیانی در حوادث سال ۸۸ سوال پرسیده شده است!

نکته اصلی در مورد این آثار سمعی و بصری در تاریخ‌سازی‌های صورت‌گرفته است. تاریخ‌ها دستکاری شده است تا هم با غافلگیر کردن نمایندگان در جلسه رای اعتماد و هم فتنه‌گر خطاب کردن دانش آشتیانی با دست پر از جلسه رای اعتماد بیرون بیایند.فیلم‌ها و صوت‌های تهیه‌شده قرار است طبق تقسیم کار صورت‌گرفته میان مخالفان دولت از سوی یکی از نمایندگان اصولگرای مخالف دولت که ید طولایی در مخالفت با مجموعه دولت دارد، مطرح شود؛ نماینده‌ای که علاقه عجیبی به نمایش فیلم و رو کردن سند علیه مردان حسن روحانی دارد.»
مرجع : ایلنا